حمل کانتینری در جهان چگونه رشد کرد؟ | transemartlogistics

در این کانتینر، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، مثل کمپرسور قرار گرفته است، کمپرسور دمای مورد نیاز را در کانتینر تنظیم می کند. همانطور که از نامش مشخص است کانتینر عایق‌دار، این کانتینرها کاملا عایق حرارتی دارند و برای جابجایی بار در مسیرهای طولانی، به ویژه برای داروها، فراورده‌های خونی، مواد شیمایی و مانند این‌ها استفاده می شود. علاوه بر درِ انتهایی معمول، که در انتهای کانتینرهای معمولی تعبیه شده اند، در کانتینر پهلو باز، در یکی از ضلع‌های کناری نیز دارای درب می باشد. این امکان، علاوه بر ایجاد فضای بازتر در کانتینر، بارگیری را بسیار آسان تر کرده است. بارهایی که به خاطر بزرگی وارد کانتینر جنرال نمی شود، با کانتینرهای پهلو باز به آسانی جابجا می شوند. کلیه‌ این اختراعات و نوآوری‌های 9 دهه‌ گذشته، موجب ایجاد تحولات بزرگی در حمل‌ و‌ نقل ریلی گردیده است.

  • به عنوان مثال کانتینر مورد نیاز برای کالاهایی خوراکی و فاسدشونده با کانتینر مورد نیاز برای کالاهای خطرناک یا قابل اشتعال متفاوت است و در هر مورد با توجه به نوع و جنس کالا و نحوه باربری، باید از کانتینر مربوطه برای بارگیری استفاده کرد.
  • دوم این‌که، طرفی که باید هزینه‌ی این کار را تامین نماید، اعم از این‌که متصدی حمل، خط کشتی‌رانی، یا فرستنده باشد، معلوم گردد.
  • حمل کانتینر در انواع روش های حمل زمینی، دریایی و هوایی مورد انجام می شود، اما با این حال جابجایی محموله‌های بین المللی به خصوص در بخش حمل دریایی معمولا بر اساس حمل و نقل کانتینری صورت می گیرد.
  • در واقع کانتینر یک محفظه و باکس چند وجهی می باشد و از مبدا تا مقصد، در مسیرهای مختلف و با وسایل حمل‌ و نقل متفاوت جابجا شده و بارگیری و جابجایی کانتینر از یک وسیله به وسیله دیگر، با ماشین‌های جرثقیل‌دار صورت می گیرد.
  • شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند با بهره‌گیری از تجربه و تخصص خود در حمل و نقل دریایی ارائه دهنده خدمات حمل کانتینری به صورت گروپاژ و فله می‌باشد.
در این پایان‌نامه با بررسی آمار سازمان‌های راهداری، راه‌آهن، اداره بنادر و کشتیرانی و گمرک جمهوری اسلامی ایران مشخص گردید که درزمینه کالاهای صادراتی و وارداتی هم‌پوشانی زیادی میان بارنامه‌های داخلی و بین‌المللی وجود دارد. بطوریکه می‌توان گفت بیش از 90 درصد از بارهای صادراتی و وارداتی در بارنامه‌های داخلی ذخیره می‌شوند. بامطالعه کلیه حالت حمل‌ونقل کانتینر در کشور و محل ذخیره اطلاعات آن، نموداری توصیفی برای استفاده از اطلاعات ترسیم گردید.

انتصاب دبیر شورای عالی فضای مجازی

حمل بار با کانتینر از مهم ترین موضوعات در صنعت باربری است .کانتینرجعبه فلزی بزرگی است که برای حمل کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابعاد کانتینر استاندارد است و از آنجا که مقاومت بالایی در مقابل آب و رطوبت دارد، در حمل و نقل دریایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانتینرها طبق الگوهای استاندارد جهانی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای بارگیری و تخلیه بار مناسب باشند و همچنین گنجایش و فضای کافی برای جاگیری بار داشته https://www. transemartlogistics.com باشند. شرکت کشتیرانی هوپاد دریا بعنوان شرکت خدمات نمایندگی در زمینه ارائه خدمات نمایندگی کشتی ها ، خدمات بندری ، تخلیه و بارگیری ، عملیات کانتینری در بنادر جنوبی به مالکان کشتی ها و صاحبان کالا ،خدمات مورد نیاز کشتیرانی تجاری را ارائه میدهد . این شرکت با اتخاذ استراتژی تکمیل زنجیره ارزش گروه و بهره گیری از روش برون سپاری، به فعال سازی امکانات موجود و بالقوه در مناطق جنوبی کشور و مبادی تردد کالا گامهای مؤثری برداشته و خدمات به مشتریان را به نحو چشمگیری توسعه داده است. اکنون ۵۲ سال ازآن تاریخ میگذرد وکانتینر نه تنها درحمل ونقل دریائی بلکه اگربا دقت نگاه کنیم تمام زندگی را تحت تأثیر قرارداده است ،‌از ویژگی های حمل ونقل کانتینری ،‌حمل ونقل ارزان ، مطمئن وایمن کالا را میتوان نام برد.

حمل کانتینری

حمل کانتینری در جهان چگونه رشد کرد؟ | transemartlogistics

میزان واردات و صادرات در هر کشوری نشانه‌ی خوبی برای سنجش رونق… همچنین اکثر کانتینرها از فلزهای محکم و بادوام ساخته شده‌اند که به طور کامل از محتویات آن در برابر خرابی، گم شدن و سرقت محافظت می‌کند. جهت راهنمایی و دریافت مشاوره رایگان برای حمل و نقل کالای خود با ما در ارتباط باشید. چون از چین به کشورهای اطراف فری شیپ دارم و مجانی برام ارسال میشه ولی به ایران نمیشه. همچنین میتوانید از طریق تماس واتسپ و یا تماس با دفتر تهران اطلاعات قیمتی مورد نظر را دریافت کنید.

معنای تحت اللفظی واژه دموراژ به معنای هزینه دیرکرد کانتینر می‌باشد، که در روش حمل بار با کانتینر بسیار اهمیت دارد. هنگام تنظیم قرارداد اجاره کانتینر یا کشتی کانتینری، شرکت کشتیرانی زمان مشخصی تحت عنوان فری تایم تعیین می‌کند که طی آن مدت باید بارگیری یا تخلیه محموله‌ها سر موعد مقرر انجام شود. یک کانتینر بیست فوتی ۶×۵/۲ بعد دارد که ارتفاع آنها ۶۰/۲ است و کاربرد اصلی آنها انتقال کالا خواهد بود. در صنایع حمل‌ونقل از کانتینرهای چهل فوتی استفاده می‌شود که ارتفاع ۶۰/۲ دارند و اندازه آنها در حدود ۱۲×۵/۲ می‌باشد. کالاهایی که ارتفاع زیادی دارند مانند یخچال‌ها باید از کانتینرهای چهل فوتی high cube استفاده کنند؛ این کانتینرها به دلیل ارتفاع زیادی که دارند به شکلی ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربردهای زیاد کانتینرها در همه زمینه ها باعث شده که علاوه بر شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، اقشار، صنعتگران، سازندگان و مشاغل خدماتی بسیاری نیز اقدام به اجاره کانتینر کنند.

هزينه های حمل دريايی کالاهاي غیر کانتینری (جنرال کارگو- فله- مايعات) سال 1401