بازاریابی محتوا چیست؟

به همین دلیل ورود به این حوزه گسترده و روبه رشد، پیش نیاز هایی دارد ، که در ادامه به بررسی مهم ترین و تاثیر گذارترین روش ها که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند، پرداخته ایم. بسیاری از ابزارهای رایگان و غیر رایگان برای کمک به بهبود سئو و بهینه سازی جستجوگرها برای شما وجود دارد. بهینه سازی کلمات به صورتی که در راستای ارزش ها و شخصیت برند در یک سایت به همراه جوی دوستانه پیاده سازی شوند. همون طور که قبلا هم اشاره شد با بهینه سازی سایت و سئو کردن ترافیک هدفمند از طریق گوگل وارد سایت ما میشه و اون موقعست که ما میتونیم کاربران خیلی با کیفیت تری رو برای فروش محصولات سایت خودمون داشته باشیم.

این سایت با 24 زبان زنده دنیا و با بیش از 400 میلیون کاربر عضو شده در دسترس است. محتوای تولید شده توسط ما قرار است تا چه زمانی در دسترس مخاطبان باشد؟ در نهایت از راهکارهای بهینهسازی نرخ تبدیل به «قرار دادن CTA های متنی بیشتر در پستهای وبلاگ»، «استفاده از popupهای آگاهیبخش»، «A/B Testing بر روی صفحات فرود»، «پرورش سرنخها و کار بر روی آنها»، «تامین اطلاعاتی تیم فروش برای پیگیری موثر»، «استفاده از سیستم پشتیبانی چت و پیامرسان»، «بهینهسازی پستهای وبلاگ» و «هدف قرار دادن مجدد بازدیدکنندگان قدیمی» اشاره کرد. بیش از 18 درصد کاربران تمام شبکه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده میکنند. فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی حاضر در اینترنت است. در اینجا لازم است تا در طراحی، ساخت و نگهداری از سایت، فاکتورهای سئو رعایت شود تا موتورهای جستجو مشکلی در درک و فهرستبندی محتوای سایت شما نداشته باشند. در حقیقت این وظیفه SEO است که حجم عظیمی از ترافیک ارگانیک را با استفاده از روش های خلاقانه و تکنیکال به سمت سایت هدایت میکند.

در نهایت می تواند ترافیک بیشتری را به سمت سایت نیز بیاورد. در نتیجه، میتوان از طریق شناخت اصول و ابزار های آن نیز به درکی کلی تر از این واژه برسیم. کسب و کارها با پرداخت هزینه یا ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به این افراد از آن ها میخواهند در کانال های مختلف ارتباطی به ویژه صفحات خود در شبکه های اجتماعی در مورد مزایای محصولات آن ها مطلب منتشر کنند. مخاطبان هدف شما، همگی میخواهند یک سری مطالب خاص را یاد بگیرند و بدانند، اما آیا همه از یک روش استفاده میکنند؟ بنابراین اگر آنچه را میخواهند ارائه ندهید به سرعت از سایت شما خارج خواهند شد و به سایت دیگری میروند. با رفتارشناسی کاربر بر روی وب سایت و استفاده از ابزارهای آماری و آنالیزی مثل گوگل آنالایتیکز پیوسته کیفیت تجربه کاربر و همچنین کاربردپذیری امکانات سایت تحلیل خواهد شد.

اگر طی حرکت در موبایل مطالب به هم بریزد، در نتیجه درصد قابل توجهی از ترافیک وب خود را از بین می برید. فرایندی است که در طی آن تلاش میکنند با بهبود دادن محتوا و مطالب یک سایت جایگاه بالاتری را در صفحه جست و جوی گوگل به خود اختصاص دهد که به طور اختصار، با نماد (SERPs) نیز نمایش داده میشود. زیرا شما در SEM تنها چند ثانیه برای جلب رضایت بازدیدکنندگان سایت خود زمان دارید. زیرا شما درSEM تنها چند ثانیه برای جلب رضایت بازدیدکنندگان سایت خود زمان دارید.

