مقاله جامع آموزش و آشنایی با تبلیغات در گوگل ادوردز

در ادامه توضیحات کاملی درباره هر دوی این شبکه ها به شما خواهیم داد. حالا شبکه های مختلف گوگل را شناختیم، احتمالا این سوال چالشی برای شما پیش آمده که کدام شبکه گوگل را برای تبلیغات انتخاب کنیم. اگر قبلا در سایت یوتیوب ویدئویی مشاهده کرده باشید، احتمالا تبلیغات ویدئویی گوگل را سایت اصلی گوگل ادز دیده اید. در این نوع از تبلیغ شما می توانید یک فیلم تبلیغاتی از کسب و کار خود به کاربران یوتیوب نمایش دهید. در این روش از تبلیغات شما مشخص میکنید که تبلیغات شما در کدام عبارات و کلمات کلیدی نمایش داده شود و حاضر هستید بابت کلیک روی تبلیغ خود به گوگل چقدر هزینه پرداخت کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

اگر راهی برای بهینه سازی آنها پیدا نکردید، بهتر است آنها را حذف کرده و کلمات کلیدی جدید را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که همه مراحل به درستی تکمیل شده است و سپس آن را انتشار دهید. برای آنکه بدانید تبلیغ شما چه جایگاهی دارد، اصلا لازم نیست آن را در گوگل جستجو کنید. در واقع شما به عنوان یک کسب و کار، تبلیغ خود را در رسانه های مختلف اینترنتی به کاربران نمایش می دهید. به همین سادگی؛ به همین خوشمزگی؛ بیایید فرض کنیم در روز ۸۰۰۰ نفر عبارت «خرید اینترنتی گوشی» را در سایت گوگل جستجو کنند، اگر شما یک فروشگاه گوشی داشته باشید، چه اشکالی دارد که این ۸۰۰۰ نفر، سایت شما را هم در میان نتایج جستجو ببیند و تعداد زیادی از آنها وارد سایت شما شوند؟

نحوه کار با گوگل ادز

به وسیله سرویس گوگل ادز می توانید کسب و کار اینترنتی خانگی خود را تبلیغ کرده و درآمد بیشتری کسب کنید. گوگل در نتایج جستجو خود جایگاههای تبلیغاتی را مشخص کرده که شما با پیشنهاد پرداخت هزینه مناسب میتوانید تبلیغات خود را در کلمه مورد نظر نمایش دهید. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به شما اکانت اختصاصی تبلیغات در گوگل ارائه میدهد و به شما کمک میکند تا با حداقل هزینه، بیشترین بازخورد را از تبلیغات گوگل خود دریافت کنید. امروزه بسیاری از سایتهای ایرانی نیز به دنبال رشد خود در فضای وب هستند که برای این مورد از راهکارهای مختلفی بهره میبرند. رباتهای گوگل هر روز تمام سایتهای موجود را بررسی میکنند و بر اساس معیارهای تعریف شدهای به سایتها امتیاز میدهند.

تبلیغات گوگل ادز چیست

با نمایش این تبلیغ ها، گوگل مبالغی را به صاحبان سایتها و یا سرویسهایی که ادسنس را برای آن فعال کردید واریز میکند. شاید تابهحال به استفاده از بیلبوردها و تلویزیونهای شهری برای تبلیغات فکر کردهاید امّا هزینههای گزاف آن شما را پشیمان کرده است. این روش بسیار مرسوم است و افراد زیادی مثل مدیران کسبوکار که به حسابهای بانکی خارجی دسترسی ندارند از این روش استفاده میکنند. گوگل به طور مداوم درحال انجام اینکار است و میتوان گفت در طول ماه میلیاردها بار اینکار را انجام میدهد و این فرایند چون از طریق رباتها انجام میگیرد بسیار سریع انجام میپذیرد. در این نوع از کمپین ها معمولا به ازای هر بار بازدید کاربر از ویدیو، باید مبلغ مشخصی را به گوگل پرداخت کنید. در این نوع تبلیغ، به ازای هر بار نصب اپلیکیشن، هزینه ای به گوگل پرداخت می کنید. تخمین قرارگیری در بالای صفحه به شما میگوید که حدوداً چه میزانی باید هزینه کنید تا تبلیغ شما بالاتر از نتایج طبیعی و جزو چند لینک اول تبلیغات قرار بگیرد.

