تاسیسات برق ساختمانی

در ادامه نکاتی را گفتیم که کمک می کنند بتوانید حرفه ای تر لوله کشی ساختمان را انجام دهید و در نهایت نحوه تست لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان را گفتیم که بتوانید نتیجه کار خودتان را تست و بررسی کنید. تست لوله کشی ساختمان چگونه انجام می شود؟ انجام این کار اهمیت زیادی داشته و در سلامت کارکرد پکیج دیواری بسیار موثر می باشد. این لوله ها به رنگ تیره یا سیاه رنگ هستند. لوله های پی وی سی به رنگ های سفید، زرد و طوسی که با مقاومت های معین تولید می شوند لوله پلیکا نام دارند.

پس از کنترل همه موارد بالا، مهندس تأسیسات مکانیکی باید برگه تاسیسات مکانیکی که در حیطه نظارت او است را پر کرده سایت bpomp و ثبت کند. همچنین میتوان تقسیم بندی دیگری برای تاسیسات مکانیکی نیز در نظر گرفت. تاسیسات ارزان در مرکز خرید گالریا. قیمت لوله پی وی سی ارزان است و به دلیل طبیعی و ارزان بودن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. به علت مقاومت لوله های مسی از این لوله ها در تاسیسات تهویه مطوع و آبرسانی به وفور استفاده می شود . تجهیزات گردش آب در واقع پمپ ها و موتور های کشنده آب هستند که آب را از طریق لوله ها از منبع به استخر می رسانند و در طول این مسیر از تاسیسات گرمایشی و تجهیزات گندزدایی نیز عبور می کنند درحقیقت با خرابی هر یک از تجهیزات استخر ، عملا کل سیستم دچار نقص است و در اینجا بایست از مهندسین خدمات تاسیسات استخر کمک گرفت ، تجهیزات استخر و سونا بلحاظ هزینه بسیار گران قیمت هستند پس می بایست در نگهداری آنها بشدت کوشا باشید. لوله های گالوانیزه بدلیل مشکلات زیاد چند سالیست که دیگر در لوله کشی ساختمان استفاده نمیشود. اما در لوله کشی پکیج به شیوه توکار ابتدا از رایزر اصلی آب سرد یک انشعاب گرفته و این لوله را از زیر کار به پکیج می رسانیم.

اما اگر ترکیدگی در بخشهایی باشد که داخل دیوار قرار دارد؛ کار دشوار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا متوجه وجود نشتی شوید. لوله های پکس A نسل جدید لوله ها هستند که عمر ودوام بالایی دارند. با این وجود بسیاری از افراد قصد ساخت منزلی مسکونی را دارند یا اینکه تصمیم دارند به صورت مستقیم بر عملکرد پیمانکاران مختلف نظارت کنند. 1. فاصله هوایی بین شیر قفلی لوله کشی ساختمان تا شیر قفلی سر علمک باید به طور دقیت با مقیاس متر مکعب در ساعت محاسبه و لحاظ گردد. با توجه به اینکه در هر پروژه ساختمانی یک شاقول پیدا می گردد، این شاقول را که به صورت یک مخروط است، در سر لوله قرار داده و با پتک بکوبید.

در ساختمان های مسکونی، لازم است از نصب لوله های آب و فاضلاب در کنار هم پرهیز شود. برای آنکه وارد بازار کار برق ساختمان شده و اقدام به سیم کشی ساختمان کنید می بایست مهارت های لازم این شغل را از طریق شرکت در دوره های آموزش برق ساختمان به دست آورید. رادیاتور وسیله ای فلزی که یک نوع مبدل حرارتی است که گرما را از سیال یعنی آب داغ در سیستم حرارتی(شوفاژ) گرفته و به محیط از طریق تماس سطحی با هوا و از طریق تابش گرمایی انتقال میدهد. سیستم فاضلابی که توسط لوله کش لوله کشی می شود باید قابلیت هایی داشته باشد تا ساکنان ساختمان را به دردسر نیندازد و عملکرد مناسبی را داشته باشد. بهره مندی از دستگاه تشخیص ترکیدگی در تعمیرات لوله کشی تهران هزینه ها و صدمات ناشی از نشتی، پوسیدگی و نم و رطوبت را بسیار ارزانتر و با دقت بالا و کیفیت مناسب و در زمان کوتاهی به انجام میرساند. این لوله ها در برابر فشار ناشی از سیال مقاوم تر اند.

