کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست؟

امروزه اکثر مناطق از شبکه فاضلاب شهری بهرهمند هستند و در لولهکشی این مناطق باید لولههای فاضلاب ساختمان به لولههای فاضلاب شهری متصل شود. بنابراین لازم است 7/45 سانتیمتر (18 اینچ) لوله فلزی استاندارد به خروجی آبگرمکن متصل کرده و لوله نیوپایپ را به انتهای لوله فلزی وصل نمود تا مشکلی به وجود نیاید. ارتباط بین لوله پلیمری و آبگرمکن : بنا بر استاندارد لوله کشی ساختمان اتصال مستقیم لوله نیوپایپ به خروجی آبگرمکن (دیواری و ایستاده) مجاز نمیباشد و به هیچ وجه نباید این کار را انجام دارد. به علت اینکه اتصالات فلزی فاقد چنین شرایطی هستند لذا مجاز به ارتباط مستقیم مهره ماسوره نیوپایپ و رزوه اتصالات سیستمهای فلزی نمیباشیم و باید به این موضوع توجه کرد و حتماً باید از اقلامی مانند مغزی و تبدیلها بعنوان واسطه مهره ماسوره نیوپایپ ورزوه سیستمهای فلزی استفاده نماییم.

جهت تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی با دستگاه با متخصصان شرکت مهارت ارتباط برقرار نمایید. روی لولهها به هیچ وجه مجاز نمیباشد و در این موارد باید از صفحات نصب مخصوص جهت تحمل وزن سایر تجهیزات استفاده کرد تا مشکلی برای لولهها به وجود نیاید. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته با توجه به اثرات منفی و مخرب فاضلابها در چرخه ی محیط زیست، دانشمندان و متخصصان مجرب در این حوزه سعی بر این داشته که تصفیه ی فاضلاب را از همان مسیر اول یعنی در ساختمان هایی مسکونی انجام دهند، که به این ترتیب کمک شایانی به جوامع بشری و آینده گان کره ی زمین خواهند کرد. لوله کشی ساختمان امری بسیار مهم و ضروری است و اگر به درستی انجام نشود در آینده مشکل به وجود خواهد آورد. 3. پس از اجرای هر مسیر لوله کشی، لوله، تست و تأیید مهندس ناظر، مسیر لوله مذکور با استفاده از ملات سبک پوشانده شود تا از آسیب احتمالی مصون گردد و آسیبی به آن وارد نشود. لوله های گالوانیزه فولادی در مقایسه با لوله های آهنی، سبک تر بوده و براقیت بیشتری دارند. پس از اجرای هر مسیر لوله کشی و لوله و تست و تأیید مهندس ناظر، مسیر لوله مذکور با استفاده از ملات سبک پوشانده شود تا از آسیب احتمالی مصون گردد و آسیبی به آن وارد نشود.

اگر پس از گذشت 10 روز این هزینه و بدهی پرداخت نشد، مدیر ساختمان این اجازه را دارد که از ارائه خدمات مشترکی مانند شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم و مانند به آن مشترک خودداری کند. استفاده از لولههای خرطومی پلاستیکی از سال۸۹ ممنوع شده و به علت استقامت کمشان بعد از گذشت چند سال بهشدت شکننده میشوند و عبور فنربعداز چندسال باعث شکسته شدن آن می شود. رادیاتورهای حوله خشککن با ساختار پلهای خود علاوه بر گرما بخشیدن به محیط، باعث نگهداری مناسب لوازمی مانند حوله و خشک شدن آن میشود. همچنین برای مطمئن شدن از عدم بازگشت گاز یا دیگر مواد فاضلاب باید از دریچههای بازدید بیشتر در طول مسیر استفاده کرد. کاربرد لوله گاز در نیروگاهها، صنایع پتروشیمی، ساختمانسازی، شهرسازی، پالایشگاهها، سولههای صنعتی، کارگاههای کوچک و بزرگ و … در مصرف سیم و لوله صرفه جویی میشود. طبق آیین نامه برق کشی ساختمان تمام اتصالات به منظور استاندارد سازی یا باید دارای سر سیم باشد یا به صورت سئوالی بسته شده باشد. در صورت افزایش کار نیز میتوانید توافقی دوباره انجام شود . اصل اول دادن شیب صحیح به این لولههاست که مانع از انسداد لولهها شده و تخلیه بهصورت آسانتری میسر میشود و نکته بعدی جریان معکوس فاضلاب است که با تراز کردن و شیب بندی مناسب و همچنین استفاده از دریچههای بازدید این مشکل نیز به وجود نخواهد آمد.

