معرفی 5 تا از نرم افزارهای نقشه کشی هنرستان هشتم شهریور | معماری نواز

از مزایای کار با این نرم افزار می توان گفت که المان های سه بعدی یا به عبارتی Object های آماده فراوانی نظیر مبلمان اداری و خانگی و… در اینترنت دارد و با استفاده از آنها می توانید با سرعت بالایی به طراحی بپردازید. یکی دیگر از مزایای این نرم افزار داشتن پلاگین های خاص برای طراحی المان های معماری و صنعتی نوین است اما با وجود این مزایا بدلیل ارزان بودن این نرم افزار نمی توان انتظار رقابت با نرم افزارهای قوی مثل راینو Rhino3D را داشت. یکی از مهمترین و در عین حال پرکاربردترین نرم افزار نقشه کشی صنعتی، اتوکد می باشد.

۶. نرم افزار آرشیکد (Graphisoft ArchiCAD)

مجموعه ابزار اتوکد الکتریکال به شما این امکان را می دهد که خازن ها را به درستی رسم کنید. از تک قطبی گرفته تا چند قطبی، اتوکد می تواند به شما در ترسیم نمودار مدارهای الکتریکی کمک کند. اتوکد و اتودسک کمک زیادی به طراحان و معماران روی کار ، ایجاد کرده است.

قابلیت نرم افزار اتوکد Auto CAD :

بنابراین، چگونگی استفاده از این نرم افزار قدرتمند کمک می کند تا به سرعت جهت درست کسب درآمد از روش اتوکد انتخاب شود تا بتوان به سوی این مسیر حرکت نماید. در سال 1982 در ورژن دیگر از نرم افزار ساخته شده توسط شرکت اتو دسک ساخته شد، یک حلگر شخصی به نرم افزار اضافه گردید، در صورتی که ورژن های گذشته در سیستم های ورک و استیشن قابل استفاده بودند. قابلیت ادغام و همکاری خوبی با نرم‌‌افزارهای مجموعه آتودسک مانند اتوکد و رویت دارد.

تکمیل‌کننده نهایی پرزانته معماری در دفاتر معماری بزرگ، نرم افزار InDesign است. ایندیزاین نرم‌افزار قدرتمند دیگری از شرکت ادوبی است که برای صفحه‌آرایی و طراحی بروشور، مجله و پورتفولیو ایده‌آل است. استفاده از ایندیزاین در دفاتر معماری برای کنار هم قرار دادن تصاویر خروجی فتوشاپ و ایلوستریتور و آماده برای چاپ کردن مجموعه مدارک است.

نرم افزار سه بعدی 3ds max یک نرم افزار گرافیکی سه بعدی است که در زمینه های مختلف طراحی سه بعدی بر حسب نیاز مورد استفاده مقالات معماری و شهرسازی قرار می گیرد. با کمک پلاگین هایی مانند Vray می توان رندرهای واقعی از مدل های طراحی شده تهیه کرد. قابلیت های قوی این نرم افزار در تهیه انمیشن های سه بعدی هم که کاملا مشهود است. IBM Rational Rose Enterprise یکی از ابزارهای مدلسازی نرم افزار از طریق عمومی ترین زبان مدلسازی می باشد. به کمک این نرم افزار می توانید به راحتی به آنالیز و مدل سازی محصولات تهیه شده به زبان های C++، ANSI C++، Visual C++، CORBA، Java، Visual Basic بپردازید.

  • طراحی سازه نگهبان خرپایی بر عهده مهندس طراح سازه بوده و در غیر این صورت بر عهده شرکت مشاور ژئوتکنیک می باشد.
  • این برنامه می تواند بصورت سه بعدی تمامی طول مسیر , ریل ها , مسیرهای مختلف , زمین های سخت و هموار , درختان , کوه ها , ابزارهای مورد نیاز ساخت مسیر , تجهیزات , تونل ها , قطار را برای شما به تصویر بکشد.
  • نرم افزار سپ SAP یکی از قویترین نرم افزارهای مهندسی عمران در حوزه طراحی سازه های صنعتی طراحی سوله ها است.
  • امکان بهینه سازی عملکرد ساختمان در فرایند طراحی، ارزیابی هزینه‌ها و نظارت بر تغییرات عملکردی در طول اجرای پروژه و ساخت و ساز وجود دارد.
معرفی 5 تا از نرم افزارهای نقشه کشی هنرستان هشتم شهریور | معماری نواز