اجزای تأسیسات بهداشتی ساختمان

شما می توانید با استفاده از این شیوه در سراسر کشور به بهترین محصولات دسترسی داشته باشید و در نهایت باید گفت که این شیوه مخصوص کسانی است که می خواهند به تجهیزات اصلی با قیمت مناسب به صورت مستقیم دسترسی داشته باشند. علاوهبراین سیستم تهویه در حفظ فشار مناسب و تخلیه صحیح به کمک سیستم تخلیه آب میآید. همانطور که شما بهتر میدانید روشنایی درست و یک نورپردازی صحیح تاثیر بسیار مثبتی بر سلامتی و حتی ساختار روحی انسان دارد. سیستم آبرسانی ساختمانها از یک مخزن زیرزمینی جهت تامین آب بوسیله خطوط انشعابی شهری تشکیل شده است، و از آنجا آب به کمک پمپها و سیستم لولهکشی انشعابی وارد مخزن هوایی میشود و در اثر نیروی گرانش آب به لوله خروجی منازل انتقال میگردد. چنین پمپهایی به مخزن فولادی کوچکی مجهز هستند و آب موجود در یک سمت و هوا در سمت دیگر بوسیله لایه پلاستیکی تفکیک شدهاند. انشعابات افقی باید به دیوار وصل شوند و به سمت رایزرهای ذخیره عمودی شیب داشته باشند. تعدادی آشپزخانهها هم دارای اتصالاتی مخصوص ماشین ظرفشویی، دستگاه زباله خردکن، آب سردکن یا آب گرم هستند اما بطورکلی تمامی این اتصالات به لولهکشی سینک ظرفشویی وصل میشوند. اگر یک مفصل نشت داشت، آن را سفت یا تعویض میکنند و لوله را بریده و آن قسمت را دوباره به وسیله یک اتصال جدید به هم وصل میکنند.

در این طبقه رایزرها هم بطرف پایین (پیلوت) و هم به طبقه بالا (طبقه دوم) امتداد می یابند.مسلما هر چقدر به طبقات بالاتر برویم از قطر رایزرها کم می شود. منبع اصلی آب، لولهای است که معمولاً از سقف آویزان میشود و انشعابات آن به اتصالات رایزرها متصل میشود. همچنین در خصوص آشپزخانه باید به مناطقی که معمولا در آن جا رطوبت ایجاد خواهد شد، توجه کرد و از نصب پریز در آن منطقه خود داری نمود؛ برای مثال پریز برق در کنار ظرفشویی ممکن است موجبات خطر آتش سوزی را فراهم آورد؛ بنابراین در هنگام سیم کشی برق ساختمان توجه به نکات ریز در خصوص تامین ایمنی در مناطق مختلف یک ساختمان بسیار اهمیت دارد و علاوه بر این نباید موجب کاهش زیبایی ظاهری دیوار ها شود. لولهها باید بالاتر از سطح جریان طبیعی نصب شوند. وقتی که مایع در طول لوله جریان مییابد، لایههای مختلف آب با سرعت متفاوت حرکت میکنند و در قسمت مرکزی لوله سرعت جریان آب بیشتر است. بیشتر آشپزخانهها دارای یک سیستم لولهکشی نسبتا سادهای متشکل از لولههای انتقال آب سرد و گرم به شیر اصلی؛ لوله گنداب مخصوص سینک ظرفشویی؛ و در موارد نادری هم لوله انتقال گاز میباشند. در واقع در برخی از مدل ها دیده می شود که شیر پایین رادیاتور به کلاهک اتصال خوبی ندارد و هرچقدر هم که کلاهک چرخانده شود باید هم تغییری در وضعیت ولوم شیر ایجاد نمی شود.

ممکن برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در سرمای زمستان پکیج ساختمان شما با مشکل مواجه شود. برای برطرف کردن این مشکل باید شعله مشعل پکیج را افزایش دهید تا موقتا مشکل حل شود. با قرار دادن ولوهای کوچک روی ورودی برای اتصال میتوان یک بخش را بدون قطع کردن آب کل تعمیر کرد. مرحله 1: به آرامی به اطراف لوله اصلی فاضلاب ضربه بزنید تا عمق جریان را برای قرار دادن لولههای کوچک پیدا کنید. در حالی که سیستم تحت فشار است، همه اتصالات برای احتمال نشت دادن مورد بررسی قرار میگیرند. اگر امکان افزایش فشار آب وجود نداشته باشد، افزایش سایز لوله میتواند از دست رفتن اصطکاک را افزایش دهد.