بعد از انتخاب جنس، لولهکشی ساختمان آغاز شده و بر اساس نیاز هر واحد و نقشه موجود لولهکشی انجام میشود. با دستور LTS مقیاس خط را متناسب با مقیاس نقشه تنظیم نمایید. معمولاً پس از انجام لولهکشی یک واحد، لولههای اصلی را با درپوش میپوشانند و طبقات دیگر را نیز به همین صورت لولهکشی میکنند و در پایان بهوسیله اتصالات موجود لولههای واحدها را به همدیگر متصل میکنند. با استفاده از تابلوهای برق می توان به صورت بهتر و راحت تر از تجهیزات الکترونیکی محافظت کرد. می توان گفت یکی از روش های نوین که در تاسیسات ساختمان به کار می رود , لوله کشی توکار است که برای کولرهای گازی و اسپیلت ها بکار می رود و دارای نتایج بسیار عالی است.

از دیگر مواردی که در اصول لولهکشی ساختمان بسیار مورد توجه قرار میگیرد نوع جنس لولهها بوده که باید بهگونهای انتخاب شود که کمترین خوردگی در آنها صورت پذیرد. آبگرمکن تنها برای تولید آب گرم مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد و شما برای گرم کردن محیط باید از سیستم گرمایشی دیگری استفاده کنید که این موضوع باعث افزایش هزینه های شما می شود. لوله و اتصالاتی که به وسایل گرمایشی و آبگرمکن متصل هستند باید بهگونهای قرار گیرند که در صورت انفجار از دمای بیش از حد آب کمترین صدمه را به ساختمان وارد کنند. راه حل های گرم کردن رادیاتور به این صورت است که در ابتدا از سرویس آن مطمئن شوید و به نوعی مطمئن باشید که نیاز به تعمیر قطعه ای ندارید.

قابل ذکر است این تست فقط برای سیستم گرمایش و سرمایش از کف اجرا میگردد و برای بقیه سیستمها انجام نمیشود. 2. به هیچ وجه نباید رول لوله مستقیماً روی کف ساختمان در حال ساخت قرار بگیرد. به هیچ وجه نباید رول لوله مستقیماً روی کف ساختمان در حال ساخت قرار نگیرد. لذا لولهها باید مسیرهای افقی را در کف طی کرده و دقیقاً از زیر موقعیت شیر آلات ساختمانی وارد اتصالات نصب شده در دیوار کردند. مراقبت از لولهها و سیستم لوله کشی در مقابل مصالح ساختمانی : با توجه به این موضوع که هنگام اجرای لوله کشی ساختمان، سایر عملیات ساختمانی نیز انجام میشود و ممکن است به لولهها و تجهیزات لوله کشی صدمه وارد شود رعایت نکات زیر الزامی است.

امکان افزایش یا کاهش ظرفیت حرارتی یک پانل وجود ندارد (در چنین مواردی میتوان با استفاده از پانل رادیاتور جداگانه، ظرفیت حرارتی را افزایش داد). بهترست قبل از انجام هرکاری از جمله کار لوله کشی و تاسیساتی طرفین به یک توافق روشن و شفاف دست پیدا کنند و تا حد امکان توافق حاصل شده را مکتوب کنند تا در انتهای کار هیچ گونه دلخوری و تنشی بین کارفرما و لوله کش پیش نیاید . در این زمان فشار پمپ کم میشود و دوباره بهطورخودکار روشن میشود و بدین طریق فشار آب حفظ شده و همزمان آبرسانی به لولههای خروجی صورت میگیرد. هر منبع تحت فشار دارای ظرفیت مشخصی می باشد برای مثال یک منبع 60 لیتری را در نظر می گیریم تا زمانی که پمپ خاموش می باشد وظیفه تامین آب با فشار مناسب همین منبع می باشد و پس از اتمام 60 لیتر پمپ دوباره روشن می شود. همچنین لازم است در زمان اجرا، قوانین مربوط به مقررات ملی ساختمان نیز در نظر گرفته و اعمال شود. در صورتیکه محل نصب پکیج در بالکن یا فضای باز باشد نیز استفاده از پکیج فن دار الزامی است. در مورد نصب رادیاتور نکته دیگری هم وجود دارد و آن هزینه حمل یونیتهای رادیاتور به محل نصب است که بر اساس آدرس تغییر میکند.

