البته به این نکته توجه داشته باشید که مجبور نیستید رپورتاژ آگهی را به صورت یک مقاله علمی بنویسید بلکه میتواند به صورت یک کوییز، ویدیو یا فهرست به همراه «فراخوان برای اقدام» (Call to Action | CTA) باشد. شخصی که میخواهد رپورتاژ آگهی سفارش دهد اول از هر چیز به کیفیت سایت توجه میکند. به همین علت افراد معمولا قدرت دامنه و قدرت صفحه وبسایتهای مختلف را با هم مقایسه میکنند تا سایت مناسبی را برای نمایش انتخاب کنند. تعرفه رپورتاژ در سایتهای ایرانی از 200 هزار تومان تا 2.5 میلیون تومان بسته به سایت، متفاوت است. انتشار رپورتاژ آگهی در سایتهای دیگر توسط خود شما برای گرفتن بک لینک انجام میشود.
علاوه بر آن، اگر این رپرتاژ از سوی یک برند معتبر منتشر شود و در نهایت مخاطبان سایت از محصول یا خدمت معرفی شده در رپرتاژ رضایت داشته باشند، به اعتبار و محبوبیت سایت منتشر کننده رپرتاژ نیز افزوده میشود. شما هم اگر با ریپورتاژ آگهی آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد میدانید که انتشار این گونه رپورتاژها با هزینه همراه است. همانطور که گفته شد، سایتهایی که به عنوان مرجع انتشار رپرتاژ مورد استفاده قرار میگیرند، سایتهای مشهور و معتبر و پربازدید هستند که بازدیدکنندگان زیادی از صفحات آنها بازدید میکنند. نخ کلیک این سایتها بسیار بالاست و به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، هزینه قابل توجهی در ازای انتشار محتوای تبلیغاتی سایر برندها دریافت میکنند.
سعی کنید بر اساس معیارهایی که در این درس مطرح شد و تجربهی خودتان به عنوان یک مخاطب، نقاط قوت و ضعف آن رپورتاژ را تحلیل کنید. پیشنهاد دیگرمان هم این است که در انتخاب عکس و طراحی نمودار، استاندارد آن رسانه را رعایت کنید. ببینید چه نوع عکسهایی انتخاب میکنند و نمودارها را چگونه تنظیم میکنند.
این هزینهها در بیشتر موارد بر اساس ناشر، نوع (فرمت) نوشتار و سایر خدمات، متغیر خواهد بود. میتوان یک بخش مجزا در سایت را به عنوان محل رپورتاژ آگهی خریداری کرد یا اینکه لینکهایی مرتبط با رپورتاژ آگهی را در متن خود قرار دهید. اما در نظر داشته باشید که در مدلی که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن متن نگردد، به احتمال زیاد علاقه بیشتری به محتوا نشان خواهد داد. راش وب برای کسب و کارهای گوناگون پکیج های متنوعی را در نظر گرفته است. در قیمت گذاری سعی شده تا حد امکان تخفیف برای پکیج ها در نظر گرفته شود. تسمینو مجری انتشار و خرید رپورتاژ آگهی در برترین رسانه های فارسی میباشد که با هدف تسهیل در درج رپورتاژ و مشاوره برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه همراه شما خواهد بود.
رپورتاژ آگهی چیست؟ صفرتا صد رپورتاژ آگهی و راهنمای خرید آن ویرگول-خرید رپورتاژ آگهی گلدلینک
وقتی رپورتاژ را با این فرض مینویسید، احتمال جذب مخاطب و مشتری بیشتر میشود. اما وقتی مستقیماً به تبلیغ میپردازید و به دنبال فروش هستید، اتفاقاً مخاطب کمتری را جذب کرده و به مشتری تبدیل میکنید. مطمئن شوید که این پاراگراف، مخاطب را برای پیگیری بقیهی رپورتاژ ترغیب میکند. در اینجا هم پیشنهاد ما این است که سبک انتخاب عنوان آن رسانه را بررسی کنید و از آن فاصله نگیرید. گوگل نمیتواند بر اساس بازدید دو یا پنج یا ده نفر و رفتار آنها، دربارهی کیفیت مطلب شما به نتیجهی قطعی برسد. پس شما نیاز دارید چندصد (یا شاید چندهزار نفر) مطلب شما را ببینند و گوگل بر اساس رفتار آنها به کیفیت مطلبتان اعتماد کند.
رپورتاژ آگهی چیست ؟
علاوه بر این، به کمک خدمات ارائه شده توسط نشریلا، کاربران این امکان را خواهند داشت که با صرف هزینهای معقول، متنهایی متنوع و اثرگذار تهیه و کسب و کار یا خدمات خود را به مخاطب معرفی کنند. همچنین امکان انتشار بررسی محصول با زبان تخصصی هر رسانه و سفارش رپورتاژ آگهی فراهم است. به همین دلیل بسیاری از متخصصان سئو به صاحبان مشاغل پیشنهاد میکنند که حتما تبلیغات خود را به صورت رپورتاژ آگهی در سایتهای فعال این حوزه انجام دهند تا سبب ارتقا رتبه سایت شود. همچنین، انتشار رپورتاژ اگهی در سایتهای معتبر سبب آشنایی کاربران با محصولات و خدمات شرکت میشود و همین امر، با برندسازی در میان کاربران اینترنت همراه است. با توجه به اینکه این نوع از تبلیغات، نوعی تبلیغ غیرمستقیم به شمار میآید، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت. برای اینکه تخمینی از نتیجه مورد انتظار خود داشته باشید باید سناریوهای مشابه با کسب و کار خود را بررسی کنید و میزان ROI آنها را بسنجید.
