سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

Text to HTML Ratio نشانگر درصد متن موجود در یک صفحه وب در مقایسه با درصد کد HTML موجود در آن صفحه است. اساسا، به شما می‌گوید که چند درصد از کل صفحه را متن تشکیل داده است. بطور فنی، وجود متن کم در مقایسه با کد‌های یک صفحه، باعث می‌شود که کرالرهای موتور‌های جستجو (Crawler)، در ارزیابی ماهیت و محتوای وبسایت شما اطلاعات کافی دریاف نکنند. همچنین، وجود کد‌های بیشتر به معنی سرعت کمتر در بارگذاری صفحه است؛ و سرعت بارگذاری صفحات نیز یک فاکتور اساسی در سئو‌ی سایت از نظر موتور‌های جستجو است. پس هرچه این درصد (نسبت متن به کد) بیشتر باشد، برای سئوی آن بهتر خواهد بود.

ربات های گوگل برای بررسی سایت ها، چه فاکتور هایی را نظر می گیرند؟

سلام دوست عزیز
این ابزار به صورت موقتی با مشکل مواجه شده بود ولی الان برطرف شده است. در تجارتی که قواعد آن به سرعت در حال تغییر هستند زمان ارزش بسیاری زیادی دارد. پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود.

در نتیجه این کار، روابط ارزشمندی را ایجاد خواهید کرد که این موضوع ممکن است در آینده برایتان مفید باشند. اگر محتوای شما واقعا عالی و منحصربه‌فرد است (این موضوع شرط لازم است)، ممکن است خودشان به آن لینک داده یا آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اولاً، برای سایت شما بهتر است که لینک های بلندمدت را از سایت‌های باکیفیت بگیرید، زیرا می‌توانند در طول زمان ارزششان را افزایش دهند. تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است. الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید.

سئو یعنی متقاعد کردن گوگل

HTML را بعنوان اسلکت و استخوان‌بندی یک سازه و CSS را بعنوان اجزایی برای زیبا سازی ظاهری آن در‌نظر بگیرید. CSS به توسعه دهندگان وب امکان ایجاد تغییرات ظاهری در صفحات وب را می‌دهد. تغییراتی همچون تغییر فونت، سایز و رنگ عناصر (مثل متن‌ها و لینک‌ها). بطور کلی، با استفاده از CSS قادر خواهید بود تا وب سایت خود را User Friendly (کاربر پسند) کنید.

  • قبل از پرداختن به اینکه سئو چیست، در این بخش ابتدا نگاهی به تعاریف چند سایت معروف سئو بیاندازیم.
  • بعد از ثبت‌نام به شما به ویدیوهای دوره دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آن‌ها را دانلود و تماشا کنید.
  • تگ‌های متا اطلاعاتی را درباره یک صفحه وب در فایل‌های HTML ارائه می‌دهند.
  • معیار Bounce rate درصد بازدیدکنندگانی را که وب سایت را بدون هیچ اقدامی ترک کرده اند را نشان می دهد.

برای آشنایی کامل با سرچ کنسول و استفاده از بخش های مختلف آن می توانید مقاله سرچ کنسول را مطالعه کنید. در ادامه به عواملی که در سئو خارجی سایت مهم هستند به اختصار اشاره خواهیم کرد. به این نکته توجه داشته باشید که سئو خاکستری حرکت بر روی لبه مرز است و گاه اجرای آن توسط افراد کم تجربه میتواند به ضرر سایت تمام شود.

به عنوان مثال و example.com هر دو بیانگر صفحه یکسانی برای کاربران هستند. با اینکه این موضع از دید کاربران مهم نیست، اما موتورهای جستجو انتظار محتوای متفاوتی برای URL های متفاوت دارند. تکنیک های سئو کلاه سیاه روش هایی هستند که تلاش می کنند به طور مصنوعی وب سایتی را در حداقل زمان و کوشش به بالاترین جایگاه برسانند. در نهایت قطعه محتوای جدیدی ایجاد کنید که روی آن کلمه کلیدی تمرکز داشته و آن محتوا را را در آن صفحه قرار دهید.

علاوه بر این، با استفاده از پاراگراف‌های کوتاه، متن به سرعت بیشتری پیش می‌رود و محتوا سریع‌تر به انتها می‌رسد. علاوه بر تمامی نکاتی که تا به اینجا ذکر شدند، بهتر است تا محتوای متنی خود را همراه با تصویر ارائه کنید. ارائه محتوای سایت به همراه تصاویر مرتبط می‌تواند سبب شود تا محتوای شما بیشتر قابل فهم باشد. در بسیاری از موارد که ممکن است محتوا کمی پیچیده و سخت باشد، با استفاده از تصاویر و الگوریتم‌های تصویری، می‌توان محتوا را ساده سازی کرد. به این ترتیب، استفاده از تصاویر در کنار محتوا، به راهکاری تبدیل می‌شود که محتوای نوشتاری را نیز جذاب کرده و نظر مخاطب را به خود جلب کند.

ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز اختصاص بیش از یکسال وقت و انرژی روی سئوی سایت باشد. لینک سایت شما در سایت‌های دیگر همانند یک رای اعتماد به سایت شماست. توسعه‌دهندگان موتورهای جستجو به این باور رسیدند که اگر صفحات معتبری در اینترنت درباره یک موضوع به یک صفحه خاص ارجاع بدهند، این بدان معنی است که آن صفحه ارزشمند و دارای اعتبار است. بهبود سئوی سایت جنبه‌های مختلفی دارد و هریک از این جنبه‌ها دارای درجه اهمیت متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی موردی اساسی‌ترین نیازمندی‌های سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد.

پکیج خرید بک لینک دائمی مکمل – 29 بک لینک از سایتهای اتوریتی بالا و معروف دنیا

سئو سایت می‌توانید کاربران را از سراسر جهان به سایت شما دعوت کند. این صفحات در صورتی که بتوانند نیاز کاربر را رفع کنند به فهرست محتواهای گوگل اضافه شده و در زمان مناسب به کاربران نمایش داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله 10 تکنیک سئو کلاه سیاه که توسط گوگل معرفی شده و موجب جریمه سایت می‌شوند را مطالعه کنید.