تشخیص چای اصل راه های تشخیص چای تقلبی خبرگزاری ایلنا | OkChay

از این رو، قیمت چای بهاره لاهیجان 1401 به دلیل کیفیت بالاتر، بیشتر از سایر برداشت‌ها است. همچنین، تورم و نوسانات موجود در نرخ ارز در قیمت چای لاهیجان بی تاثیر نیستند. با این وجود، تولیدکنندگان چای ایرانی همواره تلاش خود را کرده اند تا مرغوب‌ترین چای را با کمترین هزینه به مشتریان خود عرضه نمایند.

میزان تولید چای در جهان

برگ هاش درشته و مقدار زیادی ساقه گیاه هم داخلش هست که باعث می شه نسبت به بقیه انواع چای لاهیجان راحت تر از روی ظاهر تشخیصش داد. در بسیاری از قهوه خانه ها در شمال کشور، این مدل چای دم میشه و تلخی، گسی و عطر ملایم این چای مورد پسند تعداد زیادی از مردم بومی و مسافرها قرار میگیره. در مجموع اگه به نوشیدن چای طبیعی و ارگانیک علاقه دارید، توصیه میشه 1 بار چای قلمی که در فصل بهار تهیه شده رو امتحان کنید.

  • خیلی از مردم که برای اولین بار از ما چای ایرانی خریده بودند، به ما می‌گفتند که یکبار قبلا چای ایرانی خریده بودند و یا چای ایرانی برای ما سوغاتی آورده شد اما بسیار تلخ بود و رنگ خوبی هم نداشت.
  • برگ‌های جوان چای در فصل بهار، اصلاً تلخ نیستند بلکه کمی گس هستند و به همین دلیل بیشتر به دل چای‌خوردها می‌نشیند!
  • از لحاظ ظاهری زمانی که خشک میشه برگ هاش ریزتر از انواع دیگه هستن و پیچ خوردگی دارن.
  • نتایج برخی پژوهش ها نشان داده اند که مصرف منظم چای می تواند به واسطه مواد شیمیایی گیاهی موجود در این نوشیدنی به شکل گیری استخوان هایی قوی‌تر و کاهش احتمال ابتلا به آرتریت کمک کند.

از چای‌های خارجی یا حتی بعضی چای‌های داخلی که طعم زعفران، لیمو، دارچین و هرگونه طعم‌دهنده طبیعی را می‌دهند نیز استفاده نکنید چراکه طعم‌دهنده‌های این چنینی نیز شیمیایی هستند. البته گاهی اوقات چنین طعم‌دهنده‌هایی مثل چوب دارچین یا زعفران و دانه‌های هل درون بسته‌بندی چای وجود دارند اما اگر فقط طعم و عطر آن را داشتند از مصرف آن‌ها صرف‌نظر کرده و سلامت خود را مدنظر قرار دهید. علاقه مندان به خرید چای لاهیجان باید بدانند که چای دستی از نظر ظاهری به دلیل درشت و کامل بودن، به راحتی قابل تشخیص است، البته به همین دلیل هم دیر دم بوده و زمان بیشتری برای دم کشیدن نیاز دارد. این نوع چای دارای طعم و عطر تند و خاص است و اگر به درستی فرآوری شود، بهترین کیفیت را بین انواع چای ایرانی دارد. پس با بلاگ چای لیل همراه باشید و راه‌های شناسایی چای اصیل را یاد بگیرید.مسلم است که با یک نگاه ساده و از روی ظاهر بسیاری از چای‌ها می توان به کیفیت نسبی آنها پی برد. مثلا درشت بودن چای، رنگ نزدیک به قرمز و عطر چای جز مواردی هستند که هنگام خرید به شما کمک می‌کند.

روغن درخت چای:

تشخیص چای اصل راه های تشخیص چای تقلبی خبرگزاری ایلنا | OkChay به دلیل اینکه روغن درخت چای اصل روغنی بسیار قوی است و ترپینن-۴-اُلد دارد، استفاده از آن بدون ترکیب با روغن‌های دیگر ممکن است در پوست‌های حساس باعث قرمزی و التهاب پوست شود. همچنین ممکن است پوست‌های مستعد آکنه را دچار خشکی، خارش، سوزش و قرمزی کند. وقتی که خریداران روش های تشخیص چای مرغوب را ندانند فروشندگان سود زیادی می برند، زیرا بسیاری از آنها سعی می می کنند چای ها را به صورت ترکیبی بفروشند تا بتوانند سود خوبی به دست چای در کشور ایران آورند.