دکوراسیون مطب پزشکی مدرن ؛ طراحی داخلی مطب پزشکی

تصمیمات شما برای طراحی داخلی کلینیک، تجربه بیمار از مراجعه به آنجا را شکل میدهد. یکی از جمله فضاهایی که فضای درمانی حتما باید آن را دارا باشد ، سرویس بهداشتی می باشد . همانطور که میدانیم این روزها طراحی دکوراسیون یکی از مهمترین مباحث تأثیرگذار زندگی ماست. دراین قسمت یکی از نمونه کارهای لوکس و جذاب گروه ساختمانی ناتک را مشاهده می کنید که در آن مجموعه ناتک اقدام به طراحی و اجرای یک مطب پزشک نموده است ، این کار بر اساس احترام کامل به مشتری و در راستای ایجاد حسی متفاوت برای بیماران طراحی و اجرا گردید.

دکوراسیون داخلی مطب مامایی

به طور مثال مطب یک پزشک متخصص اطفال باید دکوراسیون متفاوتی با مطب یک روانپزشک داشته باشد اما بخش مشترک در طراحی داخلی همه ی مطب ها و کلینیک ها القای حس امنیت و آرامش برای همه ی بیماران دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان است. کاغذ دیواری را بیشتر در فضاهای اداری مطب (بخش پذیرش، سالن انتظار و اتاق دندانپزشک) به کار میبرند. در بخشهایی مثل سالن انتظار و اتاق دندانپزشک کفپوشهای چوبی فضایی شیک و گرم را به وجود میآورند. بهطور کلی در طراحی داخلی کلینیک استانداردها و اصول مشخصی وجود دارند که در صورت رعایت شدن، بهترین و کاربردیترین کلینیک ممکن را به وجود میآورند. کلینیکهای درمانی یکی از استرس زاترین مکانهای ممکن به حساب میآیند.

دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان

برای انتخاب بهترین ترکیب رنگی برای طراحی مطب دندان پزشکی باید کمی از علم روانشناسی رنگها کمک بگیرید. شاید یکی از مهمترین فاکتورها به بیماران این پزشک فراهم شده است می توانید. تهران-ایرنا- خبرآنلاین در یادداشتی آورده است:در یکی از میزگردهای سومین کنگره ملی روان شناسی که در داشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، به این موضوع خیلی تاکید گردید که درایران و افغانستان و عراق و سوریه استرس و اضطراب بالاست و در مقابل، در برخی کشورهای غربی میزان آن پایین است. در طراحی مطب دندان پزشکی امروزی بیشتر از سقفهای کاذب و کناف استفاده میشود. سقفهای کناف را میتوان به شکلها و رنگهای مختلفی طراحی کرد. تنها کاری که باید کرد این است که به تک تک عناصر مهم در طراحی محیط کلینیک به اندازه کافی توجه داشت. یادتون باشه نشیمنگاه باید به اندازه کافی راحت باشه تا مراجعه -کنندگان در زمان انتظار اذیت نشن.

سقف مطب یکی دیگر از عناصر مهم در چشم بیننده است. مواردی که در بالا گفتیم همگی از موارد اولیه بسیار مهمی هستند که در طراحی مطب دندان پزشکی باید در نظر بگیرید. آیا چنین مواردی را به خاطر دارید؟ اگر متریال دیگری را برای کف مطب در نظر دارید باید قابل شستشو بودن آن را حتماً در نظر بگیرید. اگر دنبال راههای خلاقانهتر و جدیدتری برای طراحی دیوار مطب هستید، امروزه دیوارپوشها و کاغذ دیواریهای متنوعی در بازار موجود هستند که طرحهای پیچیدهتر و زیباتری دارند. خوبی استفاده از کاغذ دیواری و دیوارپوش این است که ایرادهای دیوار را هم میپوشانند. استفاده از کاغذ دیواری مناسب در سالن انتظار و بخشهایی که بیمار بیشتر در آنها رفت و آمد دارد، جنبه تبلیغاتی مطب را بهبود میدهد. اگر طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید می توانید امیدوار باشید که پس از مدتی کسب و کار شما با افزایش تعداد مراجعین رونق بیشتری پیدا کند.

طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي

در طراحی داخلی مطب پزشک و یا بازسازی مطب، باید نیاز های زیادی را برطرف کرد. انتخاب مبلمان اداری مناسب و وسایل مرتبط با حرفه و تخصص پزشک و چیدمان این وسایل در فضای مطب از عواملی است که باید به آن توجه کرد. نور یک عنصر اصلی و اساسی در طراحی یک کلینیک پزشکی بخصوص از نوع دندانپزشکی است. شما می توانید صندلی دندان پزشکی را مقابل پنجره مطب خود قرار دهید. با توجه به آن چه گفتیم، رنگ های آرامش بخش مانند سبز، آبی ملایم، سفید با ترکیب جزیی از رنگ کرم، قهوه ای، صورتی و در کل رنگ ها روشن و ملایم برای استفاده در مطب بسیار مطلوب بوده و در شخص مراجعه کننده و بیمار احساس امنیت، آرامش و اعتماد می دهد که این خود باعث می شود که فرد راحت تر و با آرامش بیشتری بتواند از دکتر روانشناسش کمک بگیرد و در طی زمان باعث افزایش روند بهبودی روحیه در بیمارمی شود.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دکتر

