انواع نقشه های برق ساختمان

اگر اضافه کردن و کوپل کردن رادیاتورها به یکدیگر هم داشته باشد هر کوپل کردن بین 100 تا 150 هزار تومان افزایش قیمت داشته و در صورت افزایش تعداد ممکن است تا 80 هزار تومان هم نصب شود. برای رفع نشتی لوله شوفاژ ابتدا بایستی مشکل شوفاژ را پیدا کرد و سپس اقدام به رفع آن نمود. جهت هواگیری رادیاتور شوفاژ در سیستم پکیج بعد از عمل هواگیری فشار مدار گرمایش یا بار پکیج کاهش پیدا کرده و برای افزایش فشار آب پکیج، باید از شیری که زیر پکیج نصب شده است، استفاده کنید. معمولا کارخانجات مختلف همراه با رادیاتور کاتالوگی ارایه داده و یا حداقل میتوانید از فروشنده سوال کنید و یا با یک سرچ ساده از اینترنت این ضریب حرارتی را بدست آورید . بعد از متصل کردن اتصالات مربوطه محل نصب بست رادیاتور را بوسیله قلم مشخص کرده و پس از سوراخ کاری و نصب بست پرچمی به دیوار , رادیاتور روی کار قرار گرفته و شیرهای رادیاتور نیز نصب میشوند. ممکن است تعویض رادیاتور و شیرالات مربوطه نیز موجب بالارفتن دستمزد تعویض و نصب رادیاتور پنلی شود.

جنس لولههای گاز نیز با توجه به روش سایت bpomp انجام متفاوت است. از جمله ویژگیهای لولههای مسی این است که نشتی ندارند، آب را آلوده نمیکنند، عمر طولانی و دوام زیادی دارند. سرانجام، پنجرههای رو به جنوب در طول سال بیشترین میزان تماس مستقیم با آفتاب را دارند. تولید رادیاتورهای پنلی در طول 60 ,80 , 120,100 ,140 و 160 سانتیمتر است. پس بهتر است برای مناطقی شمالی کشور از رادیاتور پره ای استفاده کنیم. بنابراین با توجه به بخش تأسیسات ساختمانی میتوانیم تا حدودی در حفظ این منابع و محیط زیست صرفهجویی کمک کنیم. هنگامی هواگیری رادیاتور شوفاژ به پایان میرسد که کل رادیاتور داغ شده باشد.

چراکه به مرور زمان باعث ترک خوردگی گچ و رنگ دیوار و نشتی آب و شکستگی اتصالات در داخل دیوار می گردد. در ادامه به آموزش نحوه هواگیری رادیاتور شوفاژ در آپارتمانهای دارای پکیج یا موتورخانه و مشکلاتی که ممکن است در این بین با آن روبرو شویم و راهکارهای پیش رو میپردازیم. در ادامه برای نمونه ضریب حرارتی چند برند معروف رادیاتور پره ای و پنلی در بازار ایران به شما ارایه میدهیم . روبرو است. لذا متخصص تاسیسات باید در حین کار کلیه اصول ایمنی و بهداشتی را به درستی رعایت کند. نیاز به اتوی لوله کشی میتواند اجرت نصب رادیاتور را افزایش دهد. مشترک: هنگامی که به تقاضای فرد متقاضی رسیدگی شود و فرد از انشعابات ساختمان استفاده کند، مشترک میگویند. نقشه روشنایی پایه و اساس اجرای سیم کشی روشنایی و زبان فنی مشترک بین طراح و برقکار سیستمهای الکتریکی ساختمان میباشد. در صورتی که ساختمان مسکونی ۱۰ تا ۱۲ واحد با کنتور ۲۵ آمپر تک فاز و یک کنتور مشاعات ۲۵ آمپر سه فاز باشد، آن گاه در ورودی تابلو یک کلید اتوماتیک ۱۰۰ آمپر یا یک کلید فیوز ۱۰۰ آمپر در پایه فیوز مناسب نصب می شود.

نصب رادیاتور شوفاژ معمولا بعد پس از پایان عملیات ساختمانی و همراه با نصب شیرالات صورت میپذیرد .برای براورد تعداد رادیاتورهای محیط ,متراژ زیربنا , آب و هوای منطقه و سیستم گرمایشی از پارامترهای تاثیرگذار هستند. استفاده از شیر ترموستاتیک موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و کنترل بهینه دمای محیط میشود. با شستن رادیاتور شوفاژ می توانیم بر بازدهی آن افزوده و در نهایت ضمن دریافت گرمای بیشتر، صرفهجویی در مصرف انرژی انجام دهیم. شرکت رادوکو با موجود کردن انواع پمپ با بهترین برندهای خارجی و همچنین بهترین برندهای داخلی به صورت تک و عمده با مناسب ترین قیمت پمپ آب کم صدا را به مشتریان عزیز عرضه می نمایید.جهت سفارش محصول با واحد پمپ رادوکو تماس بگیرید و در اسرع وقت پیشنهاد فنی و مالی خود را دریافت نمائید.

