تاسیسات ساختمان چیست؟

بنابراین قبل از نصب رادیاتور پرهای ابتدا شیر هواگیری را در قسمت بالای آن نصب کنید. بنابراین توصیه میکنیم که حتما رسوبزدایی رادیاتورها را به شکلی کاملا اصولی و مطابق با استانداردها، انجام دهید. بنابراین با چک کردن فشار و بار روی پکیج، میتوانید این عیب یابی را به درستی انجام دهید. ابتدا یک حوله بزرگ زیر کل بدنه رادیاتور قرار دهید تا در صورت نشتی آب، زمین خیس و آلوده نشود. با مشاهده نشتی آب، میتوانید به راحتی به محل سوراخ موجود در رادیاتور شوفاژ نیز پی ببرید. مخزن تحت فشار همیشه حجمی از آب را تحت فشار در داخل خود ذخیره می کند تا در مصرف های پی در پی آب لازم نباشد هر بار پمپ وارد سیستم شده و بدین ترتیب تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ را کاهش می دهند. کاهش فشار در پکیج: در شرایطی که رادیاتور شوفاژ سوراخ شده باشد، معمولا شاهد افت فشار در دستگاه پکیج نصبی هستیم. ۲. ظرفیت بارگذاری را کاهش دهید. سپس مهرههای شیر آب ورودی و خروجی آن را در جای خود قرار دهید. سپس شیر ورودی آب به رادیاتور و نیز خروجی آن را ببندید. رادیاتور را در محلی که قرار است نصب کنید، به صورت ایستاده بچسبانید و سپس مرکز آن را بر روی دیوار مشخص کنید.

سیم کشی : با استفاده از سیم های استاندارد و مناسب، که برقکار علم و مهارت انتخاب سیم ها را قبلا در کلاس آموزش برق ساختمان آموزش دیده است، کار سیم کشی انجام می شود. متخصصین لوله کش و سرویس کار شوفاژ همه خدمات نصب و تعمیر شوفاژ را انجام می دهند. اگر جز آن دسته افرادی هستید که به انجام دادن کارهای فنی علاقه دارید، باید بدانید که روش نصب پرههای رادیاتور و همچنین نحوه تعویض پره رادیاتور شوفاژ چندان کار سختی نیست. معمولاً تعداد پرههای رادیاتور خانه شما با توجه به مساحت و تعداد شوفاژهایی که در قسمتهای مختلف خانه به کار گرفته شده است، انتخاب میشود؛ اما ممکن است شما به هر دلیلی نیاز به اضافه کردن تعدادی پره به شوفاژهایتان داشته باشید و یا اصلاً دلتان بخواهد امسال با روش اضافه کردن پره رادیاتور آشنا شوید و خودتان این کار را انجام دهید و چهرهای نو به خانهتان ببخشید. بهاینترتیب فشار زیادی به برد الکترونیکی دستگاه نیز وارد نشده و قسمتهای داخلی پکیج نیز از آسیب در امان خواهند بود.

شیر کنترل ورود آب : دومین شیر به منظور کنترل ورود آب به رادیاتور است و در قسمت بالای سایت bpomp رادیاتور قرار دارد. استفاده از شیرهای هواگیری خودکار کار شما را راحتتر کرده و خطر نشت آب را به مبلمان و اثاثیه منزل کاهش میدهد. ممکن است برای شما سوال بوده که این دستگاه چگونه کار می کند و به چند دسته تقسیم می شود. لازم به ذکر است، در صورتی که تعمیر و سرویس تاسیسات توسط تعمیرکار باتجربه انجام نشود میتواند هزینههای بیشتری را به شما تحمیل کند. اگر شما هم برای تعویض پرههای شوفاژ خود نیاز به کمک یک کارشناس دارید، بهتر است از همکاران ما در استادکار بخواهید تا این کار را به نحو احسن برای شما انجام دهند. ما در اینجا چند نکته کلیدی و حائز اهمیت را برای انواع تاسیسات ساختمان در نظر گرفته ایم که شما با مطالعه آن می توانید دانش کلی از انواع تاسیسات ساختمان را به دست بیاورید و در دام اشتباهات رایج این کار نیفتید. آزمون آنلاین تاسیسات لوله کشی گاز ساختمان ها برگزار می گردد. آموزش لوله کشی گاز می تواند کمک شایانی برای شما باشد. افرادی که علاقمند هستند در آموزش برق ساختمان شرکت کنند، می توانند در این صفحه سرفصل هایی که در این دوره آموزشی تدریس می شود را مطالعه کنند و با کسب اطلاعات کامل اقدام به ثبت نام در این دوره نمایند.