آخرین کاربران ویژه متمم
بنابراین مهم است که آن کسبوکار در نظر مشتریان و مخاطبان خود معتبر شناخته شود. اعتبار، همان چیزی است که در ذهن مردم و مخاطبان تحت عنوان برند ثبت میشود. همان گونه که چندین بار در این مطلب اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راههای موثر در سئو سایت است. رپورتاژ آگهی مقالهای است که به صورت دائمی در یک سایت دیگر منتشر میشود و انکر لینکهایی دارد که مخاطب را به سایت شما ارجاع میدهد. محصول و خدمات به طور غیرمستقیم معرفی میشوند و هدف این است که مخاطب تا آخر مقاله را بخواند و با ورود به سایت، خرید محصول و خدمات، شما را به اهدافتان برساند.
این چند موردی که نام برده شد همهی بخش های زندگی انسان به گونه ای شامل شده است. که در پایان مقاله قرار دارد مشتری را به صورت مستقیم به سوی شما هدایت می کند. بیش از آنکه در تبلیغات سرمایه گذاری کرده باشد، در روابط عمومی سرمایهگذاری نموده بود. وقتی مردم خود را به عنوان بخشی از داستان نوشته شده ببینند، اطلاعات و ویژگیهای گفته شده در متن را به مدت طولانیتری به یاد میآورند.
تاثیر طولانی مدت رپرتاژ آگهی بر سئو
چون این حس به او القا خواهد شد که شما در حال بزرگ جلوه دادن محصولات یا خدمات خود می باشید خرید رپورتاژ اگهی . اعتبار یک سایت را میتوانید با بررسی اعتبار دامنه (دامین اتوریتی) که باید حداقل از ۴۰ بالاتر باشد، نمره اسپم که باید به صفر نزدیک باشد و نمره الکسا آن سایت بسنجید. نویسش کیفیت و اصالت محتوا و خدمات ارائه شده را ضمانت میکند و در صورت وجود مغایرت، بر اساس رویه عودت وجه، همهی هزینهها برگردانده خواهد شد. همانطور که از عنوان رپرتاژ مشخص است، هدف از سفارش رپرتاژ زیر، صرفاً اطلاعرسانی از کمپین فروش در راستای ارتباطات بازاریابی میباشد. در حالتی که چندین سایت با موضوع مرتبط در دسترس باشد، اولویت با سایتی است که اعتبار و برندینگ قویتری داشته باشد و بازدیدکنندههای آن، تعامل بیشتری با سایت داشته باشند.
در مقابل، سئوی خارجی مجموعه کارهایی است که در بیرون از سایت خود انجام میدهید و یکی از مهمترین این کارها دریافت بک لینک است. به این معنا که کاری کنید که سایتهای معتبر به مطالب سایت شما لینک دهند. چون رپورتاژ متنی در سایتهای پربازدید یکی از رایجترین انواع رپورتاژ است، لازم است در اینجا به یک دغدغهی بسیار مهم بپردازیم و چند جمله دربارهی تاثیر رپورتاژ آگهی روی سئو حرف بزنیم. تقریبا همه کسب و کارها میتوانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این است که بتوانید یک رپورتاژ حرفهای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید. در رپورتاژ هم مانند یک مقاله یا خبر باید از المانهای تصویری به ویژه عکسهای جذاب و مرتبط با موضوع رپورتاژ و کسب و کار خودتان استفاده کنید.
- پس مهمترین نکتهای که در رپورتاژ آگهی باید به آن توجه شود همین است که هدف اصلی کسب و کارها از انجام این کار، بازاریابی است اما به گونهای که شبیه تبلیغات نباشد و برای بازدیدکننده آن رپورتاژ، تولید ارزش کند.
- هر چقدر تعداد رپورتاژها بیشتر باشد، ما هم تخفیف بیشتری برای شما قائل خواهیم شد.
- اگر میخواهید مستقیماً به مخاطب بگویید که محصولات و خدمات شما را خریداری کند، شاید آگهی و تبلیغ مستقیم گزینهی مناسبتری باشد.
- مثلا اگر لینک یکی از صفحات شما در فوتر، هدر و جایگاههای تبلیغاتی سایتها قرار بگیرد، هیچ وقت به اندازه لینکهای موجود در مقالات تاثیر ندارد.
- دلیل مخالفت گوگل هم این است که صفحات باکیفیتتر لیاقت حضور در نتایج بالای گوگل را دارند و نباید با خرید لینک برای خودتان اعتبار دست و پا کنید.
- حتماً این نکته را هم میدانید که متن کپی چه تأثیر ناخوشایندی در وبسایت شما خواهد داشت.