برای رنگ کردن رادیاتور یا شوفاژ چه مراحلی ضروری است؟

در فصل زمستان توسط رادیاتور های شوفاژ گرما به محیط داخلی ساختمان منتقل میشود، ولی دمای اتاق ها معمولا ثابت بوده و افزایش نمی یابد چرا که بخش زیادی از گرمای تولید شده تلف میشود. با گذر زمان راندمان دستگاه شما به مرور کاهش می یابد و این امر باعث می شود که مرتباً نیاز به سرویس داشته باشد. برای پروژه های ساختمان نیز بازدید از مکان یک امر اجتناب ناپذیر می باشد. معمولاً پس از انجام لوله کشی یک واحد، لوله های اصلی را با درپوش می پوشانند و طبقات دیگر را نیز به همین صورت لوله کشی می کنند و در پایان به وسیله اتصالات موجود لوله های واحدها را به همدیگر متصل می کنند. در روش اول با تخلیه آب شوفاژ و باز کردن رادیاتور ها , اقدام به تمیز کردن و نصب رادیاتور میکنیم, و در شیوه دوم با تخلیه آب شوفاژ آب لوله کشی را وارد سیستم شوفاژ کرده و از طرف دیگر خارج میکنیم.

لوله کشی تک لایه و پنج لایه این روز ها بیشتر رایج است. برای مثال اجرت اجرای لوله کشی آب با لوله های پنج لایه به جهت تخصصی تر بودن و مهارت اجرا کننده بیشتر از لوله کشی با لوله های تک لایه می باشد. در نقشه فنی با استفاده از علایم اختصاری، نحوه مونتاز و نوع وسایل به کار رفته در مدار نشان داده می شود و بیشتر برای مونتاژ و برآورد هزینه استفاده می شود. بعد از تهیه نقشه نوبت به انتخاب نوع لوله می رسد، که باید با توجه به میزان فشار آب و همچنین میزان آب مصرفی نوع و اندازه لوله ها مشخص و تهیه شود. این دیگ ها به وسیله ی مشعل آب را گرم می کنند.آب گرم شده به وسیله ی مبدل های حرارتی به داخل ساختمان فرستاده می شود و وقتی دمای خود را از دست داد مجدد به داخل دیگ بر می گردد (وظیفه ی گرمایش ساختمان ، رادیاتورها) .این فرآیند تا زمانی که نیاز به آب گرم مصرفی داشته باشیم ادامه پیدا می کند و بعد از آن به داخل لوله های آب مصرفی منتقل می شود .(آبگرمکن ها)مبدل های حرارتی: این مبدل ها گرمای تولید شده را به داخل ساختمان منتقل می کنند و به 2 دسته تقسیم می شوند: دسته ی جهت تامین آب گرم در خانه مثل آبگرمن ها ؛ دسته ی وظیفه ی گرمایش خانه را دارند مل رادیاتورها.وظیفه مبدل ها دریافت سیال با دمای بالا، و انتفال حرارت آن است.لوله های رابط: لوله های رابط نقش انتقال گرمای سیال به مبدل های حرارتی و بازگرداندن آن به مولد های حرارتی دارند.

از طرف دیگر، در برخی دیگر از خانه ها از سیستم گرمایش از کف به جای شوفاژ استفاده می شود که در این صورت لازم است ابتدا در مورد طول عمر نصب و راه اندازی این سیستم در ساختمان مورد نظر خود سال کنید. از سیستم های لوله کشی برای مواردی چون گرمایش و سرمایش و آب و فاضلاب و تامین نمودن آب گرم و سرد و سیستم های تصفیه ی آب و سیستم های درمانی استفاده می شود, لوله های سوخت گاز و آب باران و زهکشی سطحی و زیرزمینی از دیگر موارد استفاده در این سیستم می باشد. تعمیر موتورخانه در دیر,منطقه دیر قلب تاسیسات هر ساختمان است ، گرمایش و سرمایش را تنظیم میکند ، موتور خانه نیز مانند قلب در بدن اگر دچار مشکلی شود، سیستم کنترل دما ساختمان دچار مشکل میشود. بهره گیری از این سیستم به عنوان سیستم نوین لوله کشی ساختمان علاوه بر کاهش تنوع اتصالات مورد نیاز در انبار در راستای لوله کشی ساختمان آسان بودن و سرعت عمل فوق العاده بالای نصب و راه اندازی سیستم لوله کشی را به طرز چشم نوازی افزایش می دهد. علاوه بر نگهداری و مراقبت از سیم ها، به سیم کشی نظم می بخشند و امنیت آن را تامین می کنند.