گرم نکردن کافی و یا سرد بودن کامل رادیاتور شوفاژ: ایجاد سوراخ در بدنه رادیاتور، علاوه بر این که باعث آب دادن آن میشود، قدرت گرمایشی رادیاتور را نیز کاهش میدهد. به همین دلیل سطل را زیر شیر پایینی رادیاتور گذاشته تا آب خروجی رادیاتور، در آن ریخته شود. کارشناسان ونداد تجهیز آماده هستند که با ارائه مشاوره تخصصی و محاسبه ظرفیت مناسب برای متراژ های متفاوت در شهرهای مختلف و با شرایط آب و هوایی گوناگون شما را در خرید دستگاه پکیج راهنمایی کنند. برای این منظور، باید به کمک آچار فرانسه، مهرههای اتصال رادیاتور به شیر شوفاژ را باز کنید. اکنون نوبت به آن میرسد که به کمک آچار فرانسه، شیر پایینی رادیاتور را شل کنید. پس از خروج کامل آب و اطمینان از این که چکه چکه کردن آن نیز به پایان رسیده است، نوبت به باز کردن رادیاتور از شیر میرسد. اما در اینجا شرحی از نحوه تعویض رادیاتور شوفاژ ارائه کردهایم، که به وسیله آن میتوانید خود دست به آچار شده و مراحل تعویض را به پایان برسانید. تعداد نفرات، متراژ ساختمان، میزان انرژی حرارتی مورد نیاز، ظرفیت حرارتی هر رادیاتور که در دفترچه آن عنوان شده به شما کمک میکند تا به راحتی ظرفیت حرارتی هر پره را محاسبه کرده و تعداد کلی پرههای رادیاتور مطلوب را برای فضای مورد نظر خود را به دست بیاورید و سپس بر محیط منطقه مورد نظرتان تقسیم کنید.

قبل از استفاده از واشرها هم فراموش نکنید که آنها را به روغن ضد آب آغشته کنید و آنها را در میان مغزی چپ گرد راست گرد قرار دهید. برای آشنایی با نحوه تعویض پره رادیاتور شوفاژ و یا اضافه کردن تعداد پرهها باید تعداد پرههایی را که قصد جاسازی دارید، به همراه مغزی چپ گرد و راست گرد آنها برای اتصال پره و همچنین واشر آن تهیه نمایید. دمای آبگرم گرمایش در پکیج های فوق حداکثر 85 درجه سانتیگراد و فشار آب سرد در آنها حداکثر 10 bar می باشد. این نوع پمپ را میتوان کمی بالاتر از مخزن آب نصب کرد. بهتر است شوفاژها را در ارتفاع هفت تا ده سانتیمتری از کف اتاق نصب کنید تا چرخش هوا بهتر صورت بگیرد و بهروری شوفاژ هم افزایش یابد. شوفاژها نمونه های مختلفی دارن و خیلی از اون ها، خصوصا نمونه های مدرن شون نیازی به کاور کردن یا طراحی یک پوشش شیک و قشنگ ندارن، اما هنوز هم شوفاژ و رادیاتور های قدیمی که نمای جالبی ندارن کم نیستن و باید یه فکری براشون کرد. اما به عنوان طراح استفاده از این کاورها رو چندان توصیه نمی کنم و در خیلی از موارد می تونن نمای دم دستی و نه چندان جذابی به دکوراسیون منزل تون بدن.

در این مرحله، شیرهای رادیاتور بالا و پایین را ببندید و پس از اطمینان از اتصال درست آنها، شیرها را باز کرده تا رادیاتور شروع به کار کند. معمولا خرابی های ناشی از لوله کشی ساختمانها معمولا به دیوار و سقف مجاور سرایت کرده و ترمیم انها را دو چندان میکند. به یاد داشتهباشید، تمیز کردن سطوح رادیاتورها باعث افزایش بازدهی حرارتی آنها و کاهش دوده و سیاه شدن دیوار اطراف رادیاتور می گردد. در هنگام تعویض پرهها اگر متوجه شدید قسمتی از پره کثیف است حتماً آن را پاک کنید، زیرا ممکن است این آلودگی موجب سیاه شدن دیوار و همچنین کاهش کارایی شوفاژ شود. بعد از پیدا کردن مرکز دیوار، باید مرکز پایهها که بر روی دیوار قرار میگیرد را مشخص کنید. نکتهی بعدی باز بودن اطراف محل نصب شوفاژ است تا هوا بهتر گردش پیدا کند.