به چه کسی دیجیتال مارکتر می گویند؟

همچنین از هزینه ای نسبتا کم نیز برخوردار می باشد بسته به میزان رقابت کلماتی که درباره آن میخواهید تبلیغ کنید. شاید شما شرکت های دیگری را بشناسید که بتوان نام آنها را نیز در لیست بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ جای داد اما براساس تحقیقات انجام شده، شرکت هایی که در این مقاله معرفی شدند، معتبرترین های این حوزه می باشند. اسنپ چت، یک اپلیکیشن پیام رسان تصویری است که تا کنون موفق به جذب 100 میلیون کاربر شده است. اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی تصویری و متعلق به فیسبوک است. Social Media Marketing به معنی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی است. SMM و یا بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی به مراتب سخت تر از بازاریابی از طریق موتور جستجو می باشد. به عنوان یک فرد توسعه دهنده دیجیتال مارکتینگ مهم ترین تخصص شما برای جذب افراد از طریق روش های مختلف اینترنتی را تولید محتوا باید دانست.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین و داشتن مجموعهای مناسب از آنها برای مدیریت داده ها، محتواسازی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ضروری شانار است! ارزش سئو و بهینه سازی این شبکه برای سایت ها ، آن را تبدیل به یک شبکه متفاوت و ضروری برای هر کسب و کاری میکند. برای بازاریابی محتوا در شبکههای اجتماعی، کلمههای کلیدی خود را در محتوای شبکه اجتماعی بگنجانید. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا در مورد استراتژی محتوا در شبکههای اجتماعی به یک جمع بندی برسند. کمپینها معمولا شامل یکپارچهسازی چندین استراتژی در کانالهای دیجیتالی مختلف مانند بازاریابی موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات نمایشی و بازاریابی ایمیلی است.

دیجیتال مارکتینگ چیست خواهید دید که با این کار، توانایی و انگیزه شما برای گوش دادن به صحبتهای طرف مقابل، به مراتب بیشتر و بهتر خواهد شد، چون در غیر این صورت، نمیتوانید چیزی در دفترچه یادداشت خود بنویسید. هدف آن این است که با محتوای اطراف خود ترکیب شود تا حالت تبلیغاتی آن به وضوح آشکار نباشد. در واقع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما امکان درک و شناخت دقیق هدف و برنامه ریزی منسجم برای رسیدن به آن را خواهد داد. کلمه های مورد نیاز مرتبط با زمینه کاری کسب و کار پیدا میشوند و برای کسب رتبه در آنها برنامه ریزی میشود. بازاریابی محتوا پیشرفته: یک بازاریاب رسانه های اجتماعی باید یک راهبرد مختلف در برنامه ریزی محتوا برای ایجاد محتوای قابل توجه برای جذب بازدیدکنندگان باشد. اسپایدر موتور جستجو معمولا بدون دعوت قبلی به قسمت های مختلف یک وب سایت سرک می کشد و صفحات آن را پالایش می کند، شما می توانید با ایجاد یک فایل Robots.txt که در روت وب سایت تان قرار می گیرد برای آنها محدودیت تردد تعریف کنید، بدین ترتیب خزندگان وب بخش هایی که به صورت Disallow تعیین شده اند را ایندکس نمی کنند.

این استراتژی موجب افزایش حضور کاربران و جلب رضایت موتورهای جستجو خواهد شد. با به کارگیری یک استراتژی بازاریابی محتوای خود میتونین شاهد رشد نرخ تبدیل، آگاهی برند و درآمد باشین و در صنعتی که فعال هستید، برندتان را به عنوان یک رهبر و پیشتاز معرفی کنید. در انتشار محتوا و تدوین کمپین دیجیتال مارکتینگ، سعی کنید بر اساس استراتژی عمل کرده و چشم انداز تبلیغات خود را مشخص کنید. همچنین با بررسی حوزه های تخصصی دیجیتال مارکتینگ، برترین های هر حوزه را نیز معرفی کردیم. تقریبا بیش از 95 درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک نیز استفاده میکنند.اینستاگرام محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است.شما میتوانید با کیلیک بر روی اینستاگرام مارکتینگ، نحوه آموزش را فرا بگیرید. این روش باعث افزایش ورود ترافیک به یک سایت میشود ، که به همراه آن اعتبار و ارزش برند نیز تقویت میشود.