خطوط لوله باید مستقیم و موازی دیوارها باشد. شاید اولین اصل این باشد که در لولهکشی ساختمانهای مسکونی و اداری باید آب تمیز در دسترس ساکنان قرار گیرد. ست کنترل فقط برای یک واحد مسکونی پیشنهاد می شود و برای واحدهای مسکونی بزرگ و آپارتمان ها ضرورتا از مخزن تحت فشار و کلید اتومات باید استفاده کرد. طراحی و نصب تابلو برق متناسب با نیاز و شرایط ساختمان یکی از اولین و مهمترین بخشهای عملیاتی تأسیسات برق ساختمان است که شامل موارد متعددی ازجمله فیوز برای کنترل جریان برق متناوب و سیمپیچی میشود. بهترین مکان برای استفاده از رادیاتور شوفاژ مکانهایی است که خیلی نیاز به کنترل دما و رطوبت ندارد، چرا که رادیاتور قابلیت تنظیم درجه حرارت و رطوبت محیط را ندارد و میزان رطوبت نسبی اتاق را کاهش میدهد. برای انتقال آب و گازها در ساختمان نیاز به نصب لولههای فلزی، پلاستیکی یا سیمانی می باشد که در مرحله لوله کشی ساختمان انجام میشود. لذا مجری موظف است پس از اجرای سیستم لوله کشی و انجام تست، آب کل سیستم را تخلیه نماید و یا جهت انجام تست از آب نمک با غلظت معین استفاده شود تا در صورتیکه آب در قسمتهایی از لوله باقی ماند امکان یخزدگی آن کمتر شود و مشکلی متوجه لوله کشی ساختمان نباشد.

انتخاب مسیر صحیح از سقف کاذب به سیستم بهداشتی : در صورت لوله کشی در سقف کاذب و اجرای لوله کشی در سقف، هنگام ورود لوله نیوپایپ از سقف کاذب به سیستمهای بهداشتی باید محل تقاطع دو دیوار به عنوان مسیر عمودی انتخاب گردد تا مشکلی سایت bpomp به وجود نیاید. قابل ذکر است در صورت استفاده از پکیجهای جدید کندانسینگ دیگر نیازی به استفاده از لوله فلزی نمیباشد زیرا در طراحی اولیه این پکیجها این مقدار از لوله در خود پکیج قرار داده شده است و دیگر مشکلی متوجه لوله کش نیست. به علت اینکه اتصالات فلزی فاقد چنین شرایطی هستند لذا مجاز به ارتباط مستقیم مهره ماسوره نیوپایپ و رزوه اتصالات سیستمهای فلزی نمیباشیم و باید به این موضوع توجه کرد و حتماً باید از اقلامی مانند مغزی و تبدیلها بعنوان واسطه مهره ماسوره نیوپایپ و رزوه سیستم های فلزی استفاده نماییم. بنابراین اهمیت دارد پمپی انتخاب کنید که نیازهای شما را به خوبی پاسخ گو باشد و هم چنین مصرف برق منطقی و قابل قبولی برای ساکنین به همراه آورد. 2. در زمانی که آب قطع باشد و هیچ گونه آبی درون لوله ها وجود نداشته باشد و پمپ همچنان روشن باشد، احتمال دود کردن پمپ و سختن ان وجود دارد.