با تشخیص متخصص تعمیر رادیاتور، ممکن است به شما توصیه شود که به جای تعمیر آن بخش، به تعویض قطعه اقدام کنید. شما به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به باز کردن رادیاتور شوفاژ از جای خود داشته باشید. به همین دلیل سیستم گرمایشی رادیاتور شوفاژ به سرعت توانست جای خود را در میان بسیاری از خانهها باز نماید. اما اگربه محض روشن کردن فیوز، دوباره قطع شد حتما مشکل در جای دیگری است. باید بدانید که عوامل متعدد دیگری همچون میزان نورگیر بودن خانه، تعداد اتاقها، طول و عرض پنجرهها و حتی شرایط بیرون از خانه که ساختمان در معرض باد مستقیم قرار دارد یا خیر، میتواند در تعداد پرهها و رادیاتورهای خانه مؤثر باشد؛ بنابراین سعی کنید قبل از اینکه با نحوه تعویض پره رادیاتور شوفاژها آشنا شوید و روش اضافه کردن پره رادیاتور را یاد بگیرید، حتماً با یک متخصص در مورد تعداد پرههای مورد نیاز برای شوفاژهایتان مشورت کنید. معمولا زمانی که احساس کردید رادیاتورهای منزل دیگه گرمای سابق را ندارند و یا متوجه سرد بودن بعضی از رادیاتورها و یا متوجه گرم نشدن قسمتی از رادیاتور شدید زمان آن فرا رسیده که اقدام به جرم زدایی و شستشوی مسیر رادیاتورها نمایید .

برای انتخاب یک پمپ مناسب باید به متراژ ساختمان، تعداد طبقات، میزان مصرف آب و تعداد شیرهای آب موجود توجه داشت. اگر رادیاتورها اغلب بر اساس گرمای حاصل از بخار آب کار کنند، گرم شدن آن به نسبت رادیاتورهای برقی دیرتر است. به هر صورت عملکرد رادیاتور غیرعادی است و تمام نقاط آن، مانند شرایط طبیعی گرم نخواهند بود. در واقع سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ، باعث شده تا رادیاتور هوا کشیده و این صدای سوت مانند از آن به گوش برسد. یعنی از آنجا که پمپ جابجایی مثبت مانند پمپ گریز از مرکز شیر بسته ندارد ، پمپ جابجایی مثبت نمی تواند در برابر شیر بسته شده در سمت تخلیه پمپ کار کند. این کار چیزی نزدیک به ۱۵ دقیقه از شما زمان خواهد گرفت. مزیت وجود این تابلو برق این است که در صورت بروز خطا یا مشکلی در یک واحد، سایر واحدها تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. از طرفی روش اضافه کردن پره رادیاتور در این نوع شوفاژها بسیار ساده است و در صورت خرابی میتوان به راحتی آنها را جابهجا نمود. اگر چه مراحل و نحوه تعویض رادیاتور شوفاژ چندان سخت به نظر نمیرسد، اما انجام این کار به وسیله متخصص بسیار ماهرانهتر و تمیزتر خواهد بود.

این سؤالی است که شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما در صورت عدم توجه کافی به آن ممکن است با نزدیک شدن زمستان شما را هر چه بیشتر به یاد گرفتن روش اضافه کردن پره رادیاتور ترغیب کند. معمولاً رادیاتورهای پرهای در بازار به صورت ۳ پره، ۵ پره، ۸ پره، ۱۰ پره هستند که معمولاً بر اساس شرایط و نیاز هر ساختمانی به تعداد پرههای آن اضافه شده و یا از تعداد آنها کم میشود. یکی از انواع رایج رادیاتورها که معمولاً از جنس فولاد یا آلومینیوم هستند و از پرههای قابل تفکیکی ساخته شدهاند، رادیاتورهای پرهای هستند. نکتهی بعدی که باید رعایت کرد، نظافت رادیاتورها است که از شویندههای قوی و اسکاچ زبر استفاده نکنید. نکتهی بعدی در مورد رادیاتورهای پرهای است. این حسن رادیاتورهای پرهای است که میتوان آنها را به راحتی کم و زیاد کرد. روش اضافه کردن پره رادیاتور به این گونه است که ابتدا دو پره را به صورت خوابیده روی زمین قرار میدهید که کاملاً روی هم قرار گیرند و مغزی را از داخل آنها رد میکنید و طوری قرار میدهید که محل بستن مهره آنها مقابل هم باشد. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با روش اضافه کردن پره رادیاتور و نحوه نصب و تعویض آن آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