اگر اقدام موثری در این زمینه شکل نگیرد هر چقدر هم که در افزایش تولید برق پیشرفت داشته باشیم و ظرفیت تولیدی کشور را افزایش دهیم باز هم پاسخگوی مصرف نخواهد بود. در تولید تاسیسات استخر از استانداردها و ویژگی های خاصی استفاده می شود تا در نهایت بتوانید عملکرد خود را در این زمینه بهبود بخشید و بهترین محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. 2- آب را وارد لوله ها کرده و آن ها را تست می کنند تا مشکلی پیش نیاید، معمولاً این عمل با هواگیری نیز همراه بوده تا آب به صورت کامل در لوله ها جریان یابد.

بعد از انتخاب جنس، لوله کشی ساختمان آغاز شده و بر اساس نیاز هر واحد و نقشه موجود لوله کشی انجام می شود. تأسیسات ساختمان در همه ساختمان ها باید به صورت اصولی و مهندسی شده، طبق نقشه و معماری ساختمان اجرا شود تا بهترین بازدهی را داشته باشند. یکی از اولین و مهم ترین بخش هایی که در هنگام وسایل گرمایشی مانند شوفاژ باید مورد بررسی قرار گیرد، موتورخانه است، جایی که گرمای اصلی ساختمان را تولید می کند. پمپ آب بی صدا انواع و اقسام مختلفی دارد معمولا این پمپها ابعاد کوچکتری دارند و به همین دلیل صدایی که تولید میکنند آزار دهنده نیست. این دیگ بخار معایبی نیز دارد از جمله: مدت راه اندازی آن بسیار بالا است ، فشار بخار در خروجی زیاد نیست و همچنین همه بخار خروجی آن خشک نیست. اما در مورد رادیاتور پنلی این کار شدنی نیست و بخاطر یکپارچه بودن نمیتوان این عمل را در مواقع سوراخ شدن رادیاتور پنلی انجام داد . اما لوله کشی پنج لایه از لوله کشی تک لایه دستمزد بیشتری داراست .

بیشتر از هر چیزی باید این کار با دقت صورت گیرد و اتصالات بین لوله به درستی و ظرافت کامل صورت گیرد تا مشکلی در آینده گریبان گیر ساکنین نشود. همچنین ظرفی را در پایین شیر رادیاتور قرار دهید تا آب خارج شده به زمین ریخته نشود. اگر پمپ آب کشاورزی را برای شالیزارها نیاز دارید؛ باید پمپی را تهیه کنید که دچار زنگ زدگی نشود. هر کدام از این اجزا کوچک عملکرد خاص خود را دارند و اگر هر کدام از این اجزا درست کار نکند باید به فکر تعمیر آن باشیم . اما متراژ و زیر بنای سوئیت و ساختمان و ارتفاع لوله کشی خارج از آپارتمان و سختی کار آن نیز از مواقعی میباشند که در قیمت لوله کشی ساختمان اجرای این فعالیت مفید میباشند. اما در بیشتر شهرداریها آب به شکل مستقیم به کمک پمپ به سیستم تزریق می شود. لوله کشی آب بیشتر با لوله های نسل تازه پلیمری یا تلفیقی از پلیمر و فلز انجام میشود. متناسب با آنچه مدنظر دارید، و همچنین محدودیتهای محیط برای اجرای لوله کشی، امکان ارائه لوله کشی گاز توکار یا روکار پلاستیکی توسط متخصص و بر اساس تشخیص لوله کش گاز وجود دارد.