1 – استفاده از رادیاتورها فقط در شرایطی که فاصله کف تا سقف محل مورد نظر حداکثر ۳ متر باشد مناسب است . پمپ آب خانگی یک ونیم اسب بخار دو پروانه: جهت مصرف در ساختمان های پنج طبقه ۱۰ واحد با حداکثر متراژ ۱۰۰ متر نصب می گردد. لوله کشی روکار از آنجا که در شکل ظاهری و دکوراسیون خانه تاثیر گذار است بسیارباید با حوصله و دقت انجام شده و با حداکثر سلیقه خیلی در دید نباشد. هر چه طول لوله کشی روکار کمتر باشد و از گوشه ها رد شود بهتر است. استخرها می بایست از دمای مطلوبی برخوردار باشند تا بتوان از آنها استفاده کرد این دما معمولا بین 26 تا 29 درجه می باشد که با تاسیسات و تجهیزات گرمایشی استخر به این دما می رسد. جنس این رادیاتورها موجب میشود که در برابر رسوب، زنگ زدگی، خوردگی و استهلاک از مقاومت بیشتری برخوردار گردند. نکته: به خاطر حفاظت از تاسیسات در برابر نور مستقیم خورشید پیشنهاد میکنیم از لولههای PERT یا PEX استفاده کنید. طبق استاندارد لوله کشی ساختمان، لولههای پلیمری در زمان تولید، حمل و نقل، نگهداری و بهره برداری نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار گیرند تا به آنها آسیبی وارد نشود.

با خط و دو نقطه رسم می شود. با خط و نقطه رسم می شود. به عنوان کارفرما در هنگام تست نظارت فرمایید و دقت کنید که پیمانکار طی ۴۸ ساعت در هنگام مراجعه به ساختمان باد کم شده و نسبی احتمالی را با باد زدن جبران نکند. لازمه بدونید اگه تغییر حالت دستگاه را از طریق ولوم و پانل پکیج به درستی تنظیم نکنید و شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج را ببندید دستگاه شروع به سر و صدا کردن میکند و ممکنه به دلیل جوش آوردن آب به شدت از دستگاه خارج شود که در این صورت نیز اصلا جای نگرانی نیست بهتره مراحل فوق را یبار دیگه امتحان کنید تا دستگاه به درستی روی حالت تابستانه قرار بگیرد. چرا که هیچ احتمالی برای نصب وسایل رفاهی یا تزیینی در کنج دیوار وجود ندارد و در صورت نصب وسایل مذکور در سایر موقعیت های دیوار آسیبی به لولههای دفن شده در کنج دیوار وارد نمیشود و در این صورت هیچ صدمه ای به لوله وارد نخواهد آمد. چرا که هیچ احتمالی برای نصب وسایل رفاهی یا تزیینی در کنج دیوار وجود ندارد و در صورت نصب وسایل مذکور در سایر موقعیتهای دیوار آسیبی به لولههای دفن شده در کنج دیوار وارد نمیشود.

نکته: اگر پکیج دیواری قبل از روشن شدن شعله خطای باز بودن ترموستات دود بدهد یا خود ترموستات دود خراب شده یا اینکه مدار آن تا برد اصلی قطع شده است ولی اگر بعد از روشن شدن شعله خطای ترموستات دود بدهد مسیر خروج دود گرفته است . هرچند که قیمت لوله کشی ساختمان در برخی موارد بدلیل نامشخص بودن کار مبهم است اما تا آنجاییکه مشخص میباشد میتوانید با لوله کش محاسبه کرده و از یک مرحله ای به بعد را دوباره توافق کنید . آنگاه در صفحه بعدی، روی دکمه “ادامه جهت تسویه حساب” کلیک کنید. ارتباط بین سیستم لوله کشی نیوپایپ و سیستم لوله کشی فلزی : حتما باید به این نکته توجه شود که جهت ارتباط بین مهره ماسوره نیوپایپ با رزوه مقابل، لازم است تک اورینگ ماسوره داخل پخ 45 درجه اتصال قرار گیرد تا اصول فنی به درستی رعایت شود. باید به این نکته توجه داشت که با توجه به اینکه طراحی اورینگ اتصالات نیوپایپ به گونهای است که توان عملکرد بلند مدت را در سیستمهای گرمایشی دارد و در این مورد به خوبی کار میکند لذا در صورت مفقود شدن اورینگ اتصالات مختلف، مجری مجاز به استفاده از اورینگهای مشابه یا متفرقه نمیباشد و موظف است اورینگ را از نمایندگی شرکت نیوپایپ تهیه و روی اتصال نصب نماید.