در نتیجه کلمه رایگان از کلمات کلیدی منفی برای شما خواهد بود که باید آن را در لیست Negative Keywords قرار دهید. فرض کنیم شما یک اپلیکیشن موبایل دارید و می خواهید میزان نصب آن را افزایش دهید. شبکه ای است شامل بیش از ۲ میلیون وب سایت، ویدیو و اپلیکیشن موبایل که می توانید تبلیغ خود را در آنها نمایش دهید. پاسخ بسیار بسیار بسیار ساده تر از چیزی است که فکر می کنید: تبلیغات در شبکه جستجوی گوگل! تبلیغ ریمارکتینگ نسبت به تبلیغات معمولی؛ نرخ کلیک CTR و نرخ تبدیل CR بسیار بیشتری دارد. هرچه داده های تبدیل شما دقیق تر و کلیک و تبدیل بیشتری داشته باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد که استراتژی های پیشنهاد خودکار برای شما مفید باشد. پیشنهاد قیمت: حداکثر مبلغی که مایلید برای یک کلیک روی تبلیغ خود بپردازید. امروز قصد داریم درباره همین فضاهای تبلیغاتی و به طور کلی درباره نحوه تبلیغات در گوگل صحبت کنیم تا شما نیز در صورت تمایل بتوانید به راحتی خدمات خود را در گوگل تبلیغ کنید.

درامد از گوگل ادز

از اینجای مقاله به بعد، تمام صحبت های ما درباره تبلیغات جستجوست و وقتی از عبارت « گوگل ادز » استفاده می کنیم، به این نوع تبلیغات اشاره داریم. این کمپین گوگل ادز دارای قالب های متفاوتی برای تبلیغات ویدیویی است که از آن ها برای درج تبلیغات کمتر از 60 ثانیه یا تبلیغات طولانی تر استفاده کرد. در واقع عدد پیشنهادی شما برای هرکلمه مشخص کننده نمایش تبلیغات شما در آن کلمه است و هرچقدر نرخ تبدیل کلمه مورد نظر شما بالاتر باشد، قطعاً هزینه تبلیغات شما نیز بالاتر خواهد بود. بهینه سازی نرخ تبدیل در گوگل ادز یه ابزاری برای دستکاری مزایده است که هدفش هدایت هرچه بیشتر تبدیل ها برای تبلیغات است. به طور کلی گوگل ۲ شبکه تبلیغاتی دارد که شما می توانید متناسب با نوع نیازی که دارید، در یکی از این شبکه ها تبلیغ خود را نمایش دهید.

سایت اصلی گوگل ادز

برخی تصور می کنند گوگل صرفا برای نمایش تبلیغ از یک شبکه استفاده می کند اما تبلیغات به دو روش Google search network و Google display network نشان داده می شود. به کار ببرید از حالت نمایشی Exact Match استفاده کردهاید و فقط زمانی که کلمه مانتو زنانه عیناً جستجو شود تبلیغ شما به کاربر نمایش داده خواهد شد. تبلیغات گوگل ادز که نوعی از تبلیغات کلیکی است، یکی از اصول ابتدایی برای بهبود وضعیت سئو سایت به حساب می آید و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد و مفهوم سخت و پیچیده ای در این حوزه نیست. جذاب است، نه؟ حالا وقت آن رسیده که از خود بپرسم آیا تبلیغات از این هدفمندتر هم ممکن است؟ کافی است یک بنر تبلیغاتی جذاب آماده کنید و از گوگل بخواهید تا این بنر را در سایت ها، اپلیکیشن ها و کانال های یوتیوب مرتبط با هنر و گردشگری (و صد البته، فقط به کاربرانی که ویژگی های مد نظرتان را دارند) نمایش دهد.