پس از آن با پیشرفت صنعت و ورود پلیمر به صنعت لوله سازی لوله هایی از جنس پلیپروپیلن یا به اختصار (p.p ) تولید شد. لوله PVC از جمله اولین لوله های پلیمری مورد استفاده در صنعت ساختمان است که انعطاف پذیری آن بالا می باشد. فرآیند تولید و ساخت این لوله و گالوانیزه کردن آن ها در صنعت بسیار جالب است. بهتر است بدانید که یکی از مهمترین دلایل ایجاد این سر و صداها که شبیه به صدای آب است، وجود هوا در لولهها است. اولا که لوله کشی پکیج به روش کلکتوری فقط در ساختمان های در حال ساخت یا در حال بازسازی قابل اجراست و از طرفی قبل از اجرای لوله کشی باید یک کلکتور مجزا برای پکیج در نظر گرفته شود. یک برق کار حرفه ای می داند وسایل برقی در چه قسمت هایی از ساختمان قرار می گیرند، بنابراین طبق تصور ذهنی خود اقدام به سیم کشی می کند. برای نصب رادیاتور باید به مراکز موجود در شهر خود مراجعه نمایید در صورت حضور در شهر تهران و یا کرج میتوانید با بیا سرویس تماس حاصل نمایید.

شاید شما هم بپرسید براستی بهترین نوع لوله آب ساختمان و بهترین روش لوله کشی ساختمان کدام است.این سوالیست که اغلب مردم در هنگام ساخت و ساز از ما میپرسند. به منظور توضیحات بیشتر می توان اینطور گفت که لوله کشی آب ساختمان اگر به صورت انشعابی صورت گرفته باشد در ادامه کار نیز برای لوله کشی شوفاژ هم می توان از شیوه انشعابی استفاده کرد. لوله کشی در یک ساختمان مانند رگهای خونی در بدن انسان است . حال اگر لوله کشی آب در ساختمان به صورت کلکتوری بود لوله پکیج به چه صورت است؟ ۲۶- در لوله کشی واحد های مسکونی – تجاری و یا ترکیب مسکونی تجاری لوله کشی گاز باید از محدوده خصوصی دیگران عبور نکند و در مشاعات لوله کشی انجام شود. اتصال لوله های پلی اتیلن به روش اتصال جوش حرارتی و جوش سر به سر انجام می شود.لوله ای PE به دلیل تحمل فشار بالا در شبکه توزیع آب شهری کاربرد دارند. نکته : در شبکه فاضلاب از لوله های پی وی سی و پلی اتیلن بیشترین استفاده به عمل می آید . هر محیطی دارای چند سیم کشی همانند نورپردازی، سیستم های توزیع، نصب همیشگی ، تلفن، گرمایشی، سرمایشی یا سیستم کنترل تهویه و همچنین سیستم های شبکه کامپیوتری است.

در زیر به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم. آویزها انواع بسیار متنوعی دارند که از متداولترین آنها میتوان به نوع معمولی، گیرهای، تک پیچ، کرپی، رکابی، دوتکه، پایهدار، رگلاژی و جوشی تسمهای اشاره کرد. پمپ های گریز از مرکز حلزونی می توانند مایعاتی که شامل ذرات جامد هستند را پمپ نمایند اما ، هنگامی که مایعاتی حائی بیشتر از کمی بخار آب را پمپاژ می­کنند ، مکش این پمپ ها به وسیله کاویتاسیون آسیب می­بیند. ولتاژ موثر فقط توسط ولت متر های دیجیتال و عقربه ای اندازه گیری می شود در حقیقت مقدار ولتاژ برق شهری حدود 220 ولت است اما اگر با دستگاه اسیلوسکوپ آن را اندازه گیری کنیم عدد 310 را نشان می دهد پس تمام این مقدار برای برق شهری استفاده نشده است و مقداری کمتری از آن که ولتاژ موثر نامگذاری می شود مورد استفاده قرار گرفته است. اما در لوله های فلزی که گالوانیزه شده اند، از فلز “روی” (zn) برای پوشاندن آنها استفاده می شود.

درواقع هزینه خدمات برق کشی منزل به نیاز شما بستگی دارد. سیستم فاضلاب اگر به درستی انجام نگیرد یکی از رایج ترین مشکلاتی که به وجود می آورد پراکنده سازی بوی نامطبوع فاضلاب و توالت در فضای داخلی منزل است. این آموزشگاه از مجهزترین آموزشگاه های لوله کشی در کشور است که دوره آموزش لوله کشی را به صورت عملی برگزار می کند. درصورت اجتناب ناپذیربودن این امر، لوله کش باید فاصله مناسب را رعایت کرده و در نصب لوله کشی های افقی، لوله های فاضلاب را در زیر سایر لوله ها قرار دهد. سیستم فاضلاب بعد از مدتی ممکن است دچار گرفتگی شوند از این رو نیاز به لوله بازکنی دارند از این رو هنگام نصب لوله های فاضلاب امکان بازدید دوباره را برای لوله های فاضلاب فراهم می آورند. در هر بخش از ساختمان از لولههای مخصوصی که مطابق با جنس مورد نیاز همان بخش باشد استفاده میشود.