یونیتها در اتاق باید طوری قرار گیرند که در هر طرف دارای حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر فضای خالی باشند. سالن انتظار و راهروها باید دارای رنگهای جذاب و روشنی باشند که حوصله مراجعهکننده را سر نبرند. از گل و گیاه در دکوراسیون جایگاه منشی برای زیبایی بیشتر و تصفیه هوای سالن انتظار استفاده کنید. انواع کاغذدیواری در بافتها، طرحها و رنگهای متنوع فضای مطب را از این رو به آن رو میکنند. لطفا به سایت ما مراجعه کنید و در قسمت طراحی اماکن درمانی بیش از 8 سال تجربه رو مشاهده کنید و با مشاوران ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید تا کارشناس مربوطه به محل شما اعزام شود برای بررسی هزینه ها و تبادل اطلاعات و ایده های ناب روز که در کمتر جایی میتونید مشاهده کنید. از آنجا که معمولاً بیماران ساعتهای طولانی را در کلینیکها منتظر میمانند، طراحی سقف نباید خستهکننده باشد. سقف کلینیک را با استفاده از مصالح مناسب به قسمتهای مختلف تقسیم کنید.

قیمت طراحی داخلی مطب

یکی از مهمترین عناصر در طراحی کلینیک، نور و روشنایی است. نورپردازی یکی از عوامل مهم در طراحی سقف است. زمانی که مراجعهکننده برای اولین بار پا به درون کلینیک میگذارد، اولین برداشت و ذهنیت او از آنجا شکل میگیرد و خوشبختانه این شما هستید که با طراحی مناسب تصمیم میگیرید چه ذهنیتی برای او به وجود بیاورید. در بیشتر مطبها از سرامیک و کاشی برای پوشش کف استفاده میشود. در اتاق انتظار استفاده از وسایل روشنایی تزئینی مانند دیوارکوبها و نور مخفی باعث دو چندان شدن جلوه فضا میشود.

به طور مثال ساخت آبنما در گوشه ای از سالن انتظار و صدای جریان آب می تواند آرامش را به افراد منتقل کند . همچنین میتوانید طبق آموزشی که در بخش دیزاین مطب زیبایی قرار داده ایم، از ابزار و وسایل تزعینی استفاده کنید تا جلوه ی زیبایی به مطب خود ببخشید. در این صورت محیط دندانپزشکی تبدیل به محلی مناسب، جالب و آرامش بخش برای پرسنل آن محل خواهد شد. هر مطب دندان پزشکی باید فضای کافی برای جای دادن یونیتهای لازم را داشته باشد. طراحی فضای سبز و استفاده از گیاهان در فضای اصلی آن را به یک شی مهم تبدیل کرده است و از به کار بردن آن در محیط طراحی نباید غافل شد.توصیه می شود در فضای مطب به اندازه ی کافی از گیاهان استفاده کنید زیرا علاوه بر انرژی آن ها باعث ضد عفونی شدن مطب می شوند.

دکوراسیون داخلی مطب دکتر

در اجرای دکوراسیون مطب زنان و زایمان باید به بعد روان شناسی طراحی توجه بیشتری شود که در ادامه به دلیل این امر می پردازیم. برای طراحی فضای کف مطب دندان پزشکی میتوان از سنگ، سرامیک، چوب، کاشی و حتی ترکیبی از این موارد استفاده کرد. در بازسازی کلینیک یا هر سازه دیگری، مهمترین مرحله قبل از ساخت، دکوراسیون اتاق پزشک طرح اولیه کار است. در مرحله بعد این خدمات را با المان و مبلمان های مورد نیاز طیف عمده مراجعه کنندگان تطبیق داده و تا حد امکان (بسته به ابعاد و معماری بنا، بودجه و زمان) دیزاین و مبلمان فضا را بر این نیازمندی ها منطبق سازید.

طراحی داخلی مطب رادیولوژی

فراموش نکنید که نورپردازی صحیح مطب دندانپزشکی آرامش و انرژی مثبتی به همراه دارد. با قرار دادن پنجرههای بزرگ در اتاق انتظار، اتاق معاینه و برخی از اتاقهای درمانی نورپردازی مناسبی برای پزشکان، بیماران و کارکنان ایجاد خواهد شد. طراحان مطب ها تصمیم گرفتند که میزان کمی پا را فراتر از سرگرم کننده هایی مانند تلویزیون بگذارند و از این جهت با استفاده از فریم های بسیار متفاوتی که تلویزیون بتواند در آن قرار بگیرد. با وجود انرژی و هیجان بسیار در رنگ قرمز، معمولا توصیه می شود که از به کار بردن این رنگ به صورت زیاد در مطب خودداری شود، اما به دلیل اینکه قرمز موجب کاهش افسردگی میشود بهتر است در بخش هایی از جزئیات مثلا گلدان های مطب به کار رود.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

