مراحل لوله کشی گاز (ویژه مشترکین خانگی)

در این صورت است که می توان در محیط داخلی یک ساختمان مسکونی، اداری و یا تجاری به راحتی و با آرامش حضور داشت، زمانی که مطمئن باشیم کلیه ی امور مرتبط با برق ساختمان در نهایت دقت و ظرافت و با حفظ نکات ایمنی توسط یک برقکار مجرب انجام شده است. روش جوشکاری محلهای اتصال باید در کلیه نقاط خط جوش محیط لوله یکنواخت بوده و عاری از نواقص ظاهری باشد. ولی در صورتی که موضوع هوا گرفتن مکرر رادیاتورها بیش از حد شما را اذیت میکند برای رفع مشکل میتونید از روش زیر استفاده کنید که در صورت اجرای این کار هم مشکل هوا گرفتن مداوم رادیاتورها حل خواهد شد و هم مزیت های گوناگون دیگری را از جمله جلوگيري از تشکیل رسوب در سیستم مدار گرمایشی و پکیج دیواری و هم جلوگيري از یخ زدگی پکیج در فصل زمستان را به همراه دارد.

به همین دلیل با دست زدن به بدنه شوفاژ متوجه میشوید که برخی قسمتهای آن داغ و برخی سایت bpomp قسمتها سرد است. در صورت بروز یخزدگی برای ذوب کردن یخ میتوانید روی لولهها کمی آب داغ بریزید و اجازه دهید یخها آب شوند و سپس شوفاژ را دوباره روشن کنید. اجرای صحیح نوارپیچی سر دنده ها انجام شود تا لوله با گچ در تماس نباشد . کنتورها در مکان هایی قرار می گیرند که از طرف شرکت های گاز این مکان ها کاملا تایید شده هستند. برای کنترل بهتر نور و روشنایی در محیط استخرها تمامی لامپ ها را به یک پنل مرکزی مجزا و قابل دسترس متصل میکنند. برای اینکه این رسوبات از داخل مدار رادیاتورها کنده شود ما نیاز به محلول مخصوصی داریم که متأسفانه مشابه این محلول در کشور وجود ندارد، به همین دلیل تیم فنی پکیجکار شروع به تحقیق در رابطه با نمونه خارجی این محلول کرده و در مقالات متعدد خارجی توانستیم ترکیبات اصلی این محلول را بدست آورده و همچنین چون دسترسی به مواد شیمیایی برای اکثر تعمیرکاران مشکل میباشد با مطالعه و تحقیق توانستیم ترکیبات مورد نیاز را به صورت حدودی این ترکیبات را در چند ماده که معمولاً همه تعمیرکاران به آنها دسترسی دارند پیدا کنیم.

عده ای بر این باورند که می توان با جستجو در اینترنت و مطالعه مقالات و کتاب ها یا تماشای فیلم آموزش برق ساختمان به این دانش و مهارت دست یابند. برای اینکه بهتر با عیب یابی شوفاژ آشنا شوید و بدانید که چرا گاهی شوفاژ گرم نمیشود و یا درست کار نمیکند، در این مقاله با استادکار همراه شوید. حداقل مدار روشنایی در واحدهای مسکونی دو مدار است. نکته خیلی مهم اینست که باید در کل مدار سیستم گرمایشی و پکیج دقت کنید که به هیچ عنوان هیچ نشتی مشاهده نشود. به طور معمول در اولین اقدامی که در صورت خرابی پکیج دیواری و یا روشن نشدن رادیاتور میبایست انجام دهید ریست پکیج میباشد . برای مقابله با آتش باید یک یا چند عامل اصلی منشور حریق یعنی هوا، ماده سوختنی، حرارت و واکنش های شیمیایی که منجر به ایجاد حریق میگردند را کنترل کرد. این محلول با خاصیت ضد رسوب و همچنین اسیدیته قوی به تمام جرم و رسوبات کف رادیاتور نفوذ کرده و آنها را در آب مدار گرمایش شناور میکند و در نهایت باید صافی برگشت را هر چند وقت یکبار تمیز کرد که این جرم ها به داخل پکیج نرود. در ضمن لازمه بدونید اگر رادیاتور هوا داشته باشد معمولا این هوا در پره های جلو (سمت شیر هواگیری) جمع میشود که در این صورت میتونید اقدام به هواگیری نمایید.

