ضرورت نصب آسانسور و پله برقی در ساختمان مطالب

ضرورت نصب آسانسور و پله برقی در ساختمان مطالب به منظور محاسبه فضای مورد نیاز برای نصب پله برقی باید طول افقی آن اندازه گیری شود. طول افقی پله عبارت است از فاصله افقی بین نشینگاه بالا و پایین که بر اساس ارتفاع و زاویه شیب محاسبه می شود. پله برقی نیمه تجاری در تمام ساعات شبانه روز فعال است و معمولا در مکان هایی نظیر پل های عابر پیاده، مکان های عمومی، قسمت های غیر اصلی ایستگاه مترو، بیرون ساختمان ها و قسمت های عمومی و پر رفت و آمد داخل ساختمان ها نصب می شوند. در بالا و پایین سازه پله برقی، ایستگاه هایی در عمق پله برقی وجود دارد که قطعات الکتریکی و مکانیکی در آن وجود دارد، برای این ایستگاه ها درب در نظر گرفته می شود، تا هم ایمنی آنها حفظ شود و هم سر و صدای کارکرد موتور و سایر قطعات به بیرون نیاید. این سری از پله برقی، با تکنولوژی پیشرفته و سیستم کنترل فوق پیشرفته و بر اساس استانداردهای ملی چین و اروپا معرفی گردیده است و مناسب برای اماکن عمومی با ترافیک زیاد همانند مراکز خرید، هتل ها، مترو، فرودگاه و … می باشد. نگرش آسانسور و پله برقی امیدیار خدمات پس از فروش با متد و استانداردهای آلمان می باشد که امیدوار است با تلاش های شبانه روزی پرسنل فنی این شرکت و با کمک تجهیزات و اتوماسیون‌های پیشرفته هر چه سریع تر به آن دست یابد تا موجبات رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان خاص این شرکت گردد.

موارد مهم در استاندارد پله برقی

بعلاوه صنعت پله برقی پیش بینی یک رشد چشمگیر در بازارهای ناشناخته ای نظیر چین و مجارستان را نموده که رخ دادن این امر نشانه هرچه بیشتر شناخته شدن مزایای استفاده از پله برقی در دنیاست. نصب آسانسور در ساختمان موجب رفاه ساکنین می شود اما بسیاری از ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور هستند. اخیرا تقاضا برای نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی بسیار بیشتر شده است. به خصوص در ساختمان های ۳ طبقه و بالاتر با نصب آسانسور و بالابرهای خانگی می توان کیفیت زندگی ساکنین را ارتقا داد. بالا رفتن از پله ها در مرور زمان می تواند به مفاصل زانو آسیب برساند و این امر برای سالمندان مشکلاتی را به وجود آورده است. آسانسورها بیشتر برای ساختمان های چند طبقه ای چون دفاتر خدماتی یا حقوقی، آپارتمان ها، بانک ها، بیمارستان ها و غیره کاربرد دارند اما از پله ها می توان در مراکز خرید، مترو و راه آهن و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

  • اشتباه– بسیاری از مردم هنگامی که آسانسور در بین طبقه گیر می کند فکر می‌کنند هر لحظه امکان سقوط آن وجود دارد و ایشان باید سعی کنند به هر نحو ممکن از کابین خارج شوند.
  • شرکت آریان آسانسور به عنوان یک شرکت مشتری مدار با استقرار واحد CRM منجر به رضایت بیش از پیش مشتریان شده است که دریافت گواهینامه ملی حقوق مصرف کننده سال 1399 و گواهینامه های استانی حقوق مصرف کننده در سال های 13۹۶-13۹۷ و 1398 گواهی بر این موضوع می باشد.
  • شرکت آسانسور و پله برقی برج بران جوان با نام تجاری سی پکس در سال 1389 فعالیت خود را در زمینه طراحی،نصب و راه اندازی انواع آسانسور وپله برقی و ادوات مربوطه آغاز نمود.
  • موتور آسانسور بهران یکی از بهترین نمونه های تولید داخلی است، که از نظر متخصصین و طراحان حرفه ای دارای بالاترین کیفیت و کارایی می باشد.
همه قطعات پله برقی غیر تجاری پوشش ضد زنگ دارد و درجه محافظت موتور آن IP54 است. پله برقی غیر تجاری در مکان هایی نصب می شود که ترافیک رفت و آمد بالایی دارند. این پله ها جزء گران ترین و سنگین ترین پله های برقی بوده و نصب آنها نیازمند رعایت کامل اصول مهندسی است. از پله برقی غیر تجاری در ایستگاه های قطار و پایانه های مسافربری استفاده می شود. مکانیزم عملکردی سیستم پله برقی بدین گونه است که پله ها در یک چرخه گردشی و تکرار شونده از قسمتی وارد می شوند و از قسمت دیگر خارج می شوند، در واقع به زیر پله پایینی پنهان می گردند. در این حالت، ابتدای وارد شدن مسافر و خارج شدن افراد از پله برقی، یکسری تجهیزاتی وجود دارد که به آن شانه می گویند و آنجایی که این تجهیزات در آن نصب می گردد کامپیلیت می نامند.

اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته

زمانی که پله برقی و یا رمپ در یک محلی نصب و راه اندازی می گردد مانند آسانسور و بسیاری از تجهیزات صنعتی دیگر، باید در بازه های زمانی مشخص، مورد بازدید و بررسی قرار بگیرند. این امر باید توسط افراد متخصص و کارشناس در این حوزه صورت پذیرد تا در صورت وجود مشکل، سریعا شناسایی شده و برطرف گردد تا امنیت جانی افرادی که از پله برقی و یا رمپ استفاده می کنند اینجا چک کنید به خطر نیافتد. اکثر موتورهای پله برقی گیربکس دار هستند، وظیفه موتور پله برقی تبدیل نیروی الکتریکی به نیروی مکانیکی برای حرکت پله برقی می باشد. اتخاب موتور برای هر پروژه ای ممکن است متفاوت باشد و بر اساس طول، عرض و اندازه پله برقی موتورهایی با ظرفیت 5.5 کیلووات تا 11 کیلووات استفاده می گردد. گیربگس یک جعبه ای است که از چندین چرخ دنده تشکیل می شود، در موتورهای پله برقی با استفاده از گیربکس گشتاور موتور را افزایش داده و نیروی مورد نیاز برای حرکت پله برقی به دست می آید.

پلتفرم بالا شامل موتور محرک و تجهیزات مربوطه و گیربکس اصلی سیستم می باشد. پلتفرم پائینی چرخها و تجهیزات لازم جهت بازگشت پله به مبدا را درخود جای داده است. بعلاوه پلتفرمها مجهز به یک سینی یا صفحه ثابت و یک صفحه شانه ای می باشند. سینی مذکور فضای لازم برای ایستادن مسافرین قبل از سوار شدن به پله ها ی متحرک را فراهم میکند. این سینی با سطح تمام شده کف همتراز بوده و معمولا بصورتی تعبیه می شود که قابل جابجائی بوده و تجهیزات زیر آن در دسترس متخصصین نصب و نگهداری باشد. صفحه شانه ای ، قسمتی است که بین پلتفرم و پله های متحرک قرار می گیرد.

zhn: آسانسور هیدرولیکی به طور مداوم به عنوان یک گزینه ایمن محسوب می شود و در شرایط اض…