بیشتر بخوانید: 13 موردی که در اجرای لوله کشی باید بدانید! لوله کشی انشعابی خود به دو صورت لوله کشی روکار و لوله کشی توکار در داخل ساختمان اجرا می شود. به گونه ای که چنانچه اتصالات این نوع لوله ها که غالباً به روش اتوی حرارتی صورت میگیرد غیر اصولی انجام شود مدت کوتاهی پس از لوله کشی ضعف خود را به صورت نشتی مخصوصاً در لوله های رفت و برگشت شوفاژ نشان میدهد. لوله کشی آب سرد و گرم بایستی نزدیک دیوارها، تیغه ها و سقف ها اجرایی شود و از انجام آن به صورت کف خواب پرهیز شود و یا حداقل، محل لوله های عمودی را باید به صورتی در نظرگرفت که طول لوله کف خواب به به میزان حداقل ممکن باشد. ۱۰- در صورتی که نیاز به تنظیم شعله کوتاه باشد این کار را توسط پیچ گوشتی تخت و از روی پیچ پلاستیکی میانی مدولاتور انجام می دهیم .

مقادیر بار محاسبه شده باید به دستورالعمل های سازنده مراجعه کند تا اطمینان حاصل کند که سیستم های توزیع از این بارها پشتیبانی می کنند. ساختار برق باید در منازل با خطوط گاز بگونه باید طراحی شود که از ایجاد هر گونه خطری جلوگیری کند. پیمانکار موظف است با هزینه خود کلیه اجناس و اتصالات تهیه شده توسط کارفرما را از طبقه همکف به طبقات بالا منتقل نماید. مزایا : عدم نصب اتصالات در کف . نصب لوله های افقی اگر به صورت زیرسقفی و یا تحت پوشش سقف کاذب باشد، بایستی اجرای آن در حداکثر ارتفاع ممکن صورت گیرد. لوله گالوانیزه به نوعی از لوله فلزی اطلاق می شود که با استفاده از یک لایه عنصر روی (Zn) سطح آن را پوشش داده اند و در اصطلاح، گالوانیزه شده است. لوله های گالوانیزه شامل لوله های درزدار و بدون درز هستند که در کارخانه تحت فرآیند پوشش دهی قرار می گیرند.

پس کاملا واضح است که اگر بخواهیم از لوله کشی انشعابی به شیوه توکار برای لوله کشی پکیج استفاده کنیم، برای جلوگیری از ایجاد هزینه های بیشتر باید این نوع لوله کشی را در ساختمان در حال ساخت و یا در حال بازسازی انجام داد. سومین مسئله این است که، لوله گذاری به صورتی انجام شود که، کمترین مقدار لوله و سیم برق، مورد مصرف قرار گیرد. در صورتی که مشکلی در مسیر انتقال آب به شوفاژ وجود نداشت، احتمالا نیاز به هواگیری خواهد داشت. نیاز به لوله کش دارید ؟ هر ساختمان با توجه به نوع کاربری خود دارای انواع لوله کشی است.

همه ساختمان ها به مرور زمان نیاز به خدمات تاسیساتی و فنی پیدا خواهند کرد که کلیه امکانات تاسیساتی و مهندسی توسط شرکت های تخصصی انجام می شود. گازکشی ساختمانها از کارهایی است که به ایمنی زیادی نیاز دارد. پی وی سی نوعی ترموپلاستیک است که از مقاومت بالا در برابر شعله، سایش، خراشیدگی و خوردگی برخوردار می باشد و وزن بسیار سبکی دارد. طول عمر لوله PVC بالاست و در برابر شرایط محیطی مختلف مقاومت آن کاهش پیدا نمی کند. در کل لوله هایی که برای انتقال آب در ساختمان تعبیه می شوند به انواع لوله های گالوانیزه، چدنی، پلی پروپیلن، پی وی سی، پنج لایه و پلی اتیلن تقسیم می شوند .انواع لوله های مورد استفاده در لوله کشی و تأسیسات باید در برابر تغییرات شرایط محیط، پایدار بوده و خواص خود را حفظ کنند. شاید تا به حال برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که رادیاتور های منزل و یا محل کارتان در تابستان نیز گرم هستند.