با توجه به اطلاعاتی که باید در اختیار مهندس طراح قرار گیرد، روشن است که ابتدا باید نقشه ساختمان نهایی شود و سپس طراحی نقشه تاسیسات(برق و مکانیک) انجام گیرند. اگر در صدد بازسازی یا نوسازی سازهای هستید، آگاهی از اصول اولیه سیستم لولهکشی درک بهتری از وقوع چالشهای احتمالی به شما خواهد داد و نهایتا میتوانید سیستمی را طراحی کنید که به درستی کار کند و با استانداردهای لولهکشی روز دنیا مطابقت داشته باشد. اگر در صدد بازسازی یا نوسازی سازهای هستید، آگاهی از اصول اولیه سیستم لولهکشی ساختمان درک بهتری از وقوع چالشهای احتمالی به شما خواهد داد و نهایتا میتوانید سیستمی را طراحی کنید که به درستی کار کند و با استانداردهای لولهکشی روز دنیا مطابقت داشته باشد. اینکه اگر در ورودی اتاق به داخل باز میشد، کلید برق پشت آن نباشد. زمانی که در لوله های یکی از انواع لوله کشی هایی که در داخل ساختمان وجود دارند نشتی بوجود بیاید، مشکلات بسیار زیادی بوجود خواهد آمد، ولی با وجود چسب نشت گیر دکتر پایپ به راحتی میتوانید نشتی تمام لوله های موجود در سیستم لوله کشی ساختمان را به آسانی بگیرید. تاسیسات فشار متوسط و فشار بالا خطوط لوله گازسوز شرکت های صنعتی و عمده عمومی را از طریق نقاط توزیع محلی و تاسیسات تنظیم کننده گاز تغذیه می کنند.

مرحله 6: سوراخ را به شکل بیضی درآورده و آن را بزرگتر کنید تا در حد امکان با سایز لولههای فلزی کوچک هم سایز شود. با این روش میتوان در انرژی هم صرفهجویی کرد برای اینکه نیاز به مخزن هوایی و سپس بهرهگیری از نیروی گرانش جهت انتقال آب در ساختمانهای 10 یا 20 طبقه حذف میشود. اگر آب مستقیما از مخزن زیرزمینی به خروجیهای توالت و آشپزخانه لولهکشی شود دیگر نیازی به استفاده از مخزن هوایی نیست، برای تامین آب بدون هر گونه قطعی و با فشار مورد نیاز فقط به تعدادی پمپ احتیاج است طوریکه ساکنین منازل حین باز کردن شیر آب با فشار خوب و پیوسته آن روبرو شوند.

در ادامه روش نصب و لوله کشی آب و فاضلاب توضیح داده میشود. از آنجایی که انشعاب تاسیسات برقی ساختمان حساسیت بالایی دارد، حتماً باید نصب و توزیع آنها توسط کارشناسان مربوطه و مهندسان برق صورت بگیرد. چنانچه برق واحد شما به شکل مکرر خاموش می گردد احتمالاً بار مضاعفی بر روی سیستم برقی ساختمان وجود دارد. یکی دیگر از تجهیزات استخر سونا و جکوزی وجود فیلترهای کارتریجی میباشد. یک نوع شیر بالای رادیاتور هم وجود دارد که شیر ترموستاتیک نامیده میشود و در آن دما به دلخواه شما تنظیم شده و رادیاتور طبق آن عمل میکند. فقط برای بالا بردن راندمان کاری سیستم پمپی نیاز است برق سیستم بهطورپیوسته از طریق یک ژنراتور تامین شود، در غیر اینصورت با قطعی برق آب هم قطع میشود. یکی دیگر از فاکتورهایی که میتوانند در تعیین قیمت انواع لولههای برق مؤثر باشند هزینههای حملونقل است. طول عمر مفید و مقاومت و فرم متناسب و زیبایی این نوع رادیاتورها نیز از فاکتورهایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید این محصول می توانید با شمارههای زیر تماس حاصل فرمایید. چسب نشتگیر دکتر پایپ dr.pipe محصول کشور کره جنوبی با تکنولوژی روز آمریکا است. محصولات دکتر پایپ DR.PIPE نماینده انحصاری از شرکت BL-TECH کشور کره جنوبی میباشد و محصولات این شرکت دارای استاندارد KCW کره جنوبی و ASTM امریکا میباشد.