خم کردن لوله تنها با لوله خم کن و نهایتا تا زاویه 90 درجه باید خم گردد. اگر رادیاتور های شوفاژ منزل شما نیز با وجود اینکه هواگیری کرده اید سرد میباشند و شما هم جزو کسانی هستید که در اينترنت به دنبال پیدا کردن علت سرد بودن رادیاتور بعد از هواگیری میباشید، با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل سرد بودن رادیاتور شوفاژ بعد از هواگیری بپردازیم. این اتفاق مخصوصاً زمانی رخ میدهد که در یک فصل سرد به مسافرت میروید و درجه پکیج را روی خیلی کم یا خاموش میگذارید. نشتی از دنباله شیر متصل به رادیاتور یا لوله کشی شوفاژ, نشتی از درپوش یا شیر هواگیری رادیاتور از جمله دلایل چکه کردن رادیاتور شوفاژ بوده که نسبت با مابقی موارد راحتتر انجام میشود. به همین علت است که اگر مخزن تحت فشار دیافراگمی به درستی و بر اساس فاکتورهای تخصصی و یا ویژگی های تجربی انتخاب شده باشد طبیعتا که پمپ آب در تعداد دفعه های کمتری شروع به کار می کند و همین سبب می شود سر و صدای تولید شده به وسیله ی پمپ آب کاهش چشمگیری داشته باشد.

گاهی مشترکین پکیج دیواری وقتی متوجه سرمای رادیاتورها میشوند به اشتباه تصور میکنند که احتمالا رادیاتورها هوا دارد و شروع میکنند به هواگیری رادیاتور و اصلا توجه نمیکنند که اگر رادیاتور هوا داشته باشد لااقل دو پره از آن باید گرم باشد و هوا باعث گرم نشدن قسمتی از رادیاتور میشود و نه به طور کامل کل رادیاتور و پس از هواگیری رادیاتور به دنبال پاسخ علت سرد بودن رادیاتور بعد از هواگیری در اینترنت میباشند که ما به طور مفصل در این مقاله تشریح کردیم . اگر شک دارید که رادیاتور هوا دارد میتونید شیر هواگیری را به مدت طولانی باز بگذارید تا مقداری آب تخلیه شود و اگر گرما تا حدودی به قسمت های سرد برسد سیرکولاسیون انجام میشود و رادیاتور گرم خواهد شد. چرا همه قسمت های شوفاژ گرم نمی شود؟ هر چه میزان تعداد پره های رادیاتور بیشتر باشد میزان گرمایش آن نیز بیشتر خواهد بود. یکی از مشکلات در تعمیر رادیاتور شوفاژ را میتوان تخلیه کامل آب موجود در سیستم گرمایش موتورخانه برای باز و نصب رادیاتور و تعمیرات آن دانست و این مساله هم وقت گیر بوده و هم در صورت آب بندی نکردن شیر فلکه های ورودی, ممکن است ما را مجبور به تخلیه آب شوفاژ کل ساختمان کند, که این مساله با تعدد ساکنین میتواند مشکل ساز باشد, به خصوص اگر در اوج فصل سرما باشد.

لازم به ذکر است که قبلا مقاله ای در رابطه با علت گرم نشدن رادیاتور پکیج منتشر کردیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست . اگر به تازگی به این منزل مراجعه کردید و طریقه ریست پکیج را نمیدانید پیشنهاد یکنم مقاله آموزش ریست پکیج دیواری را مطالعه کنید تا با ریست انواع پکیج آشنایی پیدا کنید . این فرآیند، فیلتراسیون و تصفیه طبیعی آب فاضلاب را به همراه دارد. سیستم تصفیه ، سیستم گند زدایی و سیستم گرمایشی و سرمایشی که تمامی این تجهیزات با یک ترتیب استاندارد، به صورت سری موازی پشت سرهم قرار گرفته و هرکدام وظایف متفاوتی از جمله گند زدایی ، تصفیه فیزیکی و شیمیایی و گرم یا سرد کردن آب را به ترتیب انجام می دهند، بر عهده دارند. نکته قابل توجه اینجا بود که ما در منطقه ای که آب مورد نیاز پکیج از چاه تأمین میشود و tds آب ورودی به پکیج هفتصد و هشتاد میباشد و هیچ قطعه ای جهت رسوب زدایی نصب نشده بود اقدام به تزریق محلول مورد نظر کردیم و.و بعد از تقریبا 4 ماه مشتری تماس گرفته و اعلام کرد آبگرم دیگه اصلا فشار ندارد با مراجعه همکاران ما با تعجب مشاهده کردن مدار سیستم شوفاژ و بایپاس بدون کوچکترین رسوبی مثل ساعت کار میکند و تنها عیب بوجود آمده به دلیل رسوب آب بالای آب ، مبدل ثانویه از قسمت آب مصرفی کیپ شده بود.