خیر، گوگل فاکتورهای زیادی را برای این منظور در نظر میگیرد از جمله امتیاز کیفیت (Quality Score) یا مرتبط بودن متن تبلیغاتی با کلمه کلیدی و… با اطلاعات دریافتی از این ابزار تصمیمات بهتری برای خرید گوگل ادز خواهید گرفت. چطور اکانت گوگل ادز ایجاد کنم ؟ برای اینکار شما کافیست با مشاورین ما در وبجامه در ارتباط باشید تا برای شما اکانت گوگل ادوردز ایجاد کنند و میزان شارژ دلخواه شما را در اکانت شما اضافه کنند. هرچقدر امتیاز شما بالاتر باشد، با هزینه کمتری میتوانید تبلیغ خود را در لینکهای بالاتر نمایش دهید و بالعکس. قطعاً تبلیغات در گوگل پیچیدگیهای خاص خودش را دارد، اما اگر شما به درستی تبلیغات خود را در گوگل نمایش دهید باعث میشود تا جامع هدف خود را به سرعت پیدا کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

ثبت نام در گوگل ادز

هدف در این مقاله این است که بتوانیم یک راهنمای جامع و ساده برای موفقیت در تبلیغات گوگل را برایتان تهیه کنیم. پاسخ به این سوال ساده است. اما قسمت جالب این است که برخی از این رستورانها ممکن است به کمک تبلیغات گوگل به شما نمایش داده شوند. اما باید توجه داشته باشید که گوگل ادز برای وب سایت هایی که به صورت اصولی بهینه سازی شده اند می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود و بهتر است علاوه بر آموزش گوگل ادز، بهینه سازی بهتری برای وب سایت خود انجام دهید. باید خاطر نشان سازیم که Google AdSense از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. مثلاً می­توان محصولاتی مشابه آن محصولی که در وبسایت ما دیده­اند را به آنها نشان دهیم یا می­توانیم تمامی این لیست را هدف قرارداده و خدمات جدیدمان را به آنها معرفی کنیم و موارد مشابه دیگر.

سایت گوگل ادز

اما نگران نباشید در صورت تمایل تمامی اطلاعات اکانت قبلی را به اکانت جدید منتقل خواهیم کرد. Time: این بخش اطلاعات را بر اساس تقسیمبندیهای زمانی مثلا ماهانه، هفتگی، روزانه و حتی ساعتی از روز در اختیار شما میگذارد. به این صورت که فرد تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد سایت و آپشن های آن را وارد می کند. فیلمهای آموزشی گوگل ادز این دوره در اوایل سال 2018 تهیه شده اند و پس از آن شاهد تغییرات بسیاری در اینترفیس گوگل ادوردز بودهایم.

در آمریکا بین همه انواع گوناگون کسب و کارها و کلمات کلیدی میانگین بگیرید، متوسط قیمت هر کلیک (CPC) در گوگل ادز بین 1 تا 2 دلار میشود که این قیمت مربوط به شبکه جستجو است. اما قضیه در مورد شبکه جستجوی گوگل (یا اگر دقیق تر بگوییم، تبلیغ در خود موتور جستجوی گوگل) کمی فرق می کند. و سپس می توانید از طریق آن تبلیغات خود را در گوگل ثبت کنید. فرض کنیم شما گوگل مپ را باز و کلمه رستوران را در آن جستجو کنید. پس قبل از اینکه تبلیغات در گوگل را به صورت جدی شروع کنید، لازم است همه چیز را در مورد آن بدانید. بعد از آن سیستم گوگل براساس مزایده تبلیغات را به ترتیب نمایش میدهد. این امکان وجود دارد که 30 روز بعد از ایجاد حساب کاربری خود مبالغ پرداختیتان به عنوان جایزه به حسابتان برگردد.