علاوهبراین، لولهکشی حمام و دستشویی هر نوع فعالیت مربوط به تعمیر یا باز کردن لوله، متعلقات لوله یا وسایل زیر را دربرمیگیرد: زانویی، لوله مستراح یا فاضلاب، لوله سرریز و هر نوع لولهای که به منظور تامین آب کاربرد دارد. قطر این لوله منبع مشابه سرویس اصلی آب بوده و در مرکز قرار گرفته تا فاصله کوتاهی از اتصالات منبع رایزرهای ساختمان داشته باشد. با تعیین فاصله کافی بین وسایل برای تمیز کاری بایستی به صورت معقولی در دسترس باشند. جعبه تقسیم عموما در فاصله ای کمتر از نیم متری سقف و بالای کلید های برق قرار می گیرند. لولهکشی آب و فاضلاب ساختمانی یکی از حیاتیترین مراحل به حساب میآید، با این حال نسبت به سایر اجزاء ساختمانی کمتر در کانون توجه قرار دارد. دوشها، وان حمام، توالتها و حمامها همگی جزء سیستم لولهکشی ساختمان به حساب میآیند. گرفتگی لوله فاضلاب جزء متداولترین مشکلات سیستم لولهکشی آب و فاضلاب به حساب میآید. لوله با تخلیه موازی باید در مسیر جریان فاضلاب نصب شود. برای مثال، اگر قطر لوله فاضلاب خیابان 24 اینچ است و جریان طبیعی 50 درصد است، شیر باید حداقل 12 اینچ بالای کف لوله نصب شود. و بعد مقدار برق مصرفی وسایل گوناگون و لازم ساختمان و شیوه ی نصب و محل راه اندازی وسایل داخل واحدها را بررسی خواهد کرد.

در سیستم آبیاری بارانی رایزر به لولهای اطلاق می شود که بر روی لوله اصلی و فرعی نصب شده و وظیفه رایزر، رساندن آب به سطح خاک است تا عمل تغذیه و آبرسانی به لولههای فرعی و لولهای مانیفیلد انجام شود. در انتهای شیب یک شیر تخلیه برای تخلیه لوله در زمستان قرار دهید. اگر نمیتوان لوله را به سمت یک نقطه شیب داد، باید برای همه قسمتهایی که نمیتوان آنها را تخلیه کرد یک شیر تخلیه جداگانه قرار داده شود. نزدیک هر سینک ظرفشویی، وان حمام، دوش، و توالت یک سری لولههای تهویه وجود دارد که گازهای فاضلابی را با سمت بالا و خارج از سقف منزل هدایت کرده و در اثر فشار هوای ایجاد شده گندابها میتوانند راحتتر از میان لولهها جریان داشته باشند. دوم اینکه این پمپها طوری طراحی شدهاند تا آب با فشار یکسان در اختیار تمامی طبقات ساختمان قرار گیرد، چراکه در روشهای قدیمی آب از مخازن زیرزمینی به مخازن هوایی جریان داشت و آب با فشار کمتر در اختیار طبقات بالاتر قرار میگرفت و فشار در طبقات پایینی و همکف بدلیل گرانش و ارتفاع بیشتر بهمراتب بهتر بود.

