هارد کامپيوتر هرمز رایانه

جدای از تمامی این ویژگی‌هایی که ذکر شد، باید بگویم که هاردهای SSD دارای معایبی هم هستند و آن معایب نیز نداشتن قابلیت حذف سلول به سلول که با حذف اطلاعات تمامی اطلاعات آن بلوک حذف می‌شود. همچنین SSD ها امکان بازیابی اطلاعات را نیز به شما نمی‌دهند که عیب بسیار بزرگی محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که این قطعات معمولاً به نام «براکت های نصب SSD» نامیده می‌شوند.

هارددیسک اینترنال 8 ترابایت IronWolf سیگیت مدل ST8000VN004

استفاده از زوج سیم‌ها جهت انتقال اطلاعات موجب کاهش تاثیر نویز الکتریکی روی سیگنال‌ها می‌شود و در نهایت سرعت جابه‌جایی را نیز افزایش می‌دهد. مدل 2 ترابایتی محصول با ایجاد تعادل در عملکرد بالا و همچنین مقرون به صرفه بودن به یک گزینه مناسب و ایده‌آل تبدیل می‌شود. در روش تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال با استفاده از داک، کاربر امکان نصب دو یا چند هارد اینترنال را دارد. بنابراین، از قابلیت حملی که باکس هارد در اختیارتان قرار می‌دهد بی‌بهره خواهید بود. اکثر هارد درایوها که در کامپیوترهای شخصی از آن‌ها استفاده می‌شود حدود ۳٫۵ اینچ عرض دارند و این در حالیست که رایانه‌های قابل حمل حدود ۲٫۵ اینچ عرض دارند.

بنا‌بر‌این در هنگام خرید هارد دیسک به رابط آن توجه کرده و بهترین عملکرد را دریافت کنید. به طور کلی هارد دیسک خارجی G-Drive که به عنوان بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که هارد دیسک‌های چرخان هنوز جایگاه خاص خود را در بازاری که به طور فزاینده‌ای SSD محور است، حفظ می‌کنند. در‌واقع این مدل بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ یک کیت نسبتا بزرگ در ابعاد 128.5×35.3×196 میلیمتر با وزن کمی بیشتر از 1 کیلوگرم می‌باشد که دلیل سنگینی آن هارد دیسک 3.5 اینچی به کار رفته در آن است. علاوه بر این یک منبع تغذیه 19 ولت و 3.42 آمپر دستگاه را همراهی می‌کند که با طراحی مینیمالیستی درایو در تضاد است.

مواد مغناطیسی بکار رفته در هارد دیسک‌ها از جنس آلیاژ پیچیده‌ای از کبالت است که به شکل حلقه‌هایی هم مرکز با پهنای ۲۵۰ نانومتر و قطر ۲۵ نانومتر روی صفحه‌ها قرار می‌گیرند. در مقیاس میکروسکوپی، آلیاژ فلزی اقدام به تشکیل ذره‌هایی می‌کند که می‌توان آن‌ها را به حباب‌های صابون روی آب تشبیه کرد. انتقال داده در هارد دیسک‌ها براساس سیگنال دیفرانسیلی (Differential Signaling) صورت می‌گیرد که از پین‌های +A و -A برای ارسال دستورها و اطلاعات و از پین‌های B برای دریافت سیگنال‌ها استفاده می‌کند.

  • پس از اینکه این داده ها دریافت شد Head داده های مورد نظر را به ابتدای Actuator می فرستد تا داده ها بتوانند به صورت ۰ و ۱ به کنترل کننده ی دیسک ارسال می شود سپس مورد پردازش قرار می گیرند .
  • به همین دلیل است که ما آن را یک دیسک سخت مکانیکی می‌نامیم ، زیرا شامل حرکت چندین قسمت است.
  • به این ترتیب قسمت هد می تواند داده ها را بر روی نقاط مختلف صفحات مغناطیسی بخواند یا بنویسد.
  • یکی از عمده تفاوت های هاردهای HDD و SSD در زمان ذخیره سازی اطلاعات می باشد که معمولا هارد دیسک های SSD دو برابر بیشتر داده ها را به نسبت هاردهای HDD حفظ و نگهداری می کنند.

هارد کامپيوتر هرمز رایانه

SSD های متصل شده از طریق SATA داده ها را با سرعت حداکثر 6 گیگا بایت در ثانیه منتقل می کنند. برخی از SSD ها مستقیماً به گذرگاه PCIe سرور متصل می شوند ، از این رو نام رابط SSD ها ، PCIe-SSD است. با این حال ، چنین درایوهایی چندین برابر گران ترند ، بنابراین اکنون محبوبیت چندانی ندارند . SSD ها هم چنین می توانند در سرورهای Intel Xeon E3 / Xeon E5 ، 2 x Xeon E5 متصل شوند. SSD ها با استفاده از مفهوم حافظه فلش کار می کنند ، که همان مفهومی است که در حافظه دسترسی تصادفی (RAM) مادربرد استفاده می شود.

HDD Toshiba 2TB 5400RPM 128MB S300 HDWT720 هارد دیسک توشیبا