شیر چاقویی Knife Valve شرکت آیریک انرژی | kasrasaran

به وبلاگ جامع ما در مورد شیرهای توپی نخی بپردازید تا درک عمیقی از تعاریف، انواع، اصول کار و ویژگی های کلیدی آنها به دست آورید. با تعاریف، انواع، اصول کار و ویژگی های کلیدی آنها آشنا شوید تا درک خود را از این شیرهای ضروری افزایش دهید. به طور معمول، تیغه سوپاپ جلو می رود و مسیر عبور را می بندد، اما این می تواند معکوس شود. هنگامی که شیر در حالت بسته قرار می گیرد، دروازه توسط دو صندلی بدنه آب بندی می شود.

شیر تخلیه مخروط ثابت میراب

لبه دیسک شیر کشویی چاقویی در قسمت انتهای پایین آن، یعنی جایی که بر روی آببند می نشیند، به حالت تیز شده و شارپ است در حالی که در شیر فلکه کشویی به این شکل نیست. مزیت بالاتری که شیر کشویی چاقویی نسبت به شیر فلکه کشویی دارد، همان کاکردی است شیر چاقویی برای آن طراحی شده است؛ یعنی توانایی قطع و وصل جریان سیال های چسبنده، با ویسکوزیته بالا، پست عالی برای خواندن پودرها و خمیرها. بنابراین، برای چنین کارکردهایی، شیر کشویی چاقویی قطعا بهترین انتخاب خواهد بود.

  • شیرهای پروانه ای غیرعادی سه گانه قابل اعتماد را در شیرهای Xintai پیدا کنید.
  • این شیر معمولاً از یک آستر و دروازه فولادی ضد زنگ ساخته شده است، اما مواد دیگری نیز در دسترس هستند.
  • پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • این نوع شیرهای برای عملکرد نیاز دارند که حتما به صورت ویفری در خط لوله نصب شوند و از هر دو طرف مهار شوند در غیر اینصورت عمل آببندی را به درستی انجام نمی دهند.

شیر چاقویی پنوماتیک یا شیر گیوتینی پنوماتیک برای حذف اپراتور از یک عملگر پنوماتیک استفاده می شود که با نیروی باد فشرده دیسک را در جهت عمودی به صورت خطی به حرکت در می آورد و مسیر سیال را باز و بسته می کند. برعکس سایر شیرها که برای کنترل یا قطع و وصل جریان به کار می‌روند، چک ولو تنها برای جلوگیری از بازگشت جریان استفاده می‌شود و شیر صنعتی مشابه دیگری با این کاربرد طراحی نشده است، بنابراین در سیستمهای صنعتی تنها انتخاب برای جلوگیری از برگشت سیال است. شیرهای چاقویی ساخت شرکت کاریز صنعت تهران ، نوع خاصی از شیرهای کشویی هستند که از یک تیغه به منظور مسدود کردن مسیر جریان مایعات سنگین با ویسکوزیته بالا استفاده می شوند . همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، ماهیت عملکردی شیر چاقویی از اسمش مشخص است.

مشخصات و مزایای عملگر پنوماتیک

شیر چاقویی Knife Valve شرکت آیریک انرژی | kasrasaran

شیرچاقویی دارای سیت قابل تعویض است و میتوان آن را در انتهای خط نیز نصب نمود. در رابطه با انواع شیرهای چاقویی می‌توان به دو نوع اصلی شیر چاقویی لاگ و شیر چاقویی ویفری اشاره کرد. در واقع دلیل متفاوت و متمایز شدن شیرهای چاقویی از شیرهای دروازه ای همین نوع اتصالات تعبیه شده در آن‌هاست. اتصالات لاگ و اتصالات ویفری، اتصالات صنعتی به کار گرفته شده در شیرآلات صنعتی چاقویی هستند.

استانداردهای ساخت شیر کشویی چاقویی میراب:

پس چرا چاقویی؟ اگر با سیال متداول سر و کار نداریم پس کاربرد این شیر کجاست؟ برای پاسخ به این سوالات کمی خارج از چارچوب فکر کنیم. اگر با مایع و گاز سر و کار نداریم پس احتمالا منظورمان یا مواد جامد است و یا بین فازی. در این مطلب به بررسی شیر کشویی چاقویی خواهیم پرداخت و سیاحتی خواهیم داشت به دنیایی این نوع از شیرهای کشویی و کاربرد و ویژگی های آن ها. در پایان نیز تفاوت شیر کشویی چاقویی و شیر فلکه کشویی را شرح خواهیم داد.