اصطکاک لوله باعث افت فشار آب میشود. بسیاری از همکاران متاسفانه به استناد اینکه اب ورودی به ساختمان (کنتور اب) دارای قطر کم می باشد لوله رایزر ساختمان را نیز با همان قطر اجرا می کنند واین امر باعث افت شدید اب در ساختمان می شود. هرچه تعداد مصرف کننده زیاد باشد قطر رایزر بزرگتر است. برای رفع نشتی، دیگر نیازی به عوض کردن کامل لوله ها نیست.به دلیل اینکه عوض کردن لوله ها زمان بر است و همچنین به دلیل تعداد زیاد اتصالات بسیار مشکل است. خانه­ های مختلف بر حسب تعداد طبقات، فشار متفاوتی نیاز دارند. لوله سبز و سفید از نظر مواد به کار رفته در ساخت یکسان هستند و هر دو از مواد پلیمری به نام پلیپروپیلین ساخته میشوند که در برابر مواد شیمیایی و محیطهای اسیدی و قلیایی، مقاومت نسبی قابل قبولی دارند؛ این لولهها همچنین به دلیل عدم رسوبپذیری و جلوگیری از به وجود آمدن جلبکها در هنگام عبور سیالاتی مانند آب، در شبکه آبرسانی استفاده بسیار گستردهای دارند.

علت استفاده از این لوله اینست که آب در لوله های آب گرم در صورت عدم برداشت، بمرور سرد نگردد. در نقشه بالا این نکته در برق تراس رعایت شده است. پیش از ورود به بحث تعمیر شوفاژ دیواری باید به این نکته اشاره کرد که شوفاژ دیواری وسیله ای است که بدون صدا کار می کند و قادر به تأمین آب گرم مصرفی به صورت دائمی در منازل مسکونی است که برای سرویس بهداشتی و حمام و شیرآلات آشپزخانه مورد استفاده واقع می گردد. پس از پایان دیوار چینی در اجرای ساختمان (مسکونی) و قبل از شروع گچ و خاک، باید اقدامات به تشکیل پرونده جهت تاسیسات گاز و گازکشی طبیعی (تاسیسات گاز و گازکشی طبیعی و گاز مایع متفاوت است) کرد. رایزر لوله کشی آب مصرفی در تامین آب ساختمان نقش بسزایی دارد یعنی انتخاب قطر رایزر باید با محاسبه دقیق انتخاب شود تا در موقع استفاده آب در ساختمان افت فشار موجب کمبود آب نشود.متاسفانه بیشتر ساختمان های که دچار کمبود اب هستند بعلت درست انتخاب نشدن قطر رایرز می باشد. برای لوله کشی عمودی در رایزرها از کلمپ ها و اتصالات لوله استفاده کنید.

اکنون در برخی موارد مشاهده شده است که از پمپ آب خانگی برای تأمین فشار آب مورد نیاز در خانه استفاده شده است، اما مسئله ای که در این مرحله اهمیت دارد صدای پمپ آب و مصرف برق آن است. تنها کافی است اطلاعاتی جزئی درباره ساختار ظاهری این دو پمپ داشته باشید. به منظور اجرای چنین اقداماتی به دو سیستم لولهکشی نیاز است: سیستم تامین آب و سیستم لولهکشی آب و فاضلاب. منبع این سیستم از لولهکشی بخش شهری یا سایر منابع تامین آب شیرین آغاز میشود، از میان کنتور آب عبور میکند و به داخل منازل انتقال مییابد. لولهکشی به مجموعه اقدامات، اتصالات و تجهیزات استفاده شده در زمینه نصب یا نگهداری کلیه لولههایی گفته میشود که با سیستم حمام و دستشویی و تامین آب داخل یا مجاور هر ساختمانی در ارتباط باشند. لوله زیرسینی برق را نصب کنید. برای کاهش از دست رفتن اصطکاک، لوله تأمینکننده اصلی را در حد امکان به حالت صاف و مستقیم نصب میکنند.

اما یک نکته مهم در این رابطه وجود دارد و آن این است که کابرد این تأسیسات، بسیار سایت bpomp زیاد است. نمودار سیم کشی خانه مداری است که رابطه بین تمام اجزای الکتریکی خانه را نشان می دهد. 8. می توانند با دریافت مدرک معتبر و بین المللی فنی و حرفه ای مجوز باز کردن یک مغازه الکتریکی را دریافت کنند و این گونه مشغول به کار شوند. در جوشکاری، موج حرارتی ایجاد شده توسط قوس الکتریکی بین الکترود تنگستن و قطعه کار، جوش را به حرکت در می آورد. مرحله 2: از لولههای فلزی کوچک به عنوان الگوی قوس استفاده کنید و سایز سوراخ مورد نظر را با استفاده از گچ ترسیم کنید.