اما باید توجه داشته باشید که این روش تنها زمانی موثر است، که به خوبی بر روی کیفیت سایت خود و نیز بهینه سازی خدمات خود کار کرده باشید ، تا کلیک ها به جذب مشتری ختم شود. یکی از سادهترین و در عین حال قدرتمندترین داراییهای بازاریابی دیجیتال درونگرا، وبلاگ است که نیاز مشتری را به طور کاملا حرفهای برطرف میکند. این در حالی است که بازاریابی دیجیتال کاملا برعکس روش های سنتی عمل میکند. از آنجایی که تعداد افراد بیشتری به سمت این شبکه های بزرگ مجازی حرکت میکنند، میتوان حتی چنین تفسیر کرد، که در آینده ای نه چندان دور زمانی که مردم در جهانی کاملا مجازی زیست خواهند کرد، دیجیتال مارکتینگ میتواند نقطه عطفی در این تغییر بزرگ باشد. ووکامرس بسیار گسترده و در عین حال فوق العاده است که ویژگیهای بسیار زیادی از جمله: فاکتور ووکامرس ، ویژگی پیشرفته محصول ووکامرس، تخفیفات و قیمت محصولات بهصورت هوشمند، سبد خرید پیشرفته، تیکت پیشرفته ارتباط با مشتریان و افزونه شانس ووکامرس و…

سئو فرایند هماهنگ کردن محتوای سایت و تجربه کاربری با نیازهای کاربران است. کپی رایترهای موفق نیازهای مخاطبان خود را به خوبی شناسایی می کنند: آنها می دانند چه چیزی باعث جذب مخاطب می شود (و چیزی را می گویند که باعث کلیک بر روی ایمیل شود). به چه کسی دیجیتال مارکتر می گویند؟ بنابراین اگر کسی را میشناسید که در جشنواره خاطره نویسی رتبهی نخست را کسب کرده و یا در اینستاگرامش مطالب جذابی مینویسد، لزومی بازاریاب محتوای خوبی از کار درنمیآید. اگر می خواهید که بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است که در دایرکتوری های مرتبط با کسب وکار خود فعالیت کنید.

دیجیتال مارکتینگ در پی تولید محتوایی مشخص و معین برای جذب گروهی خاص از مخاطبین ، به منظور گسترش آگاه سازی برند صورت میگیرد. در این مرحله مقالات موردی، محتوای تولید شده توسط کاربران، راهنمای خرید، ویدیوی محصولات و گزارش تحقیقات نمونه های مناسب محتوایی هستند. این پلتفرم به کاربران اجازه میدهد به اشتراک ویدیوها ، مقالات ، پست های وبلاگی و .. با دیگر کاربران بپردازند. تخمین زده میشود که بیش از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این پلتفرم برای تبلیغ بیزینس خود استفاده میکنند. همچنین خاصیت منحصر بفرد این پلتفرم وجود فیلترهایی خاص برای ادیت تصاویر و ویدئوها است. البته لازم به ذکر است که این مقاله صرفا براساس بررسی ها و پژوهش های شخصی است و هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های نام برده شده وجود ندارد. 1. کسب و کارهایی که می خواهند رشد پیدا کرده و تعداد مشتریان خود را بالا ببرند.