شما در این سیستم میتوانید تمام جایگاه تبلیغاتی ارائه شده توسط گوگل تبلیغات خود را نمایش دهید که معروفترین آنها نمایش تبلیغات در نتایج جستجو گوگل است. کاربر: تمام کاربرانی که در سطح اینترنت فعالیت میکنند (نوع فعالیت مد نظر نیست، صرفا فعال بودن در بستر اینترنت اهمیت دارد). این نشان میدهد شما چه بستر مناسب و چه فرصت طلایی را برای تبلیغات در گوگل و رشد کسب و کار خود در اختیار دارید. شما میتوانید هزینه هر کلیک خود را از کمترین واحد پولی انتخابی مثلاً یک سنت قرار دهید، اما معمولاً با این نرخ تبلیغات شما نمایش نخواهد داشت و شما باید هزینه تبلیغات خود را منطقی انتخاب کنید.

اجازه دهید همه چیز را با یک مثال شروع کنم.

یکی از بهترین سرویسهای تبلیغاتی که میتوان با کمک آن به موفقیتهای بزرگ رسید گوگل ادوردز است. شما که دلتان نمی خواهد کلی هزینه کنید و دست آخر هم نتیجه ای بگیرید که به آن همه هزینه نمی ارزد؟ اجازه دهید همه چیز را با یک مثال شروع کنم. شما ممکن است برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو با سئو به زمان بسیاری احتیاج داشته باشید و حتی برخی از کسب وکارها هیچگاه به این صفحه نمیرسند. باید توجه داشته باشید که سئو وب سایت فعالیت زمان بری بوده و حداقل زمانی نزدیک به 6 ماه لازم است تا شما بتوانید به جایگاههای بالای صفحه اول گوگل برسید.

مثلاً اگر تبلیغ دهنده به ازای هر تبلیغ حدود ۱ دلار بپردازد، ۰٫۶۸ سنت به شما و ۰٫۳۲ درصد باید به گوگل پرداخت کند. به عنوان مثال اگر شما کلمه ” مهاجرت به کانادا ” را جستجو کنید، خواهید دید که پشت عنوان تعدادی از نتایح کلمه Ad قرار گرفته که این به معنای این است که سایت مورد نظر بابت کلیک روی این تبلیغات به گوگل هزینه پرداخت میکند و این یک متن تبلیغاتی است. در واقع، این شبکه میلیون ها کاربری را هدف قرار می دهد که روزانه عبارت های مختلف را در خود سایت گوگل، سرویس نقشه گوگل و سیستم های همکار گوگل جستجو می کنند. پس ما با محدودیت هایی روبرو هستیم که عملا شبکه نمایشی گوگل را بی فایده می کنند. با این حساب، شما می توانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را فقط به آقایان ۱۸ تا ۲۴ سالی نمایش دهد که در یکی از محله های شهری در آلمان هستند (دلیل دارد که نگفتم ایران!) و با گوشی خود به اینترنت متصل شده اند.

یعنی فقط به کسانی که مشتری های بالقوه شما هستند. یعنی به کمک آن به مشتری های بالقوه خود دسترسی داشته باشید. 2. کسب و کارهایی که می خواهند تبلیغات خود را به مشتری های بالقوه نمایش دهند. در سرویس تبلیغاتی گوگل ادز شما می توانید بر اساس معیارهایی نظیر : رده سنی، علایق، جنسیت، مکان، دستگاه، هدفگیری مجدد ( RETARGETING) کاربران هدف خود را مشخص کنید. اینکه کاربر مدنظر شما به احتمال بسیار زیادی ایرانی است (البته به این شرط که کشورهای فارسی زبان دیگر را از لیست هدفگیری خود حذف کرده باشیم. بایستی یادآوری کنیم که حالا بررسی این سایت ها و مقایسه قیمت و خدماتی که ارائه می کنند به عهده خود شماست. با اندازههای استاندارد ۳۰۰×۲۵۰، ۷۲۸×۹۰ و ۱۶۰×۶۰۰ شروع کنید و سپس آنها را تغییر دهید تا ببینید آیا یک اندازه، بیشتر از سایر اندازه ها منجر به کلیک های بیشتر می شود یا خیر!اگر دریافتید که اینگونه است، حتماً از آن اندازه برای نمایش تبلیغات خود استفاده کنید.