قبل از نصب شوفاژ باید شیرهای رفت و برگشت در قسمت بالا و پایین را باز کرده و توسط چند لایه نوار لوله حسابی دورشان را پوشاند. برای نصب شیرهای رفت و برگشت بر روی رادیاتور باید در ابتدا مهره نگهدارنده شیر را بر رویش نصب کنید. نقشه لوله کشی گاز ساختمان در محوطه های گشوده و نقاطی که قابلیت و امکان قرار به دست آوردن لوله در مسیر رفت و آمد وسایل نقلیه، یا این که اشخاص و یا این که عکس العمل اجسام خارجی موجود است، می بایست در تحت زمین و به طور دفنی یا این که توکار اجرا شود. به طور مثال در صورتی که مشکل به شیر رادیاتور مربوط باشد، معمولا تعویض آن به صرفهتر و مطمئنتر از تعمیر خواهد بود. به ویژه اگر شکل چسب کاری شما با ظرافت و دقت کامل صورت گرفته باشد، تا مدتی دوام آن را شاهد خواهید بود. مسلماً نمی خواهید این ریسک را بپذیرید. سوت کشیدن رادیاتور شوفاژ: این حالت را با شنیده شدن یک صدایی شبیه به سوت از شوفاژ تجربه خواهید کرد.

ما با تجربه طولانی در زمینه تاسیسات ساختمان آماده همکاری با شرکتهای و سازمانها هستیم. البته حتما رادیاتور شما عمری چنین طولانی ندارد، اما به هر صورت نشانههای قدیمی شدن و یا گذشت عمرش را میتوانید روی آن ببینید، نشانههایی مثل زنگ زدگی، لکه، ترک و حتی رنگی که دیگر با خانه شما جور نیست. یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد رادیاتور آلومینیومی برخورداری از مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد، همچنین به دلیل دارا بودن پوشش داخلی محفظه و همچنین نوع آلیاژ بکار رفته در بدنه به کم ترین میزان هواگیری نیاز دارند. همچنین علاوه بر سیستم های گرمایشی این شرکت که در لیست پرفروش ترین های این شرکت قرار گرفته اند میتوان به سیستم های تهویه مطبوع از جمله کولر گازی اشاره نمود که در سالهای اخیر توسط این گروه تولیدی به منظور ارائه خدمات بیشتر به هموطنان تولید و روانه بازار رقابت شده است. در ساختار پکیج ایران رادیاتور مدل L24FF، از دودکش های دو جداره با قطر 60-100 میلی متر استفاده می گردد از دیگر اجزای مهم این پکیج می توان به فن اشاره کرد که به عنوان یک ایجاد کننده مکش برای تخلیه دود و محصولات حاصل سوختن از طریق دودکش دو جداره مخصوص که دو مجرای انتقال دارد عمل می کند.

سطح صاف و بدون تیزی رادیاتور، بالا بودن عمر مفید آن، راحتی در نصب و اتصالات، مناسب بودن قیمت و دارا بودن خدمات پس از فروش از دیگر ویژگیهای یک رادیاتور خوب است. علاوه بر این عمر تجهیزات را هم بالا میبرد. امروزه خیلی از آپارتمانها ۲ واحدی یا بیشتر ساخته میشود اما برخی سازندگان هم هستند که اقدام به ساخت آپارتمانهایی میکنند که در هر طبقه یک واحد وجود دارد؛ بنابراین وقتی میگوییم پمپ آب خانگی تکواحدی باید مشخص کنیم، ۱ طبقه تکواحدی؟ این که چه آیتم هایی در قرارداد تعمیر و نگهداری لحاظ شود تاثیر خیلی زیادی در قیمت دارد. برای تعویض رادیاتور شوفاژ به چه وسایلی نیاز دارید؟