در صورت آماده بودن سیستم گرمایش بهتر است رادیاتور های آبگیری و هواگیری شده, تا در صورت نشتی لوله شوفاژ یا اتصالات مربوطه نسبت به اصلاح موارد اقدام کنیم. اگر مطلب قبلی را نخوانده اید به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً سری به آن بزنید. در حال حاضر بیشتر از دو مدل پره ای و پنلی یا متری برای نصب رادیاتور در منازل استفاده میشود که بستگی به مارک رادیاتور و مدل آن بازدهی حرارتی آنها متفاوت میباشند . اگر تعداد نصب بالا بوده و نصب شیرالات هم در کنار آن باشد شاید تا هر عدد 100 هزار تومان هم کاهش قیمت داشته باشد. قیمت نصب رادیاتور پره ای نیز در حدود 100 تا 150 هزار تومان است.

معمولا رادیاتورها به صورت تک تک هواگیری میشوند و این هواگیری بهتر است درمرحله آخر به هواگیری حوله خشک کن ختم شود, چرا که ارتفاع رادیاتور نصب حوله خشک کن معمولا از تمام رادیاتورها بیشتر بوده و هرچه هوا در داخل لوله هاست را میتواند تخلیه کند. مبدل ثانویه را تعویض کنید. فشار پکیج نباید از میزان 2 بار بیشتر شود و بعد از رسیدن به فشار 1.5 تا 2 بار شیر هواگیری را قطع کرده, سپس پکیج را روشن نموده و بعد از مدت 30 تا 60 دقیقه گرم شدن یکپارچه رادیاتورها را حس می کنید. این عمل چرخشی باعث میشود که آب با استفاده از نیروی گریز از مرکز به حرکت درآید و از مخزن یا چاه آب به بیرون هدایت شود. بدیهی است که در این محاسبات ظرفیت حرارتی حوله خشک کن حمام نیز محاسبه میشود. مثلا اگر ظرفیت حرارتی هر متر رادیاتور پنلی 1000 باشد شما به 6 متر و سی سانتیمتر رادیاتور پنلی برای گرم کردن منزل 70 متری خود نیاز دارید. مثلا برای یک آپارتمان 70 متری در طبقه دوم ساختمان تعداد رادیاتوری لازم است که پاسخگوی 6300 کیلو کالری بوده و بر اساس ظرفیت حرارتی رادیاتوری که قصد تهیه آنرا دارید , اقدام به خرید آن نمایید.

دو عدد از این درپوش ماسوره ها چپ گرد و دو عدد از آنها راست گرد میباشند که بسته به اینکه شیر رادیاتور در راست یا چپ قرار میگیرند , محل نصب درپوش ها نیز تغییر میکند. دو عدد از سمت چپ یا راست آنها بایستی بوسیله درپوش کورکن در قسمت پایین و شیر هواگیری در قسمت بالا نصب شده و سمت دیگر به شیر های رادیاتور متصل میشوند . در بعضی موارد انتخاب پمپ های بیش از حد پر قدرت می تواند برق مصرفی را به شدت بالا برده و هزینه های سنگینی را بر مصرف کننده تحمیل کند. بسیاری از نشتی های شوفاژ مربوط به نشتی از شیر رادیاتور یا اتصالات اطراف آن است. به طور معمول اجرت نصب رادیاتور پره ای نسبت به رادیاتور پنلی کمتر است. در مورد محل قرارگیری پنل برق اطمینان خاطر حاصل نمایید و هرگونه وسیله ای را که ممکن است از نظر ایمنی برای متخصص شما مسئله ساز باشد از اطراف جمع آوری کنید.

در ضمن این محصول دارای نمایشگر دیجیتال بوده و مجهز به منبع انبساط بزرگ نیز هست. زیرا نمایندگی به شما امکان خرید با کیفیت و گارانتی تضمین شده را می دهد. در مورد محاسبه نصب رادیاتورهای پانلی نیز میتوانید , 6300 کیلو کالری را تقسیم بر ضریب حرارتی هر متر از برند رادیاتور مورد نظر مینمایید . مناسب ترین روش برای محاسبه تعداد پره رادیاتور مورد نیاز یک واحد مسکونی با توجه به موقعیت و مساحت و نوع عایق کاری دیوارهای خارجی و سطح شیشه خور و نوع پنجره, منطقه جغرافیایی, بادخور بودن ساختمان است. رادیاتور از لحاظ حالت قرار گرفتن نصب به شیر , چپ و راست دارد .