هر چقدر که این فضا به اتاق منشی و دستیاران و آبدارخانه نزدیک تر باشد ، کار آن ها برای رسیدگی به بیماران و استراحت نمودن نیز راحت تر خواهد شد . برای باز کردن مطب دندان پزشکی لازم نیست حتماً سراغ واحدهای نوساز بروید، واحدهای قدیمی را هم میتوان با کمک متخصصان طراحی ماهر تبدیل به واحدی مدرن و شیک کرد. در طراحی سقف، دست طراح تا حد زیادی باز است؛ زیرا امروزه میتوان سقف را به شکلهای خاصی طراحی کرد. طراحی سقف نباید طوری باشد که بیمار را خسته کند؛ زیرا بیمار قرار است مدتی را در آن مطب بگذراند.

تعداد صندلیهای سالن باید متناسب با اندازه سالن و تعداد مراجعه کنندگان معمولاً مطب باشد. در دیزاین مطب دندانپزشکی، حوزۀ فعالیت تخصصی دندانپزشک، میزان مراجعهکننده، موقعیت قرارگیری مطب، تعداد پرسنل و محدودۀ سنی بیماران از جمله مواری هستند که پیش از هرگونه اقدامی باید مورد توجه قرار گیرند. و حالا کلیت اجزای دکوراسیون مطب، اعم از رنگ های بکار رفته، نورپردازی، چیدمان، مبلمان و اکسسوری ها همه و همه می توانند کاهش دهنده یا تشدید کننده این استرس ها باشند.

طراحان ایده های بسیار زیادی مانند استفاده از اشیاء، مبلمان، پارتیشن ها و غیره را داشته اند. برای مثال انتخاب رنگها، مبلمان، صندلیها، وسایل روشنایی، تزئینات و سایر امکانات کلینیک در ایجاد تجربه خوب بسیار تاثیرگذارند. نورپردازی: همانطور که میدانید در دکوراسیون های مدرن و امروزی از نورهای مخفی و کنترل شده بسیار استفاده میگیردد و دکوراسیون کلینیک پوست و مو هم از این قاعده مستثنا نمیباشد. رنگ قرمز به عنوان رنگ شادی آور شناخته شده اما استفاده از آن در محیط باید حساب شده انجام شود. برای نشیمن هم از نیمکت های لمسه کوبی با فرم ها منحنی و کرو استفاده کردیم. در اینجا سعی کردیم تعدادی از موارد حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی را مطرح کنیم. بالاتر درباره اهمیت دیوار ها و نکاتی برای دیوارکوب ها در مطب مامایی گفتیم. برای اینکه افراد تجربه خوبی از حضور در کلینیک داشته باشند، باید نکات طراحی زیر را در نظر بگیرید.

طراحی مطب دندان پزشکی باید آن قدر خوب باشد که علاوه بر جذب مراجعه کننده، او را ترغیب به استفاده از خدمات شما کند. و یا کسی هست که از دیدن درخت و سبزه و چمن حالش خوب نشود؟ برای اینکه در مدت زمان انتظار بیمار خسته نشود بهتر است روی میز وسط سالن تعدادی مجله یا بروشور علمی قرار دهید. می توانید در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی از نورهای نقطه ای استفاده نمایید تا فضای مطب پر نور نشود. در ادامه هر یک از این عناصر را با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد. این مکان باید طراحی راحتی داشته باشد و بتوان در آن استراحت کرد. شما باید هر یک از این فضاها را مطابق با استفاده اي که قرار است از آن بشود، طراحی کنید. حتما مطمین شوید فضای کافی برای نشستن وجود دارد بعد مبلمان انتخاب کنید تا از چسبیدن افراد در کنار هم جلوگیری شود.

با در نظر گرفتن این دو مورد نتیجه میگیریم که طراحی قسمت پذیرش یکی از مهمترین بخشهای طراحی کلینیک است. با ما همراه باشید که همه چیز را درباره طراحی بخشهای مختلف کلینیک و اصول طراحی آن بدانید. کلینیکها دارای بخشهای مختلفی هستند که طراحی هر یک از این بخشها نیازمند بهکارگیری نکات خاصی است. در طراحی دکور کلینیک زیبایی، از کفپوشهایی استفاده باید کرد که هم بهراحتی قابل شستشو بوده و هم زیبایی کلینیک را تأمین کند. ظاهر مطب دندان پزشکی بیان گر این است که شما تا چه حد بهراحتی مراجعه کنندگان خود اهمیت میدهید. وجود نور برای معاینه بیماران و همچنین انجام عملیت درمانی بسیار اهمیت دارد. همانطور که می دانید یکی از قسمت های مهم و تاثیر گذار کلینیک که در ایجاد آرامش و اطمینان برای بیماران تاثیر بسیار زیادی دارد اتاق پزشک است. از تاثیر گذارترین مقوله ها در طراحی داخلی یک مطب، انتخاب رنگ دیوارها و نورپردازی مناسب با محیط مطب می باشد.

طراحی داخلی مطب زنان و زایمان