پس متوجه شدید سرد بودن پایین رادیاتور به خاطر وجود هوا نیست چون هوا معمولا در قسمت بالا جمع میشود. سپس با ترکیب آب و هوا سیال سازی را انجام داده و توسط هوا، پمپاژ آب را انجام میدهد. برای این که بتوان سیستم برق را به ساختمانهای کوچک روانه کرد باید از برق با ولتاژ و با استفاده از ترانسفورماتور بر روی تیر برق ایجاد کرد تا بتوان برق را به خوبی به داخل ساختمان انتقال داد. مساله دیگر در ساختمانهای دارای پکیج است. یکی از رایج ترین موارد در تعمیر رادیاتور شوفاژ نشتی از شیر رادیاتور است. بدیهی است به دلیل نوسانات بازار ممکن است, هزینه خرید مصالح لوله کشی گاز دستخوش تغییرات شده و به دلیل تفاوت در قیمت انواع لوله و اتصالات بین 10 تا 20 درصد تفاوت قیمت وجود داشته باشد. بسته شدن و رسوب لولهها هم میتواند موجب ایجاد صدا در شوفاژ شود که با اضافه کردن ماده جرمگیر و رسوبزدا به آب سیستم میتوان این رسوبات را از بین برد. پیچ گوشتی تخت و چهار سو: غالبا این ابزار، برای باز و بسته کردن انواع پیچ ها مورد استفاده قرار میگیرد. لوله زیر سینی برق را بسته و پایه سینی برق را نیز روی دیوار نصب کنید.

بهآرامی پیچ کنار شوفاژ را باز کنید و اجازه دهید هوا و آب کثیف داخل لولههای شوفاژ خارج شود. بهترین روش برای جلوگیری از چنین اتفاقی این است که تا جای امکان در فصل سرما پکیج خود را به طور کامل خاموش نکنید. علت روشن نشدن رادیاتور پکیج سؤالی است که گاها مصرف کنندگان پکیج دیواری در فصل زمستان به دنبال پیدا کردن جواب آن هستند ، با ما همراه باشید تا با هم به بررسی علت روشن نشدن رادیاتور پکیج ایران رادیاتور و سایر پکیج های دیواری بپردازیم . یکی از مشکلات مصرف کنندگان انواع پکیج و رادیاتور شوفاژ سرد بودن قسمتی از رادیاتور میباشد، اگر شما هم در منزل از رادیاتور شوفاژ استفاده میکنید و در حال حاضر با مشکل سرد بودن پایین رادیاتور و یا سرد بودن یکی از رادیاتورها روبرو هستید با ما همراه باشید. اگر در فصل زمستان میباشید و در حال حاضر رادیاتور های منزل سرد میباشند پیشنهاد میکنم برای پیدا کردن علت گرم نشدن رادیاتور به مقاله ای که تحت عنوان علت روشن نشدن رادیاتور منتشر کردیم مراجعه کنید تا با هم به بررسی عیب بوجود آمده بپردازیم . برای رفع این صدا باید از پمپ ضربهگیر استفاده کرد و در صورت برطرف نشدن صدا باید سرعت پمپ نیز بررسی شود.