بست رادیاتور برای اتصال آن به دیوار یا قرار گرفتن روی زمین بر دو نوع بست دیواری و پایه زمینی موجود است. معمولا موتورخانه و پکیج های شوفاژ دیواری و زمینی مولدهای حرارتی هستند که در نصب شوفاژها از نیازهای اولیه هستند . پکیج های مدل ECO – K – ES – E – M – L – LR پکیج های دو مبدل هستند و سری مدل های BM جز مدل های تک مبدل ایران رادیاتور محسوب میشوند. هر گونه کوتاهی در انجام وظایف تخلف محسوب میشود و پیمانکار مجبور میشود خسارت پرداخت کند. شوفاژ برخلاف پکیج جزو سیستم های گرمایش مرکزی محسوب می شود. خنک کننده های معمولی: خنک کننده های معمولی با رسیدن به دمای مشخص شده برای دستگاه خاموش می شوند و پس از گرم شدن دستگاه یک بار دیگر شروع به کار می کنند. برای اتصال و افزودن رادیاتورها به یکدیگر از مغزی رادیاتور همراه با آچار مخصوص آن استفاده میشود. رادیاتورهای پنلی دارای درپوش جداگانه نبوده و معمولا درپوش و محل نصب شیر هواگیری روی آن آماده است و تفاوت چندانی با نصب رادیاتور پره ای ندارد. با توجه به فراگیری هر چه بیشتر پکیج دیواری، اکثر مصرف کنندگان خواستار این هستند که بدانند رادیاتور پنلی یا پره ای با پکیج کارایی بهتری را دارند؟

در صورت خرابی و سوراخ شدن, بیشتر رادیاتورهای پره ای قابل تعویض میباشند ,اما رادیاتورهای فولادی به هیچ وجه درست نمیشود و بایستی رادیاتور خراب را تعویض کنید. چون گرما به بهترین نحوه ممکن توزیع خواهد شد. از آجا که سردترین نقاط هر اتاق در مجاورت پنجره هاست, نصب رادیاتور نزدیک در و پنجره بهترین جای ممکن است. ممکن است لوله دچار شکستگی شده باشد. هرچند که در بسیار از موارد این کار بسیار راحت بوده و به آسانی انجام میشود, اما ممکن است برخی اوقات با وجود هواگیری رادیاتور شوفاژ باز هم همه بخشهای رادیاتور گرم نشود. شستشوی رادیاتور معمولا با فشار آب انجام میشود و اگر رادیاتور شما پره ای باشد, میتوانید از اسیدهای رقیق نیز استفاده کنید, اما برای شستشوی رادیاتور پنلی به هیچ وجه از اسید استفاده نکنید که احتمال سوراخ شدن آنها زیادی است. اما نکته ای که ممکن است ما را ترغیب به استفاده از رادیاتور پنلی نماید , این است که جنس مبدلهای پکیج دیواری از مس بوده و اگر از رادیاتور آلمینیومی استفاده کنید, موجب آزاد شدن یونهای منفی در سیستم شوفاژ شده و بخاطر یونیزه شدن آب شوفاژ و آزاد شدن گاز درون آن , هر از چندی رادیاتور شما هواگرفته و بایستی با هواگیری , مشکل را رفع نمایید.

، آموزش نقشه کشی ساختمان و هر آنچه برای آماده شدن حهت دریافت مطالب عملی و مهم در مورد سیم کشی ها و پیاده سازی برق ساختمان مورد نیاز است. از این رادیاتورها برای گرم کردن حوله یا لباس ها استفاده می شود تا افراد هنگام خشک شدن بعد از دوش یا خروج از استخر، حوله گرم داشته باشند. برخی مواقع هرچقدر که یک رادیاتور را هواگیری میکنیم , رادیاتور گرم نمیشود. به طرحهای معمولی پایبند نباشید و طرحهای جدید را امتحان کنید. در حین هواگیری رادیاتور ممکن است مقداری آب داغ از شوفاژ خارج شود که برای جلوگیری از سوختن دستهایتان بهتر است, از دستکش استفاده کنید. اغلب نشتی ها هم در شیر بالای رادیاتور است , که ممکن است حتی احتیاج به تعویض کل شیر منجر شود . ولی در سیستم مخزن تحت فشار و کلید اتومات ابتدا آب تحت فشار داخل مخزن به مصرف کننده می رسد و اگر زمان مصرف آنقدر طولانی باشد تا فشار شبکه به نقطه مینیمم برسد، فشار استارت به پمپ داده می شود.

از سوراخ شدن رادیاتور گرفته تا نشتی از شیر رادیاتور و آب بندی نکردن اتصالات مربوطه میتوانند علل این نشتی های آزار دهنده شده و حتما بایستی در اسرع وقت به فکر رفع آن باشید. تأسیسات برقی شامل کلیه سیم کشی ها و کابل کشی های ساختمان از قبیل سیم کشی های برق و تلفن بوده و یکی از اصلی ترین بخش های تأسیسات ساختمانی به حساب می آید. یکی از بهترین روش های همراه با هواگیری شوفاژ این است که هر 2 تا 3 سال یکبار با شستشوی رادیاتور شوفاژ میزان هواگرفتن شوفاژ را کاهش داده تا راندمان شوفاژ افزایش یابد. فقط رادیاتورهای یک شکل را میتوان به هم متصل کرد. برای همین در حال حاضر برای نصب رادیاتور از زانو و بوشن یکسر فلزی برای متصل کردن به شیرهای رادیاتور استفاده میشود. هر رادیاتور دارای یک شیر رفت یا بالا ویک شیر برگشت یا زانو رادیاتور است.