بازاریابی محتوا

دیده شدن در نتایج برتر گوگل به دو صورت انجام میشود که در شکل اول به صورت پولی مانند کمپینهای تبلیغاتی سنتی بوده و در شکل ارگانیک بدون نیاز به پرداخت هزینه است. به عبارت ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، فرایند ایجاد تغییرات در طراحی و محتوای وب سایت شما به منظور کمک به دیده شدن آن در موتورهای جستجو است. در آن روزها 5 دقیقه انتظار برای بارگذاری یک سایت خبری، چیز عجیبی نبود. جذب مخاطب، تبدیل مخاطب به لید فروش، تبدیل لید به مشتری و در نهایت ارائه ارزش فراتر از انتظار به مشتری چهار مرحله بازاریابی درونگرا است. در گذشته تمرکز روی روش های سنتی بازاریابی بود، که در آن میبایست برای ارائه خدمات خود یا فروش محصول مورد نظرتان، به صورت مستقیم با مشتری ارتباط برقرار می کردید، که امری سخت و بسیار زمانبر بود. دیجیتال مارکتینگ به صورت مستقیم تحت تاثیر مدرن ترین اختراعات قرار دارد و پتانسیلی نامحدود جهت دستیابی به مقیاسی بی سابقه از مشتری ها را نیز در خود دارد.

اکنون نیز در زمانهای قرار گرفتیم که تقریباً میتوان گفت تمام مردم از ابزارهای اینترنتی مانند موبایل، لپتاپ و تبلت به صورت روزانه استفاده میکنند. این ابزارها، این اجازه را به شما میدهند، تا به صورت موثر کمپین خودتان را مدیریت کنید و بتوانید از نتایج بهتری در کسب و کار خود بهره مند شوید. ابزار های قابل استفاده در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری هستند، در نتیجه کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ، همگی می توانند از این محصولات برای به دست آوردن مخاطبان خود بهره ببرند.

کمک در خرید با اطمینان یک محصول، کمک در یادگیری یک مفهوم و… زمانی که یک کاربر به دنبال خرید یک محصول و یا سرویس میباشدنمایش داده میشود. بازاریابی موتور های جستجو یا Search Engine Marketting که به صورت اختصار SEM نامیده میشود. بودجه: اینطور نیست که تمام کمپینهای مارکتینگ نیازمند بودجههای عجیب و غریب باشند، اما در هر صورت باید حسابی دست به جیب شوید. سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد. پیشتر، در مقالات متعدد، مفصلا در خصوص چگونگی تجزیه و تحلیل کلیدواژه ها و قوانین بهینه سازی موتورهای جستجو توضیح دادهایم. اگر دو وبسایت مختلف یک چیز یکسان را به فروش برسانند، سایتی که برای موتورهای جستجو بهینهسازی شده است و سئو مناسبی دارد، بازدیدکننده بیشتری به دست میآورد و درنتیجه فروش بیشتری نیز خواهد داشت و اینجا به طور کامل درک خواهید کرد مفهوم سئو چیست و با چه هدفی انجام میگیرد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

حال که از کیفیت وب سایت و خدمات خود مطمئن شدید، می توانید از این روش بهره ی کافی را ببرید. سئو Off-page یا سئو بیرونی مجموعه فعالیت های شما در خارج از سایت برای انتشار بهتر محتوا در اینترنت و ایجاد مسیرهای دسترسی بیرونی است. این بدان معناست که شرکت ها و مارک ها فرصت های بیشتری برای دسترسی به مشتریان بیشتر از جمله ایمیل ، ویدئو ، رسانه های اجتماعی و موتور های جستجو دارند. همانطور که گفتیم در دیجیتال مارکتینگ ابزارهای زیادی وجود دارد که قصد داریم در مورد این ابزارها صحبت کنیم. اما با وجود این محدودیت، کاربر با فعالیت در این شبکه اجتماعی محبوب به نتیجه دلخواه خود رسیده است. امروزه به دلیل مورد توجه بودن فضای اینترنت این فرصت جدید نیز به وجود آمده است که تبلیغات و بازاریابی، جایگاه خود را در این فضا پیدا کنند. این ها بخشی از سوالاتی هستند که در این مقاله جوابشان را پیدا خواهید کرد.