از دیگر دلایل ایجاد صدا در شوفاژ زمانی که صدایی شبیه به صدای چکش در آن ایجاد میشود، احتمالاً مربوط به پمپ است. یکی از بارزترین ویژگیهای این لولهها انعطافپذیری بالای آنها است که باعث میشود تا ۲۵ برابر قطرشان قابلیت خم شدن داشته باشند. هواگیری پکیج و یا به عبارتی تنظیم فشار بار پکیج را بوسیله قطعه ای به نام شیر پرکن باید انجام دهید، برای اینکه شیر پرکن را پيدا کنيد حتما میبایست خم شده و زیر پکیج را ملاحظه کنید در این حالت شیری که به صورت مورب از پکیج بیرون آمده و دارای ولوم پلاستیکی به رنگ مشکی و یا آبی میباشد را خواهید دید، این شیر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا عقربه فشار بار روی 1/5 برسد و سپس کامل ببندید.

این پمپ را میتوان کمی بالاتر از مخزن نیز نصب کرد. برای اجرای هرگونه آبیاری تحت فشار مثلاً آبیاری قطره ای یا آبیاری بارانی میبایست فشار آب از فشار محیط که همان یک اتمسفر باشد بالاتر برود بعضی این کار را به کمک ارتفاع مخازن انجام میدهند ولی پر کردن همان مخزن نیز به هر حال نیاز به پمپ دارد بعضی هم را به کمک استخر انجام میدهند تخلیه آب استخر نیز نیاز به کف کش دارد برای آبیاری به کمک آب چاه نیز از پمپ های شناور استفاده می شود. وجود هرگونه ایراد و خرابی در سیستم برق ساختمان منجر به بروز حوادثناگوار و حتی آسیب های جانی می شود.افرادی که به صورت تجربی و بدون گذراندن دورههای آموزش برق ساختمان، اقدام به رفع ایراد برق ساختمان کنند، در معرضخطرات جدی ناشی از برق گرفتگی و مرگ و میر قرار دارند.

ترفندهایی برای افزایش سرعت در برقکاری ساختمان را بیاموزید. این انرژی در مدلهای پرحرارت به ۴۹۰۰Btu میرسد. اگر شما هم برای گرم کردن منزلتان از شوفاژ استفاده میکنید، حتماً بارها تجربه کردهاید که گاهی شوفاژ خوب گرم نمیکند یا از درون آن صداهای عجیبی به گوش میرسد که حتی کودکتان با گوش کردن به این صداها میگوید که شوفاژ صدای آب میده و یا بدون آن که از علت آب دادن شوفاژ باخبر باشید، حجم زیادی آب را زیر رادیاتور خود مشاهده میکنید. این موضوع منجر میشود تا آب درون لوله منجمد شود و اجازه ندهد آب در لوله جریان پیدا کند.

تاسیسات یکی از رشته های پر طرفدار و پر درامد در صنعت ساختمان می باشد. جهت انجام هواگیری رادیاتور ابتدا باید پکیج را خاموش کنید و اگر از موتورخانه استفاده میکنید بهتر است پمپ سیرکولاسیون را خاموش نمایید و سپس بوسیله آچار هواگیری که در صورت نداشتن میتونید از فروشگاه های لوازم تاسیساتی تهیه نموده و تک به تک رادیاتورها را شروع به هواگیری نمایید و این کار را تا زمانی که فقط آب از شیر هواگیری خارج شود ادامه دهید. علت به وجود آمدن این مشکل نیز احتمالاً میتواند نشت آب در سیستم و یا مشکل در شیر فشار باشد. سپس تنها کافی است که یک پیچ مخصوص باز کردن شوفاژ داشته باشید و یک ظرف یا دستمال نیز زیر دستتان بگذارید. عملکرد پمپ سیرکولاسیون و بایپاس به طرز چشمگیری بهبود یافته و همچنین در بهبود گرمای رادیاتورها فوق العاده تاثیر داشته است و علاوه بر اون تمامی سطح رادیاتور به صورت یکنواخت گرم شده و مهمترین نتیجه ای که ما را شگفت زده کرده است میزان تحمل گرما توسط مبدل حرارتی میباشد که حتی با فشار گاز 22 میلی بار نیز بدون کوچکترین مشکل عملکرد مناسب خود را ارائه میدهد. 4. کلیه کلیدهای روی پانل پکیج در وضعیت وصل باشند .