بعد از هواگیری، باید فشار داخلی پره های رادیاتور را متناسب با استانداردی در نظر بگیرید که سازنده در دفترچه راهنما تائید کرده است. راگاسرد یکی از همان مراکز تخصصی و معتبر است که در زمینه عیب یابی پمپ آب خانگی و تعمیرات انواع پمپ فعالیت دارد و با اعزام بهترین تکنسین های خود به محل مورد نظر مشکلات شما را در سریع ترین زمان ممکن رفع می نمایند. دقت نمایید که تاسیسات استخر خانگی در سال های اخیر با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و ساخت مجموعه های آبی در منازل جز زیر مجموعه رشته مهندسی ساختمان درآمده است. همچنین، در صنعت ساختمان استفاده دقیق و صحیح از تاسیسات علاوه بر تامین رفاه ساکنین باعث افزایش عمر ساختمان نیز می شود. ما در بهفیکس علاوه بر ارائه خدمات در بالاتری کیفیت ممکن، به فکر جیب شما هم هستیم. یکی از ویژگی های ساختمان ها و ویلاهای لوکس داشتن یک مجموعه کامل استخر است، چرا که علاوه بر امکانات تفریحی خوب برای ساختمان ارزش افزوده بالایی را نیز فراهم می کند. این محصول فوق العاده از سیستم لوله کشی مدولار IFIT، با 50 درصد اتصالات کمتر بکار رفته شده نسبت به سایر سیستم های مرسوم موجود در بازار انتخاب های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

از دیگر دیگ های بخار میتوان به دیگ بخار عقب خشک ، عقب تر ، دیگ بخار دوپاس و سه پاس ، دیگ های بخار کوره برگشتی اشاره کرد اما در ادامه میخواهیم با دیگ بخار آتشخوار آشنا شویم ، این دیگ بخار بسیار جدید است. اما این قیمتها بستگی به تعداد واحدها و مشاعات نیز تاثیر پذیر هستند . مراحل لوله کشی بستگی به نوع لوله دارد و با توجه به شبیه بودن این مراحل تفاوت هایی را نیز با یکدیگر دارند. موتور خانه را چگونه تعمیر کنیم؟ اگر عایق کاری موتور خانه سر وقت خودش انجام شود از یخ زدگی جلوگیری میکند ، همچنین از تعریق لوله جلوگیری میکند ، مانع اتلاف حرارت میشود و همچنین زیبایی و ظاهر موتور خانه ساختمان شما حفظ میشود. سالانه با باز کردن شیر رادیاتورها برای ایجاد گرمایش، باید هواگیری آن را نیز انجام دهید، چرا که در طول زمان، ممکن است داخل پره های شوفاژ هوا جمع شده باشد و در نتیجه انتقال صحیح حرارت را دچار اختلال کند. پیشنهاد میکنیم که جعبه فیوز را در آشپزخانه نصب نکنید. برای صرفه جویی در هزینه شما با شروع فصل سرما، به یکباره حضور وسایل گرمایشی مهم می شود و خوب البته کارهایی مانند سرویس، تعمیر و حتی گاهی نصب مجدد آنها در اولویت قرار می گیرد.

با این مقدمه کوتاه می خواهیم از راه هایی در این نوشته صحبت کنیم که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه هزینه ها می شود.با شروع فصل سرما، به یکباره حضور وسایل گرمایشی مهم می شود و خوب البته کارهایی مانند سرویس، تعمیر و حتی گاهی نصب مجدد آنها در اولویت قرار می گیرد. موتورخانه که گاهی به آن شوفاژخانه هم می گویند، محل نصب و قرارگیری مشعل، دیگ (منبع آب)، لوله ها، کلکتور و است و به دلیل آنکه همیشه باید در حال کارکردن باشد، احتمال خرابی نیز در آن بالاست (البته هرچه شرکت خدمات تاسیسات از وسایل و تجهیزات با کیفیت استفاده کند و نصب آن را به شکل اصولی انجام دهد، احتمال خرابی کاهش پیدا می کند).اما جدا از در نظر گرفتن و رعایت همه این موارد، سرویس، تعمیر و نگهداری اصولی موتورخانه ضروری است و معمولا باید توسط متخصصین آن انجام گیرد. اگر به نصب رادیاتور جدید نیاز پیدا کردید، سعی کنید بهترین کیفیت آنها را تهیه کنید تا با احتمال کمتری، دوباره این اتفاق تکرار شود. چرا که اگر نتوانید به درستی اینکار را انجام دهید و آب داخل رادیاتور گرم باشد، احتمال آسیب زدن به خود را دارید.قبل از انجام کارهای فنی بر روی شوفاژها، سعی کنید اطلاعات لازم و کافی را از طریق اینترنت و مراجع تخصصی به دست بیاورید تا احتمال اشتباه در حین کار کاهش پیدا کند.

رادیاتور ها مبدل های حرارتی هستند که برای انتقال انرژی حرارتی از یک رسانه به دیگری به منظور گرمایش استفاده می شود و وظیفه اصلی آنها تامین آب گرم و گرمایش محیط است. گرمایش کل ساختمان از این جزء مهم گرفته می شود .جنس این دیگ ها به دو دسته چدنی و فولادی تقسیم می شود. در عوض، آب گرم ممکن است برای تامین سیستم هایی مانند رادیاتور، گرمایش کف و غیره استفاده شود. اجزای آن شامل فن، کویل، فندک، فیلتر هوا، شیر هواگیری، ترموستات و غیره است که با توجه به انواع آن کاربردهای مختلفی دارند. از آنجا که گرمای رادیاتور از طریق آب گرم وارد شده در داخل رادیاتورها تأمین میگردد، یک شیر برای تنظیم گرمای شوفاژ در بالا و خروج آن در پایین وجود دارد. رنگ مخصوص رادیاتور پایه آب برای رنگآمیزی تزئینی و حفاظتی رادیاتورها و لولههای انتقال حرارت استفاده میشود و در برابر حرارت تا ۸۰ درجه سانتیگراد مقاوم است. یک لوله کشی عادی شاید ظاهرا مشکلی نداشته باشد و در طول تست آب بندی و زیر فشار نیز مشکلی پیش نیاورد ولی طی زمان در طول چند سال ممکن می باشد مشکلات عدیده ای برای مالکین و استفاده کنندگان داشته باشد.

کاربرد دیگ بخار در موترو خانه بسیار حیاتی است ، از این رو کمتر کارخانه و تاسیساتی مشاهده میکنید که از دیگ بخار استفاده نکرده باشد، دیگ بخار از سیستم های تبادل گرما به حساب می آید، با استفاده از لوله ایی که درون آب قرار دارد و دمای آب را تا نقطه جوش بالا میبرد ، سپس بعنوان بخار وارد سایت bpomp سیستم حرارتی میکند. سوراخ کاری دیوار نزدیک بودن سرویسها و باز و بست شیرالات نیز قیمت لوله کشی روکار را بالا و پایین میکنند. پس از این مرحله نیز دوباره یک تست دیگر انجام می شود تا از بی عیب بودن کار مطمئن شوند.

برای اینکار می توانید قیمت تعمیر و سرویس رادیاتور را جویا شوید و پس از آن اقدام به اینکار کنید.البته گاهی اوقات، امکان گرفتن سوراخ های ایجاد شده وجود ندارد و باید رادیاتور جدیدی نصب شود. کار نصب رادیاتور و شوفاژ در ساختمان کار کاملا تخصصی است، پس اگر در این زمینه تخصص ندارید، از افراد اهل فن برای اینکار کمک بگیرید. برای این کار لازم است که از سازمان گاز افراد پیمانکار حاضر شوند. گروه تولیدی- بازرگانی کرمانی نماینده رسمی وارد کننده این دستگاه از شرکت لیو در کشور ایران می باشد که دارای خدمات پس از فروش و گارانتی 24 ماهه می باشد . معمولاً لوله کشی از پایین ساختمان آغاز می شود و در طبقات بالاتر ادامه میابد. کاربرد گاز اکسیژن در بیمارستان و مراکز درمانی به منظور ادامه حیات بیماران است. فایرتیوب و واترتیوب در ساختار ، فشار بخار ، خروجی واحد ، سوهت ، بهرهوری ، کاربرد و همچنین نصب متفاوت هستند.