پرپشت کردن ابرو با روشهای سنتی و طبیعی مجله تصویر زندگی

بسیاری از خانم‌ها برای برداشتن ابروها، فرم دهی و حذف موهای زائد اطراف پلک از موچین، وکس یا بند استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید که ابروهای پرپشت داشته باشید برای یک مدت استفاده از این روش‌ها برای فرم‌دهی به ابروها را حذف کرده و ابروها را به حال خود رها کنید. تنها در مواقع ضروری از موچین برای از بین بردن موهای زائد زیر پلک استفاده کنید. همچنین برای فرم‌دهی به ابروها از تیغ استفاده کنید به طوری که آسیبی به ریشه موهای ابرو وارد نشود. در این بین برداشتن ابروها با استفاده از تیغ نسبت به موچین بهتر است و باعث رویش مجدد موها می‌شود. یکی دیگر از اقدامات موثر برای روش مجدد موهای ابرو، این است که قبل از خواب چند قطره وازلین روی ابروهای خود بمالید و به آرامی آنها را ماساژ دهید.

باقی مانده ی آن را پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. یکی دیگر از روش‌های خانگی تقویت ابرو استفاده از آب پیاز است. آب پیاز شامل مقادیر زیادی سولفور، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و C است که برای رشد موهای ابرو به‌شدت مفید هستند. این سرم، رشد و استحکام ابروها را بیشتر می‌کند و باعث حجیم‌تر شدن و پرپشت‌تر شدن آن‌ها می‌شود. برای جلوگیری از ریزش ابرو هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

می‌توانید روغن را یک شب روی ابروها بگذارید که بماند و صبح آن را بشویید. تغییر دادن و برداشتن موهای ابرو و فرم دادن به آن باعث ریزش موی ابرو می‌شود، بنابراین باید مرتبا ابرو را تقویت کنید تا بتوانید پرپشتی موهای ابروی خود را حفظ کنید. ابروهای افتاده و بدون حالت باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود. علاوه بر این بسیاری از افراد نیز به طور طبیعی ابروهای نازک و بی‌رنگی دارند و به دنبال راه‌های تقویت ابرو هستند. در اینجا می‌پردازیم به رازهایی ساده اما کارآمد که لازم است برای تقویت ابروی خود بدانید.

سپس مقداری از زرده را با استفاده از نوک انگشت اشاره خود به ابروها بمالید. اجازه دهید زرده ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. این سس به دست آمده را بچکانید تا آب پیاز از آن بیرون بیاید. سپس این آب را روی ابروهای خود قرار دهید و پس از گذشت یک ساعت، آن را به یک دستمال پنبه‌ای آغشته به آب لیمو پاک کنید. پیاز را رنده کنید یا در مخلوط کن به صورت خمیری در آورید و سپس با نوک انگشتان روی ابروهایتان بگذارید و بعد از 1 ساعت با پنبه آغشته به لیمو آن را پاک نمایید.

اما ممکن است با تبعات منفی مانند رشد بیش از اندازه طولی مو یا بروز جوش در نواحی اعمال شده همراه شوند. موهای ابروها از پروتیین کراتین تشکیل شده اند و تخم مرغ منبع عالی پروتیین است. سفیده تخم مرغ نیز منبع غنی بیوتین هستند که به رشد ابرو ها کمک می کند. اگر از این درمان دو بار در هفته استفاده کنید، رشد ابروهایتان بیشتر می شود. چهارمین راهکاری که در بحث چگونگی پرپشت کردن ابرو مطرح می‌شود، استفاده از آب پیاز است.

_ ابرویی که درست آرایش شود، چشم را نافذتر و جوان‌تر نشان می‌دهد. برای کمتر نشان دادن خطوط صورتتان، تاج ابرو را بالا ببرید تا دم آن. اگر دم ابرو بیش از حد پایین و قطور باشد باعث می‌شود چهره عبوس و افسرده نشان داده شود. _ اگر زخم، بریدگی، سوراخ یا عیوبی از این قبیل در ابروی شما وجود دارد، می‌توانید این قسمت را با مداد پر کنید یا از ترکیب رنگ و واکس استفاده کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار